Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voor de kit liefhebbers: urban kitje


RayCokes

Aanbevolen berichten

Samengesteld vanuit een mpc doosje(multi purpose case). Geen idee wat het originele gebruik is maar het is ex defensie en lekker stevig. Het bevat ehbo, pillen en comfort/gemaks items.

 

Het is dus geen standaard ehbo of survival doosje maar meer geschikt voor urban of stedelijk gebied met veel handige items voor de mens die onderweg is en toch niet alleen ehbo-achtig spul wil hebben of een nog groter zakje/tasje bij zich wilt hebben.

 

Het bevat de volgende items:

 

Firts Aid:

1. Gaaskompres 5x5; 1

2. Gaaskompres 5x9; 1

3. Wondsnelverband klein 10x12;1

4. Alcohol doekjes; 4

5. Waterdichte/watervaste pleister (verschillend maten)

6. Standaard hanzaplast (zelf geknipt; klein, midden en groot plusminus 4,5cm voor oa hiel afdekken)

7. Betadinepleister (idem als 6)

8. Brede of grote wondpleister (idem als 6, maar deze hebben een groter gaasje en minder plakrand)

9. BurnSoothe anti burngel

 

Comfort:

1. Verfrissingdoekje met citroen

2. Ontsmettingsdoekje

3. Tampon (niet alleen voor de vrouw, als bloedstelper oa bloedneus)

4. Magic towel (te activeren met druppel water)

5. Dextro energy citroen (niet alleen lekker maar handig bij flauwte oa ivm lage bloedsuikerspiegel)

 

Meds:

1. Norrit (omhulde tablet, niet de samengeperste kooltablet ivm afbrokkelen door vervoerslijtage. Niet ene tablet maar minimaal 3 of 4 als basis dosering)

2. Panadol plus (gladde tablet makelijk slikbaar, en koorts verlagend etc etc)

3. Trachitol (desinfectie keel en verzachten bij keelpijn)

4. Citrezine (anti histamine oa hooikoorts)

5. Ibuprofen

6. Athrotec (zwaardere persoonlijke pijnstiller)

7. Pariet (persoonlijke maagzuurremmer)

 

 

Misschien kan er nog meer bij..voorbeeld; brilpoetsdoekje, 1 papieren zakdoekje in griplock zakje

 

De hele kit gaat dan in een zakje en klaar, ook licht aangepast handig voor kids ;-)

 

IMAG1189.jpg.5350abb38761d39dad8ac746ba449793.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

klopt, gelukkig maak ik meer schaaf- en snijwondjes mee ;) Multitool en lamp heb ik ook standaard bij me, niet in de kit maar makkelijker bereikbaar aan riem of in jas etc

magic towel, daar doe je een paar drupjes water op en dan groeit het door het opgenomen water. Kan je het uitvouwen en heb je een vochtig handdoekje zonder dat het veel ruimte inneemt. Deze zijn afzonderlijk verpakt en zitten in een geel doosje, zijn te koop bij de xenos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit bedoeld als ehbo-deel van een soort van EDC?

Want zoals Elloco999 mis ik ook het multitool .. en wat te eten en te drinken.

Vooral in de stad bestaat de kans dat je ergens vast komt te zitten en dan is eten en drinken wel zo belangrijk.

 

Wat een-ieders als EDC bij zich wilt dragen is ieders voor zich, het heet niet voor niets Every Day Carry. Als je het een ehbo deel wilt noemen prima. Maar dan had ik hem alsnog weer anders ingedeeld.

 

Deze variant kennen enkele onder de naam urban kit, andere weer volstrekt niet. Als je dit dagelijks bij je draagt is het onderdeel van je EDC ja. Je draagt het op de man zoals een multi tool/lamp, zoals ook in eerdere reply, ik aan de riem!= niet in kit.

Als je het layer of lagen systeem kent, houdt in dat je verschillende kits of onderdelen bij je draagt in verschillende lagen. Andere dragen er weer een vuur-kit bij.

 

Een deel hangt of zit in je broek, een ander deel in vest of jas en weer een uitgebreider deel in je tas, dat is het lagen systeem.

Eten en drinken kunnen nooit in een kit, die doosje zijn klein heh :D

 

Anders was het een voedselpakketje geweest. maar los bij me...drinken in jas check, drinken in rugzak, check, drinken in auto check. Extra benzine..check. Eten...net zo en te bulky voor een kit ;)

 

Niet iedereen kent de term merk ik, je weet wel, ook voor normale mensen /burgers ;-) wat ze vroeger misschien een pillendoosje noemden maar dan iets groter, gewoon als handig in de tas (oa voor vrouwen of kids, die je nog geen mes meegeeft?!) voor onderweg of in je jas, en voor je eigen gemak altijd bij de hand zonder dat het te groot word.

Sorry een blik "dehydrated water kon er niet meer bij :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...