Pagina 3 van de 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 90
    ghostwhiper
    Guest

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Getekend en gedeeld.

Mocht je het bericht nog aan kunnen passen. Het is namelijk niet ťťnmalig 6 artsen, het is per KEER 6 artsen...
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    getekend!..
    Stealth Stealth Stealth

We few, we happy few, we band of brothers.

KNOWLEDGE SPEAKS BUT WISDOM LISTENS

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Wat een schandelijke kleingeestigheid. De overdreven angst voor ebola en het niet durven vertrouwen op wat gezondheidsdiensten ons vertellen doet me denken aan hoe er eerder met aidspatiŽnten werd omgegaan; ze werden als leprozen in de middeleeuwen gemeden en ondanks dat duidelijk werd verteld hoe de ziekte zich verspreidde durfde het merendeel ze niet eens een hand te geven. Waar opnaaien al niet toe in staat is...
    Laatst gewijzigd door Nonkel Jones; 18-11-14 om 13:54.

Survivor
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Laten we voorop stellen dat deze mannen helden zijn, waarop we trots mogen zijn. Het is maar al te makkelijk te zeggen dat er van alles tegen Ebola moet gebeuren. Zij zijn echter degenen die daadwerkelijk, met gevaar voor eigen leven, zich hebben ingezet. En dit onder stressvolle omstandigheden, met gebrek aan allerlei middelen, etc. Als ze dan vervolgens terugkomen moeten we ze hier als paria's behandelen? Dit zijn de mensen die er juist voor zorgen dat wij hier in Europa geen ebola krijgen. En de risico's op overdracht bij terugkeer worden juist erg geminimaliseerd. Weet je uberhaupt waar en hoeveel mensen er nu door Nederland lopen die in Congo of ťťn van de omringende landen zijn geweest in de afgelopen maanden?
    De petitie komt op mij over als een pavlov reactie en niet gebaseerd op goed onderzoek hoe Ebola echt wordt overgedragen en hoe Artsen zonder Grenzen (die echt wel de kunde heeft om dit goed in te schatten) uberhaupt de risico's geminimaliseerd heeft.

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noodv Bekijk Berichten
    De petitie komt op mij over als een pavlov reactie en niet gebaseerd op goed onderzoek hoe Ebola echt wordt overgedragen en hoe Artsen zonder Grenzen (die echt wel de kunde heeft om dit goed in te schatten) uberhaupt de risico's geminimaliseerd heeft.
    Dit soort petities en andere rare acties is deels het gevolg van enkele opnaaiers en meelopende malloten die er kennelijk plezier in hebben hun steentje bij te dragen aan het ontregelen van de reguliere gezondheidszorg en daarbij gebruik maken van de zeer menselijke angst voor het onbekende.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Communicator Bekijk Berichten
    Dat ze in de bossen worden losgelaten kan ik me nog iets bij voorstellen. Even lekker wandelen en op adem komen hebben die mannen hard nodig. Maar dat ze dan ook nog boodschappen mogen doen, dat snap ik dan weer niet. Ondanks het feit dat ebola niet zo besmettelijk is (zoals ze beweren) zou ik mijn boodschappen dus elders gaan halen;

Dokter1: Hmm, lekker melk *pakt pak melk* ... ohw wacht, die andere is lekkerder *zet pak terug* ...
    Zoals ik zelf al eerder aangaf. Ik heb er geen problemen mee dat ze hier worden opgevangen, maar wel dat ze ook naar de lokale supermarkt mogen. Laat Appie Hein maar lekker daar bezorgen. Kunnen ze heerlijk genieten van de omgeving daar, en de wantrouwende mensen kunnen dat gebied gewoon mijden. Veel problemen ineens opgelost.
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik heb er geen problemen mee dat ze hier worden opgevangen, maar wel dat ze ook naar de lokale supermarkt mogen. .
    Dat jij op basis van rare theorietjes, complotgedoe en geruchten (Modbreak: staat in de Mainstreammedia dat ze mogen rondwandelen en boodschappen doen) denkt te kunnen uitmaken waar deze mensen zich mogen bewegen is een ernstige schoffering van artsen die belangeloos hun maatschappelijke carriŤre aan de kant zetten om humanitaire hulp te verlenen. Maar ga gerust door met het uit onwetendheid tekenen van petities die het leven van artsen uit de frontlinie - die heel goed weten wat ze doen - zuur maken.

Modbreak: zin verwijderd vanwege offtopic en onnodig
    Laatst gewijzigd door netuyas; 18-11-14 om 16:24.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Zoals ik zelf al eerder aangaf. Ik heb er geen problemen mee dat ze hier worden opgevangen, maar wel dat ze ook naar de lokale supermarkt mogen. Laat Appie Hein maar lekker daar bezorgen. Kunnen ze heerlijk genieten van de omgeving daar, en de wantrouwende mensen kunnen dat gebied gewoon mijden. Veel problemen ineens opgelost.
    Inderdaad, waarom dit soort keuzes als je op een relatief simpele manier (quarantaine in een luxe villa is voor velen al een soort van vakantie, vooral als je net een paar maanden in Ebola gebied gewerkt hebt) met 3 weken zekerheid hebt? Wat is nou 3 weken op een mensenleven, ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat juist die mensen die de ervaring hebben bewust kiezen om lekker te gaan shoppen, of zelfs juridisch een quarantaine aanvechten.... waarom zou je dit risico, ook al is hij 0,001% willen nemen? Als ik in een Ebola gebied zou werken als hulpverlener, en ik ga daarna naar huis, dan zou ik eisen van de overheid dat ze mij 3 weken in quarantaine houden.

En dan komt ons Modbreak: text aangepast) @Nonkel Jones met zijn vergelijking (HIV vergelijken met Ebola is net zo idioot als de common flu vergelijken met Ebola) en zijn altijd tegendraadse mening. HIV krijg je toch echt een stuk minder makkelijk dan Ebola. En zelfs Šls het al opnaaierij etc is, waarom dan niet gewoon luisteren? Er zijn gewoon heel veel mensen op aarde, waarvan een deel toch echt angstig is voor dit. Of dit nou gegrond is of niet, moeten we daarom maar de mening van (misschien) duizenden negeren voor die paar mensen die niet even de moed kunnen opbrengen om 3 weken binnen te blijven? Gelukkig ben jij niet bang.
    Laatst gewijzigd door netuyas; 18-11-14 om 16:32.
    Prepper informatie nodig? PDF bestanden over elk denkbaar onderwerp beschikbaar, PM voor meer info.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    [QUOTE=Nonkel Jones;310222]Dat jij op basis van rare theorietjes, complotgedoe en geruchten denkt te kunnen uitmaken waar deze mensen zich mogen bewegen is een ernstige schoffering van artsen die belangeloos hun maatschappelijke carriŤre aan de kant zetten om humanitaire hulp te verlenen. Maar ga gerust door met het uit onwetendheid tekenen van petities die het leven van artsen uit de frontlinie - die heel goed weten wat ze doen - zuur maken.

Modbreak: zin weggehaald. [/QUOTE]

Het is net zo schandalig dat al die artsen, die donders goed weten waar ze mee bezig zijn, nadat ze maanden hun leven aan de kant gezet hebben dit niet nog 3 weken langer vol kunnen houden.

Modbreak: zin weggehaald
    Laatst gewijzigd door netuyas; 18-11-14 om 16:33.
    Prepper informatie nodig? PDF bestanden over elk denkbaar onderwerp beschikbaar, PM voor meer info.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Survivaltocht Veluwe
    Door Cyberbeer in forum Koffiecorner
    Reacties: 30
    Laatste Bericht: 29-12-12, 21:15

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten