Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013

Bij oorlog/revolutie kan je niet meer bij je geld

De harde realiteit in de Krim. Leningen worden niet meer terugbetaald aan schuldeisers maar ook burgers met spaargeld verliezen dat. Een van de gevolgen waar niemand over heeft nagedacht tot het te laat was. De moraal van het verhaal ... .
    http://www.businessinsider.com/r-spe...-money-2014-11
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Het staat in de kleine lettertjes van elke bank (ook in Nederland). In geval van oorlog, ben je alles kwijt.

Wat het nog veel erger maakt is dat toegepast kan worden onder het artikel, wordt ťťn NATO land aangevallen dan wordt beschouwd als een aanval op alle landen.

Haal het geld van de bank en geef uit aan nuttige producten!

Minder geld en meer producten, wie doet er mee?
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Range Bekijk Berichten
    Het staat in de kleine lettertjes van elke bank (ook in Nederland). In geval van oorlog, ben je alles kwijt.

Wat het nog veel erger maakt is dat toegepast kan worden onder het artikel, wordt ťťn NATO land aangevallen dan wordt beschouwd als een aanval op alle landen.

Haal het geld van de bank en geef uit aan nuttige producten!

Minder geld en meer producten, wie doet er mee?
    als ik nou al in mijn huis zou wonen waar ik verticaal uit zou gaan zou ik het met je eens zijn maar als student zijnde is het toch erg lastig om hier tussen te balanceren.

een volle bankrekening of een heel groot bosperceel? nja dan een compromis en een iets kleiner perceel maar toch nog wat getalletjes op de bank.
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2014
    zuidwest nederland .... maar liever ergens anders...
    Vind het zowiezo al eng als je aan het huidige geld denkt.
    99 van de 100 werkgevers zullen nooit cash geld betalen, verzekeringen/belasting/gas/water/electra en al dat soort spul kan niet cash betaald worden en in winkels hebben ze ook liever dat je pint. Uit elk dorp of kleine stad zijn de bankkantoren verdwenen, dus cash storten naar iemand anders z'n rekening wordt ook steeds moeilijker.
    Je bent gewoon verplicht een bankrekening te hebben ....en als ze dadelijk ervoor zorgen dat je overal moet pinnen en niets meer uit de muur kan trekken hebben we eigenlijk allemaar fictief geld. Men weet dan precies wat en waar we wat doen met ons 'geld' en als er wat is bevriezen ze het en kan de persoon in kwestie geen kant meer op.
    Best eng.

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Geld niet veilig bij de bank
    Dit wordt heel mooi de Noodwet Financieel verkeer genoemd. Deze wet treedt in werking zodra de overheid het nodig acht om het geld van de burgers te gebruiken. Dit kan zijn in tijden van oorlog, natuurrampen, nucleair gevaar maar ook bij grote financiŽle crisis. Dit geldt voor al je spaargeld of geld op betaalrekeningen, aandelen of obligaties, goud en zilver maar ook je woning. Als de overheid het nodig acht mogen ze je ongestraft helemaal kaal plukken, alles om het vaderland te redden.
    http://financieel.infonu.nl/geld/119...j-de-bank.html
    http://wetten.overheid.nl/BWBR000317...tum_20-11-2014
    Laatst gewijzigd door Cyberbeer; 20-11-14 om 20:29.
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    [MENTION=2431]MyronPrps[/MENTION], voel je ook vooral niet gepusht als in 'dit moet het zijn'. Ik zit zelf ook nog in mijn studenten periode dus ik kan met je inkomen.

Kijk je weet wat je te wachten staat als je aan geld blijft vasthouden, dit topic is er getuige van en [MENTION=12]Cyberbeer[/MENTION] benadrukt het nog heel fijntjes. Een huis van een ambtenaar die werkt voor de Noodwet Financieel verkeer zal heus niet zijn eigen huis op die lijst zetten. Ik zeg het je...

Die dekmantel 'als de overheid het nodig acht mogen we' moet maar is wat minder worden. Het vaderland hoeft niet gered te worden als je ook domme uitspraken laat die vijandig klinken. Boycotten etc. op onderwerpen die ruim 5 culturen verderop zitten maakt het er weinig beter op.

I rest my case. Koop producten en heb minder geld. Als ze je willen onteigenen heb je nog leuk materiaal om in te zetten... zorg er wel voor dat ze het eindresultaat nooit kunnen rapporteren.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Tja, 1 van de weinige voordelen van weinig geld hebben; ze kunnen ook weinig van je afpakken...

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] er verticaal uitgaan...

normaal spreek je altijd van horizontaal (overleden dus) maar mijn opa wil nooit geholpen worden met lopen of dergelijke als hij ziek is of wat dan ook dus toen kwam de grap vanuit de familie dat ie alles zelf nog regelt zelfs als die overleden oftewel zelfs bij zijn laatste huis zal hij verticaal eruit gaan.

even niet bij nagedacht
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] er verticaal uitgaan...

normaal spreek je altijd van horizontaal (overleden dus) maar mijn opa wil nooit geholpen worden met lopen of dergelijke als hij ziek is of wat dan ook dus toen kwam de grap vanuit de familie dat ie alles zelf nog regelt zelfs als die overleden oftewel zelfs bij zijn laatste huis zal hij verticaal eruit gaan.

even niet bij nagedacht
    Ik vind het wel leuk gevonden eigenlijk! Hahaha mooi hoor !

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberbeer Bekijk Berichten
    Geld niet veilig bij de bank
    Dit wordt heel mooi de Noodwet Financieel verkeer genoemd. Deze wet treedt in werking zodra de overheid het nodig acht om het geld van de burgers te gebruiken. Dit kan zijn in tijden van oorlog, natuurrampen, nucleair gevaar maar ook bij grote financiŽle crisis. Dit geldt voor al je spaargeld of geld op betaalrekeningen, aandelen of obligaties, goud en zilver maar ook je woning. Als de overheid het nodig acht mogen ze je ongestraft helemaal kaal plukken, alles om het vaderland te redden.
    http://financieel.infonu.nl/geld/119...j-de-bank.html
    http://wetten.overheid.nl/BWBR000317...tum_20-11-2014
    dus in geval van oorlog, natuurramp, nucleair gevaar of financiŽle crisis kunnen ze ons helemaal kaal plukken.....en als die zaken niet aan de orde zijn, dan kunnen ze ons voor slechts 90% kaalplukken?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 12
    Laatste Bericht: 24-11-14, 20:32
  2. 5000: Energie, Geld, Water, Oorlog, Ziektes en Welvaart
    Door Kans in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 26
    Laatste Bericht: 24-08-14, 09:57
  3. Reacties: 43
    Laatste Bericht: 19-06-14, 12:34
  4. Reacties: 1
    Laatste Bericht: 12-10-12, 18:27
  5. Griekenland vraagt meer tijd en meer geld