Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Katadyn Pocket Pro Waterfilter


Johnny BravoNL

Aanbevolen berichten

Op dit forum is al veel gezegd over waterfilters. Op "de Interwebs" is ook een schat aan informatie te vinden over de pro's en con's van elk type waterfilter. Het leek mij eens tijd om een review te maken van de Katadyn Pocket Pro en tegelijkertijd mijn leven op het spel te zetten door het ding te testen...

 

Op internet wordt de KPP aangeprezen als "Het meest robuuste betrouwbare waterfilter met extreem hoge capaciteit, gemaakt van de werkelijk beste materialen. Verwijdert bacteriën, protozoa (micro-organismen), virussen. Geschikt voor jarenlang gebruik onder extreme omstandigheden, thuis, op 't werk én onderweg." (Bron: Liff.nl)

 

Een aantal specificaties:

fabrieksgarantie: 20 jaar!

capaciteit: één minuut levert ~ 1 ltr. water

gewicht: slechts 550 gr.

afmeting 24 x ø 6 cm

hoogwaardig zilvergeïmpregneerd 0,2 mikron keramiek-filterelement

filter levensduur tot 50.000 liter (afhankelijk van de te filteren waterkwaliteit)

gemakkelijk reinigbaar en uitwisselbaar

behuizing kleur: zwart

wordt compleet geleverd met slang, voorfilter, reinigingsset, flessenclip en tas

(Bron: Liff.nl)

 

Al met al is het gehele pakket handzaam en prima mee te nemen onderweg. Past uitstekend in een rugzak en het geheel ziet er verzorgd en degelijk uit.

pocket-water-microfilter-300x300.jpg.450734489595ca8560ed70b8d590ad86.jpg

Het eerste wat opvalt als de KPP uit de verpakking wordt gehaald is het "gevoel". Het heeft een solide gewicht en het apparaat voelt oerdegelijk aan. Geen plastic buisje of teer, breekbaar materiaal, nee, niets van dat! De Pocket Pro voelt sterk aan en geeft je het idee dat het in tijd van nood bijna als slagwapen te gebruiken is.

2.-katadyn-water-filter.jpg.589fbf94a481d71d28acd580bf49379b.jpg

 

Wat krijg je allemaal?

Bij de KPP zitten de volgende onderdelen:

- Inlaatslang voor het opzuigen van water;

- Uitlaatslang voor het shone water;

- Klem voor uitlaatslang, deze gebruik je om de slang vast te klemmen aan de fles waarin het gefilterde water gaat;

- Schoonmaak setje (2 schuursponsjes, 1 tube vaseline)

- 1 meetklem;

- Tasje.

 

Het filter gebruiksklaar maken is een eitje. Je sluit de slangen aan (even de gebruiksaanwijzing lezen) et, voila, you're good to go!

 

In deze review ga ik gemakshalve niet in op een aantal onderdelen om het filter in gebruik te nemen maar leg ik de nadruk op de gebruikers ervaring en de praktijk...

 

And so, the journey begins...

 

Om de Katadyn Pocket Pro eens goed te testen, trekt de familie Bravo er op uit. Het is prachtig weer, een graad of 28. Vrouw, kinders en viervoeter lopen de achtertuin uit en komen bijna direct terecht in de wildernis van Nederland. In een ander topic op Preppers.nl wordt de vraag gesteld welk water je eerst zou gebruiken bij een water tekort. Ondergetekende had geroepen dat zijn eerst e keuze de talrijke bosvijvers, en beekjes zullen zijn. In het kader van "put your money where your mouth is" trekt de familie naar de meest dichtstbijzijnde modderpoel. Handig, want de hond moest er toch uit.

 

Onder luid gelach van mevrouw Bravo stop ik naast de Katadyn snel nog twee blikjes Cola in de übercoole Maxpedition backpack (dat is valsspelen schat! Hahaha!) en gaan we op weg.

 

Na een slopende tocht door de wildernis van wel 10 minuten komen we aan op de locatie.Ter illustratie noemen we de plaats: "Shit Creek River"... De reden daarvoor kunt u wellicht raden. Op internet en dan vooral op de YouTube filmpjes heb ik mensen gezien die de Katadyn Pocket Pro gebruikten bij kraakheldere bergriviertjes, superschone watervallen en meer van dat soort prachtige plekken. Niets van dat alles voor Johnny Bravo, die gaat drinken uit "Shit Creek River..."

Shit-Creek-River-2.jpg.3f84ede45bd5644c74d94a1ed6bf4b4d.jpg

 

Dit is een favoriete plek voor honden om te zwemmen, zo ook van die van ons.

 

Zoals je ziet is dit niet het meest frisse water. Het zit vol met beestjes, zand en allerlei verontreinigen. Hieronder een afbeelding van het water rechtstreeks uit het stroompje/poel geschept.

Bah.jpg.2e3e569db736a5f894605fe3bece98ea.jpg

Ik daag iedereen uit om hier een druppel chloor in te gooien en vervolgens het water te drinken... Geloof mij, een waterfilter gaat boven elke vorm van chemische reiniging.

 

Ondertussen, kijkend naar het water, begin ik ernstige twijfels te krijgen bij deze test... Terwijl er nog wat honden in het water springen vraag ik me af waarom ik dit doe. Mevrouw Bravo ziet mijn vertwijfelde blik en moedigt me aan: "De cola is al op schat!" Verdorie! En ik sterf van de dorst! Gevoed door mijn survival instinct en het feit dat ik al minstens 25 minuten niets heb gedronken en het besef dat de weg naar huis een tergende 12 minuten zal duren, ga ik door. Met een vastberaden beweging leg ik mijn backpack op de grond en ga ik aan de slag.

Pack-and-pocket-pro.jpg.d5de2d1c2bb7d30eab86fc0a143ce0bc.jpg

 

Uiteindelijk besluit ik dat een meter of twee verderop het water schoner is (yeah, right...) en begeef ik me daar naar toe. Ik zet de Pocket Pro in elkaar, gooi het aanzuigstuk in het water en begin te pompen. Het pompen gaat redelijk zwaar. Ik had dit al verwacht. Hoe erger de vervuiling in het water, hoe meer moeite je moet doen om het water door het filter te persen. Het filter is een met zilver geïmpregneerd keramisch filter, dat er voor moet zorgen dat ik niet met vreselijke buikkrampen (of nog erger!) krijg te maken. Katadyn raadt aan om eerst een liter water te filteren en weg te gooien alvorens de fles vullen. Dit, zodat de eerste bittere smaak dat het filter in het begin afgeeft, te verwijderen.

 

Angstig kijk ik toe hoe het aanzuigstuk dat amper zichtbaar is onder het troebele water, de vieze smurrie naar binnen zuigt. Na de eerste liter, stop ik de slang in de fles en pomp ik verder...

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Triomfantelijk houd ik de fles in de lucht "Ik ben gered!" "Water!" en met een "

" waar menig Bad Guy in de gemiddelde film nog een puntje aan kan zuigen, bekijk ik het resultaat:

Schoon.jpg.cf467f988acc2eeb4fe7209bd483fcf3.jpg

Het ziet er schoon uit! Vooral als je het hier mee vergelijkt:

Bah.jpg.2e3e569db736a5f894605fe3bece98ea.jpg

 

"Smaakt het?"

 

En dan het grote moment. Durf ik het te drinken? Toegegeven, het water ziet er kraakhelder uit. Tot mijn verbazing is het zelfs nog redelijk koel ook. Ik kijk nog eens naar de andere fles met water dat ik direct uit de poel heb opgeschept en twijfel. Dat smerige water zou ik in ieder geval nooit drinken, dat is een diarree garantie, spuitpoep in een fles een toiletpapier verslindend monster... Ik geef mijn kinderen een kus, neem in gedachten afscheid van mijn vrouw, vertel haar waar de gouden munten liggen die ik laatst stiekem heb gekocht ("Je hebt WAT gekocht?!) en ik zet de fles aan mijn mond... Een slok... nog een slok en nog eentje... Het smaakt naar... NIKS! Helemaal niks nakkes nada... Ter vergelijking, later thuis heb ik twee glazen gepakt en een pak Bar le Duc, mineraal water en heb ik de "Pepsi challenge" gedaan, een blinde proeftest. Eerlijk is eerlijk, ik kon het verschil niet proeven. Wellicht heb ik de geheime Bar le Duc bron gevonden? Ik word rijk! Rijk!! RIJK!!! *evil laugh* Enfin, eniszins weer teruggekeerd naar de realiteit bekijk ik de fles nogmaals. Onvoorstelbaar hoe gemakkelijk dit is gegaan.

 

Ik pak de boel weer in en we gaan huiswaarts. Onderweg vraag ik terloops aan mijn vrouw "Ik had de slangen toch op de goede in- en uitgangen aangesloten he?" omdat ik toch enigszins twijfel kijk ik nog even terug naar de foto's en zie dat het allemaal goed zat.

 

Schoonmaken en opbergen

 

Je spullen goed onderhouden is van uiterst belang. Zo ook voor de Katadyn Pocket Pro. Na elk gebruik moet je het waterfilter reinigen als je er lang plezier van wil hebben. In de "wildernis" kan dit simpel door het filter los te schroeven en het keramiek gedeelte af te spoelen met wat water en er licht het schuursponsje overheen te halen. Eenmaal thuisgekomen en voor het opbergen van het filter, kan je beter iets grondiger te werk gaan.

 

Het filter is extreem makkelijk uit elkaar te halen. Je schroeft de boven- en onderkant los en het filter komt in delen uit elkaar. Alvorens dit te doen, heb ik wel eerst een liter schoon water door het filter gepompt.

 

Nu het filter uit elkaar ligt, is goed te zien hoeveel troep er uit het water gehaald wordt. Het slib, zand en allerlei microscopische beestjes blijven op het filter achter.

Iiiieeeuw.jpg.02c25bd84339e1198f4dba37a2f6d049.jpg

 

Simpel afspoelen onder de kraan en er licht met een schuursponsje overheen wrijven doet wonderen. De hele procedure duurt nog geen 5 minuten.

 

Na alle onderdelen goed schoon te hebben gemaakt, is het belangrijk om alles goed te laten drogen. Ik gebruik hier één van onze über hippe handdoeken voor (die is nèt schoon schat, had je niets anders kunnen pakken?! ).

drogen-op-hippe-handdoek.jpg.f92523525fc8af4564bdc9f884603303.jpg

 

Als laatste:

Bij de Katadyn zit een " meet instrument". Dat is een plastic halve ring die je tegen het keramische gedeelte houdt om te kijken of het filter nog te gebruiken is. Telkens als het filter wordt gebruikt/schoon wordt gemaakt met de schuurspons, slijt het. Het wordt letterlijk dunner. De halve ring is een maatgeving. Zolang de ring nog niet om het filter heen kan, is het nog goed. Zodra het "past" en er overheen geschoven kan worden, dient het filter te worden vervangen. Maar dan ben je al wel 50.000 liter verder.

Meten-is-weten.jpg.128f2bcd5b04814d63ee20da724e11bb.jpg

 

Conclusie:

De Katadyn Pocket Pro is een handzaam, simpel te gebruiken waterfilter. Redelijk aan de prijs (250 - 300 euro) maar daar krijg je wel 50.000 liter water voor! Ik kan dit filter iedereen aanraden. Ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal met andere filters, maarja, dit is dan ook een Review van de Katadyn Pocket Pro.

 

P.S. Ik heb het water 24 uur geleden gedronken, voel me nog altijd prima! ;)

 

JB

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review!

 

Natuurlijk is het beter dit soort water eerst voor te filteren.

Elke filtering, door schoon zand, een doek, koffie filter enz, helpt voorkomen dat je hightech micro filter belast wordt met overbodig vuil.

Je hoeft je filter element pas te reinigen als de doorstroming zo laag wordt cq het pompen te zwaar gaat en er dus eigenlijk niks meer uit komt tijdens het pompen.

De vervuiling kun je in dit geval, zie de foto van de review, het beste gewoon afspoelen. De deeltjes zijn zo groot dat ze niet echt in de buitenlaag van je filter zitten en dus heel makkelijk te verwijderen zijn.

Dit is te testen door na het afspoelen even te testen hoe de doorstroming is.

Als het filter verstopt is doordat er kleine deeltjes in de porieen van je filter zijn gedrongen en je filter dus filtert waar het voor bedoelt is dan helpt afspoelen niet meer.

In dat geval moet je het bijgeleverde schuursponsje of elk ander schuursponsje, geen staalwol of zo dan slijt het filter veel te snel, gebruiken.

Met deze handeling verwijder je de buitenste en dus de verstopte laag van je filter.

Hierdoor slijt je filter dus fysiek, de filterlaag wordt dunner en dunner.

Vandaar het bijgeleverde passingtooltje, als het filter door de passing kan heb je het filter verbruikt en is de resterende filterlaag zo dun geworden dat je het filter moet vervangen. Zo'n nieuw filter element kost bijna 200 euro dus je moet voorkomen dat je je filter onnodig schoonmaakt!

Vandaar eerst proberen door spoelen je fiter schoon te maken, daarna door met je handen het filter schoon te maken, pas daarna door het toplaagje weg te schuren!

Dit is ook de reden dat je dit soort vies water 'beter' kunt voorfilteren.

 

Nog een laatste toevoeging dit filter haalt alleen, de meeste, ziekte verwekers uit het water, NIET de chemische verontreiniging.

Als je vermoed dat het water chemisch belast is dus ook actieve koolstof in je voorfilter opnemen.

 

En dan is er nog het 'een is geen' princiepe maar de meeste schijnen een KPP al duur te vinden laat staan twee.....

Dit is een in de praktijk bewezen filter dat per liter water een van de goedkoopste is, dus stop met excuusjes en ga sparen voor dit filter, liever twee, met een reserve filter erbij!

 

Water is prio een, voedsel is prio twee, daarna komen de prepper 'gadgets'.

 

Grt

Kans

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Johnny, fantastische review, heerlijk om te lezen. Geeft aan hoe simpel het gebruik is, en het sterkt mijn vertrouwen wel. Het water ziet er echt kraakhelder uit, bijna niet voor mogelijk te houden uit zulke bagger.

Kans, goede toevoeging.

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review!

 

Natuurlijk is het beter dit soort water eerst voor te filteren.

Elke filtering, door schoon zand, een doek, koffie filter enz, helpt voorkomen dat je hightech micro filter belast wordt met overbodig vuil.

Je hoeft je filter element pas te reinigen als de doorstroming zo laag wordt cq het pompen te zwaar gaat en er dus eigenlijk niks meer uit komt tijdens het pompen.

De vervuiling kun je in dit geval, zie de foto van de review, het beste gewoon afspoelen. De deeltjes zijn zo groot dat ze niet echt in de buitenlaag van je filter zitten en dus heel makkelijk te verwijderen zijn.

Dit is te testen door na het afspoelen even te testen hoe de doorstroming is.

Als het filter verstopt is doordat er kleine deeltjes in de porieen van je filter zijn gedrongen en je filter dus filtert waar het voor bedoelt is dan helpt afspoelen niet meer.

In dat geval moet je het bijgeleverde schuursponsje of elk ander schuursponsje, geen staalwol of zo dan slijt het filter veel te snel, gebruiken.

Met deze handeling verwijder je de buitenste en dus de verstopte laag van je filter.

Hierdoor slijt je filter dus fysiek, de filterlaag wordt dunner en dunner.

Vandaar het bijgeleverde passingtooltje, als het filter door de passing kan heb je het filter verbruikt en is de resterende filterlaag zo dun geworden dat je het filter moet vervangen. Zo'n nieuw filter element kost bijna 200 euro dus je moet voorkomen dat je je filter onnodig schoonmaakt!

Vandaar eerst proberen door spoelen je fiter schoon te maken, daarna door met je handen het filter schoon te maken, pas daarna door het toplaagje weg te schuren!

Dit is ook de reden dat je dit soort vies water 'beter' kunt voorfilteren.

 

Nog een laatste toevoeging dit filter haalt alleen, de meeste, ziekte verwekers uit het water, NIET de chemische verontreiniging.

Als je vermoed dat het water chemisch belast is dus ook actieve koolstof in je voorfilter opnemen.

 

En dan is er nog het 'een is geen' princiepe maar de meeste schijnen een KPP al duur te vinden laat staan twee.....

Dit is een in de praktijk bewezen filter dat per liter water een van de goedkoopste is, dus stop met excuusjes en ga sparen voor dit filter, liever twee, met een reserve filter erbij!

 

Water is prio een, voedsel is prio twee, daarna komen de prepper 'gadgets'.

 

Grt

Kans

 

Eindelijk iemand met dezelfde gedachte mbt waterfilters! Water is prio 1 in haast alle gevallen, ga daarom aub niet voor een paar tientjes een zogenaamd "echt militair" filter aanschaffen. Doe het meteen goed en neem een Katadyn Pocket bijvoorbeeld. Maarja volgens mij heb ik dat al vaker gezegd hier.....:cool:

Mbt het voorfilteren; neem een koffie filterzakje ( kwetsbaar) of een stuk katoen en doe dat met elastiek om je inlaat heen. Hiermee filter het grove spul er al uit.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Heb er zelf ook lol in gehad om te doen en om de review te schrijven. Wat ik vergeten ben om te vertellen in mijn review is dat mijn Katadyn bij www.liff.nl vandaan kwam. Niet gesponsord (helaas) maar gewoon gekocht.

 

Voor wat Liff.nl betreft: Uitstekende site zonder poespas, goede en duidelijke communicatie en snelle levering.

 

Ik heb twee KPP's en meerdere Lifestraws. Kans heeft (gedeeltelijk) gelijk; "één is geen".

 

Overigens heb ik er bewust voor gekozen om zo vies mogelijk water te vinden. In mijn review maak ik een komisch bedoelde opmerking over YouTube filmpjes waarin men bij heldere bergbeekjes (waaruit ik gewoon zou drinken zonder filter) de Pocket gebruikt, maar ik was bloedserieus. Als je iets test, dan moet je het ook gelijk goed doen, nietwaar? En het water smaakte prima! ;)

 

Ik heb Dick Berts in een van zijn posts ook wat horen zeggen over de KPP, die hij daadwerkelijk in "het veld" heeft gebruikt. Ik ben enorm nieuwsgierig naar die ervaringen!

 

Grtn.,

 

JB

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Johnny BravoNL maakt me helemaal blij met zijn review. En dan nog die uitstekende toevoeging van Kans. Niets is belangrijker voor een Prepper dan een goed waterfilter. Van de nooddrinkwater voorziening in Nederland klopt helemaal niks. De vorige minister stond daar ook keihard over te liegen in ons parlement. Binnenkort verschijnt hierover een column op de homepage. Een van de belangrijkste dingen die ik als Prepper heb geleerd, is dat je survival outfit van de allerhoogste kwaliteit moet zijn. Dat geldt helemaal voor je waterfilter, waar je met je leven van afhangt. Geen enkel filter is zo robuust en zo degelijk als het Katadyn Pocket Filter. Helaas is het wel peperduur. Vooral ook vanwege de hoge koers van de Zwitserse franc. De prijs is even fors slikken. Maar besef wel, dat je kleinkinderen nog plezier gaan hebben van dit filter. Een Zwitsers topproduct dat zijn gelijke niet kent.

 

@Johnny Bravo. Zit er bij je filter ook een klein zwart rubber ringetje? Dat is een reserve "pompleertje". Die moet je er als Prepper beslist bij hebben. Normaal gesproken wordt hij bij het filter geleverd.

 

Virussen zijn geen probleem voor dit filter. Er bestaan theoretisch wel virussen die zo klein zijn, dat ze door dit filter heen kunnen komen, maar die hechten zich aan hun grotere broers de bacterien om vervolgens gebroederlijk door dit filter naar buiten gewerkt te worden. Die hele kleine virussen komen overigens in Nederland niet eens voor, wel in Cambodja. Vrienden van mij die als marinier naar Cambodja uitgezonden werden, hadden onder halve gevechtsomstandigheden een Katadyn Pocketfilter bij zich. Het voldeed ook daar uitstekend.

 

Als ik nou ga roepen, wanneer je eenmaal gewend bent aan de veiligheid van het Katadyn Pocketfilter, dan durf je nooit meer gewoon leidingwater te drinken, dan overschreeuw ik mezelf een beetje, maar ik kan dat niet helpen. Ik ben echt lyrisch over dit filter. Ik heb ook een paar Zwitserse Hermes Typemachines, ook van onverwoestbare top kwaliteit. "Swiss made" betekent in veel gevallen echt nog iets. Ik heb geen enkel commercieel belang bij Katadyn. Ook al ben ik in het kader van mijn boek wel twee keer bij de importeur op bezoek geweest. Robijns is ook al zo'n oerdegelijk familiebedrijf, waar je meteen alle vertrouwen in hebt. Doen dit filter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johnny BravoNL maakt me helemaal blij met zijn review. En dan nog die uitstekende toevoeging van Kans. Niets is belangrijker voor een Prepper dan een goed waterfilter. Van de nooddrinkwater voorziening in Nederland klopt helemaal niks. De vorige minister stond daar ook keihard over te liegen in ons parlement. Binnenkort verschijnt hierover een column op de homepage. Een van de belangrijkste dingen die ik als Prepper heb geleerd, is dat je survival outfit van de allerhoogste kwaliteit moet zijn. Dat geldt helemaal voor je waterfilter, waar je met je leven van afhangt. Geen enkel filter is zo robuust en zo degelijk als het Katadyn Pocket Filter. Helaas is het wel peperduur. Vooral ook vanwege de hoge koers van de Zwitserse franc. De prijs is even fors slikken. Maar besef wel, dat je kleinkinderen nog plezier gaan hebben van dit filter. Een Zwitsers topproduct dat zijn gelijke niet kent.

 

@Johnny Bravo. Zit er bij je filter ook een klein zwart rubber ringetje? Dat is een reserve "pompleertje". Die moet je er als Prepper beslist bij hebben. Normaal gesproken wordt hij bij het filter geleverd.

 

Virussen zijn geen probleem voor dit filter. Er bestaan theoretisch wel virussen die zo klein zijn, dat ze door dit filter heen kunnen komen, maar die hechten zich aan hun grotere broers de bacterien om vervolgens gebroederlijk door dit filter naar buiten gewerkt te worden. Die hele kleine virussen komen overigens in Nederland niet eens voor, wel in Cambodja. Vrienden van mij die als marinier naar Cambodja uitgezonden werden, hadden onder halve gevechtsomstandigheden een Katadyn Pocketfilter bij zich. Het voldeed ook daar uitstekend.

 

Als ik nou ga roepen, wanneer je eenmaal gewend bent aan de veiligheid van het Katadyn Pocketfilter, dan durf je nooit meer gewoon leidingwater te drinken, dan overschreeuw ik mezelf een beetje, maar ik kan dat niet helpen. Ik ben echt lyrisch over dit filter. Ik heb ook een paar Zwitserse Hermes Typemachines, ook van onverwoestbare top kwaliteit. "Swiss made" betekent in veel gevallen echt nog iets. Ik heb geen enkel commercieel belang bij Katadyn. Ook al ben ik in het kader van mijn boek wel twee keer bij de importeur op bezoek geweest. Robijns is ook al zo'n oerdegelijk familiebedrijf, waar je meteen alle vertrouwen in hebt. Doen dit filter!

 

Beste Dick,

 

Je hebt gelijk, het zwarte "o" ringetje zit er bij! Was ik vergeten te vermelden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke review/test JB, misschien leuk om de specificaties erbij te vermelden en vergelijken met andere veel gebruikte filters. Katadyn lijkt prijzig maar zoals eerder gezegd, de prijs per liter en de kwaliteit is absoluut top.

 

Beste dR3,

 

De specificaties staan in de review. Een vergelijk met een ander filter kan ik helaas niet maken omdat ik enkel twee KPP's bezit en een aantal LifeStraws. Ik heb ook geen ervaring met een ander filter dan de KPP. Wat ik wel weet is dat ik dat ook niet hoef. Als ik in een Porsche heb gereden hoef ik niet meer in een Trabant te rijden om te weten dat de Porsche van hogere kwaliteit is en betere prestaties heeft... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterend Johnny.

 

Ik heb er onlangs ook een gekocht voor € 238,- incl verzending via deze link: Backpacking Forever.

Echt een prachtig filter.

 

234,98 was het bedrag dat ik via ideal heb betaald (10 minuten geleden)

bedankt voor de link, dat heeft me 44 euro bespaard.

Er van uit gaande dat ik dat ding ook geleverd ga krijgen.

 

@Johnny

Bedankt voor de review.

Zonder jouw foto van "Voor" en "Na" had ik het nooit besteld.

Ook je opmerking van die Beaujolais uit 1975 rond 07:00 in de ochtend bij dorst was ik nog niet vergeten :)

Hoewel ik een waterbron heb bij mijn huis weet ik natuurlijk niet of er ooit een moment ga komen dat ik hier geen gebruik van kan maken.

En aangezien ik er toch van uit ga dat mijn geld over 6 maanden helemaal niets meer waard zal zijn kan ik het maar in mijn bezit hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...