Ga naar inhoud
GENEGEERD

Asba Tandpoeder


pettas

Aanbevolen berichten

Ik zat gisteravond bushcraft en survival filmpjes op YouTube te kijken en zag een gozer telkens bij het tandenpoetsen zijn tandenborstel in een doos stoppen en vervolgens zijn tandenpoetsen. Omdat ik verzorging van het gebit een belangrijke zaak vind bij een eventuele Bug-Out situatie (Bug-In en normale situatie trouwens ook) en omdat ik vind dat tubes tandpasta veel ruimte innemen ben ik gaan zoeken op het internet naar wat die gozer precies gebruikte en ik kwam het volgende tegen.

 

Asba Tandpoeder

 

“ Vele jaren geleden, toen de tube nog niet was uitgevonden, heeft een Zwitserse tandarts het tandpoeder samengesteld uit componenten die al lang een bewezen heilzame werking op tanden en tandvlees bezaten. Het tandpoeder Asba wordt nog steeds in nagenoeg dezelfde samenstelling gefabriceerd als destijds, voor 1900.

 

Wat doet het?

Asba rood tandpoeder bevat het unieke mineraalzout uit de "Emser Quelle". Het zout heeft de eigenschap dat het de tandaanslag die tandsteen vormt oplost , de tanden hun natuurlijke kleur weer teruggeeft, en bovendien een zuurbufferende werking heeft, waarmee het cariës en tanderosie bestrijdt. Het zachte krijt dat als basis dient voor het poeder heeft een zacht reinigend effekt op tanden en tandhalzen. Daarnaast bevat het natuurlijke smaakstoffen, die een uiterst fris mondgevoel nalaten. Omdat het poeder geen vloeibare componenten bevat, worden aan Asba worden geen schimmelweerders en conserveringsmiddelen toegevoegd, zoals aan andere tandpasta's. Omdat het poeder alleen werkzame componenten bevat kunt u met een verpakking van 50 gram net zo vaak poetsen als met 3 a 4 tubes tandpasta.”

 

Iemand bekend met dit poeder? Mij lijkt het wel wat het neemt minder ruimte in beslag dan 3 a 4 tubes tandpasta, Het komt uit Zwitserland dus het moet wel goed zijn ;) en volgens mij lang houdbaar.

 

Greetz

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb nog een doosje in de badkamerkast staan . Misschien van een ander merk dat moet ik even controleren . Wat ik wel weet dat er met grote letters ,, smoker,, opstaat . Dus tandpoeder voor rokers . Maar mij doet het denken aan het schuurmiddel ,, vim ,,

 

Ik heb het nog niet gevonden, maar ik denk dat ik die ook heb staan. Mijn ouders zijn nogal rokers, vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@chrisprep link kon ik maar ik twijfelde een beetje of je links naar andere webshops mocht plaatsen vandaar dat ik die niet erbij had geplaatst.

 

@FincaInSpanje ik ben ook erg zuinig op me gebit altijd flossen en met een tandstoker aan de gang en poetsen volgens de regels haha. Denk dat ik langer in de badkamer sta dan me vrouw ;). Wist trouwens niet dat je ook met een blad je tanden kon poetsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...