Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel talen spreek jij?


Cyberbeer

Ik spreek...  

79 leden hebben gestemd

  1. 1. Ik spreek...

    • één taal
      0
    • twee talen
      10
    • meerdere talen
      77


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beetje inkoppertje dit want uiteraard zou het mooi zijn als je alle talen spreekt van de landen waardoor je reist.

Ik vind dat ieder mens minimaal (rudimentair) Engels moet kunnen spreken. Alhoewel het niveau nog steeds vaak bedroevend is merk ik de laatste 15 jaar of zo wel dat de Duitsers, Fransen en Italianen langzaam hun arrogantie laten varen en ook wat Engels beginnen te spreken, vermoedelijk door de invloed van internet.

Daarnaast is Duits denk ik handig in Europa en dan met name de meer oostelijke kant daarvan, enig Duits wordt daar vaak wel gesproken. Spaans dingt Engels naar de kroon qua wereldtaal maar net als Frans heb ik het gevoel dat maar weinigen dit echt beheersen (in Europa).

Zelf spreek ik Engels op een redelijk niveau en Duits op een bruikbaar niveau. Verder wat woorden en zinnen in het Frans en wat Spaanse woorden hier en daar maar eigenlijk onvoldoende om echt een gesprek aan te kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De talen die in de laatste tijd meest nodig heb is betalen. ;) .

Maar goed alle gekheid op een stokje . Ik spreek vlaams Nederlands engels ( al kan ik geen letter lezen ) duits een beetje frans wat pools voor aannemers en cafe Spaans . Daar kom ik een heel eind mee .

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

eindexamen gedaan in nederlands, engels, frans en duits

mijn vader was leraar frans dus dat zit er wel aardig correct in

duits is meer weggezakt maar kan me nog wel verstaanbaar maken ( zolang er niet wordt gelet op naamvallen en correcte vervoegingen)

verder handje spaans, grieks en pools

 

 

ps wisten jullie dat rabo boef betekent in het Esperanto ??

zal de marketing afdeling van de rabobank niet bij stil hebben gestaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek de taal van de liefde muhahahaha.

 

Nee ik spreek Brabants, Engels, als het moet Frans, als ik genoeg gezopen heb een beetje Duits. Ik was altijd wel goed in talen, ook tweetalig onderwijs gevolgd, maar daar is allemaal weinig van blijven hangen.

 

Overigens heb ik wel van mijn pa geleerd om in ieder land waar je komt als eerste te leren een biertje te bestellen. En dan je handen verticaal heel ver uit elkaar doen, eventueel vergezeld van de term "Groß!!" of "Grande!!". Works like a charm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek de taal van de liefde muhahahaha.

 

Overigens heb ik wel van mijn pa geleerd om in ieder land waar je komt als eerste te leren een biertje te bestellen. En dan je handen verticaal heel ver uit elkaar doen, eventueel vergezeld van de term "Groß!!" of "Grande!!". Works like a charm.

 

Prima tactiek zo doe ik het ook altijd. Leer 1 algemene zin in de andere taal, zoals bijvoorbeeld "waar is de wc?" Als je dan woorden bijleert kun je wc vervangen door "station, hotel, politie, hond, wijn". enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Spreek vloeiend Nederlands en Engels en een klein beetje Fries.

Duits kan ik verstaan en met handen en voeten red ik me wel tot nu toe.

Bier bestellen lukt in het Spaans dan ook nog wel maar daar houdt het op :p

Nederlands en Engels lezen zonder probleem en Duits gaat nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk draadje!

Nederlands beheers ik natuurlijk prima.

And my english is pretty good if I may say so myself.

Ich kann mich auf Deutsch verstandlich machen, och jåg förstår litte Svens. Men åg talar inte så bra.

Svensk och Norsk liknar vanandra mucke, därför förstår jäg lite Norsk också.

En Grunnegs, doar bin ik mit opgruit, Doarom verstoa ik ook Drints, liekt ja veul op t Grunnegs..

Binnen nait echt toalen, t is dialekt. Moar veur minsken in westen is t net aandere toal ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast Nederlands: Engels uitstekend, Zweeds heel redelijk, gaat steeds beter. Duits kan ik redelijk verstaan en lezen maar spreken/schrijven lukt niet meer. Frans is bijna volledig weggezakt.

 

Noors is redelijk goed te verstaan, lezen geen probleem.

Deens is goed te lezen, verstaan is wel een probleem, die lui kunnen stuk voor stuk niet praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fries, moedertaal, lezen en wel aardig schrijven.

Nederlandsch, lezen en sgryfen.

Engelslanders, ook lezen en schrijven.

Papiomento, verstaan en beetje praten, daardoor ook beetje Spaans kunnen.

Duits, verstaan gaat wel, spreken is wat minder.

En de "platte" dialecten in het noorden van ons land versta ik prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...