Pagina 3 van de 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 80
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ET phone home Bekijk Berichten
    19 miljard is geen misrekening: 600 ton = 600.000 kg x EUR 30500/kg = ongeveer 19 miljard. Dit komt dan inderdaad overseen met zo'n EUR 2000 / nederlander, oftewel een goede 2 ounce per Nederlander (als staatsreserve). Dit is dan alweer de dubbele hoeveelheid van het goud wat over de hele wereldbevolking gerekend per hoofd beschikbaar is. Volgens de officiele cijfers (voor zover die kloppen, ik denk dat er meer goud beschikbaar is) is er zo'n 3.5 miljard ounce beschikbaar bij een wereldbevolking van zo'n 7 miljard mensen.
    Lol, dat is ( misschien anderhalve maand per hoofd van de bevolking ter overbrugging van whatever may happen, gewoon blijven preppen please

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nu even niet Bekijk Berichten
    inderdaad, want waarom lukt het ons wel en de duitsers niet? betere onderhandelingspositie misschien? mh17 misschien? of is dat teveel complotdenken?
    Ik las vanmorgen dat de Duitsers ook een groot deel van hun goud terug hebben gehaald. Geen complot dus ;-)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Ik las vanmorgen dat de Duitsers ook een groot deel van hun goud terug hebben gehaald. Geen complot dus ;-)
    slechts 5 ton toch? of lees ik weer de verkeerde bronnen?
    http://www.zerohedge.com/news/2014-1...s-gold-new-yor

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Eerlijk gezegd snap ik niet dat dit nieuws al een dag oud is, maar dit draadje heeft nog maar drie paginaīs. Volgens mij is dit groot nieuws. Een move die ik zeker niet van DNB verwacht had. Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat dit (deels) te danken zou kunnen zijn aan inspanningen van het kabinet, of op diplomatiek niveau. In dat geval ben ik voor het eerst sinds tijden positief over onze nationale overheid.

Hoe is het mogelijk, de Duitsers hebben de grootste moeite om wat kruimels uit New York terug te halen, en Nederland doet het stiekem even? 122 ton is geen kattepis. En dat vlak voor het Zwitsers referendum. De kranten lijken het vooral een vertrouwenskwestie te vinden, in de zin van gevoelsmatig, niet rationeel. Een vertrouwenskwestie is het zeker, ik zie dit als een transatlantische breuk, een toenadering naar het Oosten, een nieuwe post-USD wereldorde. Of draaf ik nu door? Dan is het in elk geval een internationale bankrun in ontwikkeling? Het kwam wat later op gang dan ik verwachtte, na de repatriŽring van het goud van Venezuela en de pogingen daartoe van onze oosterburen.

Ik zie de ontwikkelingen de komende maanden met spanning tegemoet.. Is dit het begin van de nieuwe bullmarket?

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Wat zijn de hordes forumprofeten stil die voorheen stellig wisten te vertellen dat de USA geen goud meer had, maar alles had verkocht. Ze zijn net zo stil als de vele preppertjes die de val van de dollar al van heinde en verre zagen aankomen. Van zo ver zelfs dat die er nog steeds niet is, maar dat is een detail.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel Jones Bekijk Berichten
    Wat zijn de hordes forumprofeten stil die voorheen stellig wisten te vertellen dat de USA geen goud meer had, maar alles had verkocht. Ze zijn net zo stil als de vele preppertjes die de val van de dollar al van heinde en verre zagen aankomen. Van zo ver zelfs dat die er nog steeds niet is, maar dat is een detail.
    Ik zeg niet dat het zo is, maar dit kan ook een rookgordijn zijn, Wie heeft dat goud werkelijk terug zien komen op nederlandse bodem?? Voorlopig hebben we alleen cut en paste berichten in de msm, maar nog geen foto's , en zoals we allemaal weten, no pictures?, it didn't happen!
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door netuyas Bekijk Berichten
    Ik zeg niet dat het zo is, maar dit kan ook een rookgordijn zijn, Wie heeft dat goud werkelijk terug zien komen op nederlandse bodem?? Voorlopig hebben we alleen cut en paste gerichten in de msm, maar nog geen foto's , en zoals we allemaal weten, no pictures?, it didn't happen!
    Tuurlijk. Het is een rookgordijn. Alleen al het feit dat de msm erover berichten is al bijna het bewijs. Dat ik daar zelf nog niet opkwam.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel Jones Bekijk Berichten
    Tuurlijk. Het is een rookgordijn. Alleen al het feit dat de msm erover berichten is al bijna het bewijs. Dat ik daar zelf nog niet opkwam.
    Miepmiep, jij bent snel. ik had niet eens de tijd mijn spelfout te corrigeren.

Ik hoop dat het waar is, maar tegelijkertijd heb ik wat ervaring met distelbloem. Tot nu toe bleek al het goud uit zijn mond binnen de kortste keren in stront te veranderen.
    En wat de dollarprofeten betreft, als alle landen hun goud uit amerika wegtrekken, en de olieexporterende landen af gaan rekenen in roebels en yuans? ik denk dat ze dan alsnog wel eens gelijk kunnen krijgen
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door netuyas Bekijk Berichten
    En wat de dollarprofeten betreft, als alle landen hun goud uit amerika wegtrekken, en de olieexporterende landen af gaan rekenen in roebels en yuans? ik denk dat ze dan alsnog wel eens gelijk kunnen krijgen
    Als mijn tante...

Vergelijkbare onderwerpen

1. [Prijsvraag] Wat doet de koers van goud? WIN een ounce goud!
    Door Mr. Gold in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 233
    Laatste Bericht: 24-04-14, 13:20
  2. Reacties: 2
    Laatste Bericht: 18-01-13, 08:23
  3. Duitsland gaat dus echt zijn goud terug halen !
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 15-01-13, 21:30
  4. Duitsland haalt goud terug
    Door de eekhoorn in forum Europa
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 15-01-13, 14:52

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten