Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 80
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Lijkt mij plausibel, Niet zo lang geleden poste iemand een filmpje/foto op nu.nl van een zwaar beveiligde vrachtwagen die onder politie begeleiding op de snelweg reed.
    Lijkt mij dat dat mysterie ook opgelost is.
    Al moet ik zeggen dat ik verbaasd ben dat ons goud daar blijkbaar nog wel lag.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Omron Bekijk Berichten
    De eigenaren van de Nederlands Bank (DNB) zijn blijkbaar erg zenuwachtig geworden. Komt vast door het getouwtrek over de Duitse voorraad.
    Wie zit er eigenlijk achter de Nederlandse Bank? Wie is daar nu werkelijk de baas?

http://www.gewoon-nieuws.nl/2011/01/.../#.VG7tSckbcjo

Misschien ten overvloede (het zal hier waarschijnlijk al ergens staan, ik kon het alleen niet vinden)
    is "ons" goud dus eigendom van de eigenaren van de dnb? in dat geval is het dus helemaal niet "ons goud"...??!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Lijkt mij plausibel, Niet zo lang geleden poste iemand een filmpje/foto op nu.nl van een zwaar beveiligde vrachtwagen die onder politie begeleiding op de snelweg reed.
    Lijkt mij dat dat mysterie ook opgelost is.
    Al moet ik zeggen dat ik verbaasd ben dat ons goud daar blijkbaar nog wel lag.
    inderdaad, want waarom lukt het ons wel en de duitsers niet? betere onderhandelingspositie misschien? mh17 misschien? of is dat teveel complotdenken?

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nu even niet Bekijk Berichten
    inderdaad, want waarom lukt het ons wel en de duitsers niet? betere onderhandelingspositie misschien? mh17 misschien? of is dat teveel complotdenken?
    Ik las gisteren dat de kamer in meerderheid akkoord is met een nieuwe missie in Afghanistan.

Zal er ongetwijfeld niets mee te maken hebben

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2012
    bahah die De Geus is helemaal ondersteboven nu de werkelijkheid zich laat gelden
    http://www.rtlnieuws.nl/economie/hom...d#node_1186416

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zilver Bekijk Berichten
    bahah die De Geus is helemaal ondersteboven nu de werkelijkheid zich laat gelden
    http://www.rtlnieuws.nl/economie/hom...d#node_1186416
    wow vooral die discussie in het 2e filmpje, wat een knuppel is die de Geus zeg, echt een marionet hij zal wel de boekhouder zijn van Opstelten of zo pffff (mag deze reactie wel of moet ie in stoom afblazen??), gewoon geen woorden voor om die man te beschrijven...

Ook ik was overigens verbaast dat het goud er Łberhaupt nog lag, en dat we het terugkregen ook nog. Maar waar ik nog het meest verbaast over was is de totale hoeveelheid. Nederland bezit net iets meer dan 19 miljard euro aan goud, dat is grofweg ruim nog geen 2000 euro per Nederlander... Als het vertrouwen in dollars of nog erger het hele financiŽle systeem wegvalt, dan kunnen wij met ons goud als land nog wel een maandje of 2 redden of zo, daarna is het wel afgelopen...
    Prepper informatie nodig? PDF bestanden over elk denkbaar onderwerp beschikbaar, PM voor meer info.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    19 miljard was de waarde van de TOTALE Nederlandse goudvoorraad had ik net begrepen toen ik het nieuws zat te kijken( of dat moest een misrekening of foutje zijn in het programma), een lachertje, geeft me nog steeds geen veilig gevoel eerlijk gezegd.

FF snel gecheckt Gates is nu 82.2 miljard waard, en das dan 1 individu met een mal winkeltje.

Uit een lijstje van 10 staat onderaan de lijst, een dame uit de Walton familie ( Wal Mart), maar zij heeft slechts 38.5 miljard op haar spaar rekeningetje staan, nauwelijks de moeite van het vermelden waard bijna, lol.

Enne, dit zijn de mensen waarvan openbaar BEKEND is wat ze bezitten en die er geen geheim van maken, je kan er dus gevoeglijk van uit gaan dat er ook een kluitje griezels is die een veelvoud hiervan bezitten maar die zeer aandachtschuw zijn, vraag me af of dat eigenlijk nog wel mensen zijn, alleen al dat rijtje van 10 zou al onnoemelijk veel goeds kunnen doen met de berg pegels waar zij zich in rondwentelen voor het slapengaan, ik denk dat we de wereld niet zouden terug herkennen als die mensen hun poen zouden steken in research en ontwikkelingen in onderwijs, wetenschap en gezondheidszorg en dat we volgend jaar allemaal een vliegende fiets zouden kunnen hebben, vrije energie en genoeg vrije tijd om ons eindelijk eens te gaan ontwikkelen tot een waarlijk beschaafde civilisatie en we elkaar effectief zonder de noodzaak om elkaar naar het strotje te vliegen kunnen genieten van een wereld vol overvloed, maar ja, ego's he.

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houthe Bekijk Berichten
    Als het vertrouwen in dollars of nog erger het hele financiŽle systeem wegvalt, dan kunnen wij met ons goud als land nog wel een maandje of 2 redden of zo, daarna is het wel afgelopen...
    Ik vermoed dat een grote reden voor het terughalen van een deel van het goud te maken heeft met het feit dat de dollar toch snel terrein aan het verliezen is als 'world reserve currency'. Kijk bv naar China die de laatste tijd diverse direct swap agreements heeft afgesloten met bv Canada. Die ruilen nu hun valuta dus 1 op 1 om, zonder tussenkomst van de dollar..

De percentages in Ottowa (Canada) en London (Verenigd Koninkrijk) bleven immers wel ongewijzigd..

[MENTION=1489]Omron[/MENTION] mooie link overigens! Ik wist zelf niet dat de financiŽle maffia ook DNB als het ware bestuurd. Weer wat geleerd vandaag. Dat maakt de Nederlandse bank dan als het ware net zo federaal als dat de Federal Reserve is in de VS..
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toverlevingsdrang Bekijk Berichten
    19 miljard was de waarde van de TOTALE Nederlandse goudvoorraad had ik net begrepen toen ik het nieuws zat te kijken( of dat moest een misrekening of foutje zijn in het programma), een lachertje, geeft me nog steeds geen veilig gevoel eerlijk gezegd.

FF snel gecheckt Gates is nu 82.2 miljard waard, en das dan 1 individu met een mal winkeltje.

Uit een lijstje van 10 staat onderaan de lijst, een dame uit de Walton familie ( Wal Mart), maar zij heeft slechts 38.5 miljard op haar spaar rekeningetje staan, nauwelijks de moeite van het vermelden waard bijna, lol.

Enne, dit zijn de mensen waarvan openbaar BEKEND is wat ze bezitten en die er geen geheim van maken, je kan er dus gevoeglijk van uit gaan dat er ook een kluitje griezels is die een veelvoud hiervan bezitten maar die zeer aandachtschuw zijn, vraag me af of dat eigenlijk nog wel mensen zijn, alleen al dat rijtje van 10 zou al onnoemelijk veel goeds kunnen doen met de berg pegels waar zij zich in rondwentelen voor het slapengaan, ik denk dat we de wereld niet zouden terug herkennen als die mensen hun poen zouden steken in research en ontwikkelingen in onderwijs, wetenschap en gezondheidszorg en dat we volgend jaar allemaal een vliegende fiets zouden kunnen hebben, vrije energie en genoeg vrije tijd om ons eindelijk eens te gaan ontwikkelen tot een waarlijk beschaafde civilisatie en we elkaar effectief zonder de noodzaak om elkaar naar het strotje te vliegen kunnen genieten van een wereld vol overvloed, maar ja, ego's he.
    19 miljard is geen misrekening: 600 ton = 600.000 kg x EUR 30500/kg = ongeveer 19 miljard. Dit komt dan inderdaad overseen met zo'n EUR 2000 / nederlander, oftewel een goede 2 ounce per Nederlander (als staatsreserve). Dit is dan alweer de dubbele hoeveelheid van het goud wat over de hele wereldbevolking gerekend per hoofd beschikbaar is. Volgens de officiele cijfers (voor zover die kloppen, ik denk dat er meer goud beschikbaar is) is er zo'n 3.5 miljard ounce beschikbaar bij een wereldbevolking van zo'n 7 miljard mensen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Ik hoorde dat toen de Duitsers dit een paar jaar terug ook wilde doen, Amerika terugkwam met het andwoordt dat ze met ongeveer 7 jaar complete fysieke beschikking over hun goud konden hebben... Het was er domweg niet...

Verder wantrouw de genoemde motieven voor het terughalen van het Nederlandse goud behoorlijk!..

Vergelijkbare onderwerpen

1. [Prijsvraag] Wat doet de koers van goud? WIN een ounce goud!
    Door Mr. Gold in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 233
    Laatste Bericht: 24-04-14, 12:20
  2. Reacties: 2
    Laatste Bericht: 18-01-13, 07:23
  3. Duitsland gaat dus echt zijn goud terug halen !
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 15-01-13, 20:30
  4. Duitsland haalt goud terug
    Door de eekhoorn in forum Europa
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 15-01-13, 13:52

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten