Ga naar inhoud
GENEGEERD

Brandstof in bulk, zomaar.......stel nou dat...... .


Aanbevolen berichten

Ik vroeg me net af terwijl ik mijn net gekochte staatslot stond af te likken, te bewieroken en het fortuin van de goden over me af te smeken, ....stel, ik val spontaan een keer met mn domme hoofd moddervet in de boter en ik kan me ineens permitteren om in 1 klap zelfvoorzienend te zijn en een flinke voorraad aan leggen.

 

Kan ik dan een paar tanks in laten graven voor brandstof en die tot de nok toe vol laten pompen? Is zoiets toegestaan als particulier?

 

En stel dit is toegestaan, tot wie zou ik me dan moeten richten om die tanks volgepompt te krijgen, kan ik zomaar een tankwagen aan laten rukken?

 

Zit een beetje te dromen hier, droom gerust hardop met me mee, alle ter zake doende input is welkom.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wat denk je zelf? Tegenwoordig moeten professionelen aan zoveel regeltjes voldoen en kost het handenvol geld, dat zij er van af stappen...

 

Nou Mankinds only hope;), als ik het geweten had ik die vraag niet gesteld he, lijkt me logisch, als een benzinestation in een woonwijk er mee weg kan komen, wat zouden dan de belemmeringen zijn waar ik als particulier tegen aan zou kunnen lopen? Is daar ergens wet en regelgeving over te vinden? Wat zijn in deze de zoals jij die vangt onder de noemer "proffesionelen" , wat zijn die "regeltjes" dan, wat zijn "handenvol" geld?

 

Is een benzinepomp niet gewoon een hut, gebouwd op een tank met een degelijke afsluiter en een pompsysteem om de peut in de tank op te pompen naar de slang die je in je tank steekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens een aanvraag bij de gemeente, heb je al je antwoorden op je hypothetische vraag.

 

Zou ik idd kunnen doen, aangezien ik waarschijnlijk niet de enige ben op juist dit forum die wel eens met deze gedachte gespeeld heeft, verkeerde ik onder de indruk dat er wel wat kennis paraat zou zijn mbt tot dit onderwerp en de vraagstelling, tot dusver kan ik wat informatie vinden over PGS 28 regelgeving inzake ondergrondse opslag en wat informatie die onder copyright berust, die ik niet zomaar hier naar toe kan plakken.

 

Ik zoek nog even verder, iig dank je voor je tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met brandstof is de houdbaarheid, die volgens mij niet veel langer dan 2 jaar is. Misschien ruwe aardolie opslaan en die zelf raffineren als de SHTF (moet met de jackpot toch wel te regelen zijn?).

 

En vanwaar die afhankelijkheid van brandstof? Ik zou als ik de jackpot win ergens een lap grond/bos kopen (minimaal 50ha dan) en daar lekker zelfvoorzienend op gaan leven, met uiteraard een flinke voorraad in je kast, kelder, bunker en de tientallen kleine stashes op je eigen terrein (en de diverse routes naar je diverse andere BOL-len). Een paar electrische scooters/quads bij (die je voedt door je eigen opgewekte stroom uiteraard) moet voldoende zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn er nauwelijks regels voor particulieren mbt opslag brandgevaarlijke stoffen, dit tot grote ergernis van sommige instanties. Een bedrijf moet aan allerlei regelgeving voldoen, een particulier niet zolang het niet een direct gevaar oplevert. (BBQ-en naast je opslagtank)

 

Mocht je die staatsloterij winnen, dan huur je gewoon een advocaat oid om dergelijke dingen uit te zoeken. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vanwaar die afhankelijkheid van brandstof? Ik zou als ik de jackpot win ergens een lap grond/bos kopen (minimaal 50ha dan) en daar lekker zelfvoorzienend op gaan leven, met uiteraard een flinke voorraad in je kast, kelder, bunker en de tientallen kleine stashes op je eigen terrein (en de diverse routes naar je diverse andere BOL-len). Een paar electrische scooters/quads bij (die je voedt door je eigen opgewekte stroom uiteraard) moet voldoende zijn.

 

Helemaal waar, bye bye brandstoftanks, en bos heb ik idd wel eens overwogen mocht ik de mazzel van mijn leven krijgen, was hier in Nederland trouwens niet echt om over naar huis te schrijven eerlijk gezegd, aanbod was ook vrij beperkt, dwz, alles met een redelijke oppervlakte was vrij beperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Half belgië heeft n mazouttank staan... En hier op de grens in t buitengebied ook veel nog.

 

Volgens mijn moet je je wel houden aan bepaalde voorschriften, ook als particulier, die verschillen voor bovengrondse en ondergrondse tanks. Of er een vergunnen nodig is... Dat durf ik dan weer niet te zeggen, maar google weet t vast ook! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad half België heeft ( had ) een stookolie tank in de grond zitten . Maar de regels worden steeds strenger . Zo wordt hij om de X aantal tijd gecontroleerd op dichtheid . Is hij lek moet de tank er onverbiddelijk uit . En mag je een nieuwe plaatsen . De nieuwe zijn dubbel wandig met een automatisch alarm systeem in op lekken . Boven gronds kan ook maar dan moet hij volledig ingekuipt zijn . Dit voor stookolie of diesel benzine is een heel ander verhaal waar in geen ervaring mee heb . Bovengronds gastank kan ook . Heeft ook zijn regels en beperkingen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@FincaInSpanje dan zou ik eerder investeren in nog een paar extra accu's ipv een windmolen. ;)

 

Even terug op de tanks.

Afhankelijk van je apv en of er extra regels vanwege de winning van grondwater op jou locatie zijn geldt voor bedrijven en hoogstwaarschijnlijk voor particulieren het volgende.

 

Bovengronds moet je officieel een lekbak hebben die groot genoeg is om de hoeveelheid van de tank in op te vangen.

Ondergronds zul je regelmatig metingen moeten laten uitvoeren of de grond niet vervuild is en de opslag tank moet dubbelwandig zijn (of het is inmiddels weer aangepast. )

Iedere zo veel jaar moet de tank compleet blootgelegd worden en geïnspecteerd worden van buiten en van binnen.

 

Vergunning voor een nieuwe tank gaat heel lastig worden omdat ze liever van die dingen af zijn ivm accijns verschillen al wordt dit op milieu aspect gegooid :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 'ie eenmaal warm is kun je gewoon bijtanken en doorrijden.

Met goede brandstof gaat je filter makkelijk een jaar mee.

 

Als de motor niet geschikt is dan is ie niet geschikt.

Koud of warm maakt niet uit.

 

Overigens is vaak de motor niet het ergste probleem maar het feit dat je pomp en leidingen dicht gaan zitten. Daarom hebben alle ombouwkits een verwarming in de brandstoftank zitten.

Gewoon om de dikkere plantenolie vloeibaar te krijgen.

 

Mijn turbo diesel gaat plantenolie niet fijn vinden ook al is ie van 2001.

Er is alleen één model Mercedes uit ene bepaalde productie die zonder problemen een alternatief lust. Ben de details even kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je grote hoeveelheden wil opslaan kan je dat doen in de tanks van diverse overslagbedrijven en mazoethandelaren. Zo doen zij het namelijk ook om hun verkopen in te dekken en zich te beschermen tegen prijsstijgingen. Je kan terecht bij de grote jongens : Shell, Esso, W8, ... of bij de middelgrote olieboeren.

 

Wat ik zelf opsla zijn grote hoeveelheden brandhout en steenkool. Dat is ook brandstof en bij mijn weten zijn daarvoor helemaal geen vergunningen nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de motor niet geschikt is dan is ie niet geschikt.

Koud of warm maakt niet uit.

 

Overigens is vaak de motor niet het ergste probleem maar het feit dat je pomp en leidingen dicht gaan zitten. Daarom hebben alle ombouwkits een verwarming in de brandstoftank zitten.

Gewoon om de dikkere plantenolie vloeibaar te krijgen.

 

Mijn turbo diesel gaat plantenolie niet fijn vinden ook al is ie van 2001.

Er is alleen één model Mercedes uit ene bepaalde productie die zonder problemen een alternatief lust. Ben de details even kwijt.

 

Mercedes 408 of 508 met om 314 motor, kan puur op plantenolie zonder problemen met pomp en leidingen, kijk diesel is beter, maar het gaat wel met olie, zelf zou ik toch wel een kwart diesel erbij doen en in de winter zelfs 50% en anders zoals je zegt een verwarmingselement in de tank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...