Ga naar inhoud
GENEGEERD

CamelBak Waterfilter


Trooper

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand deze beginnende prepper uitleggen of dit een goede toevoeging zou zijn? Het zou er mij om gaan dat wanneer ik me zou verplaatsen er reeds gekookt of gecondenseerd water in op kan slaan om mee te nemen naar mijn volgende stek.

 

dit zou hem zijn http://www.bever.nl/camelbak-waterfilter-groove-0-75l-2662c30004

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Misschien goed lezen wat er bij de omschrijving staat: "het reeds drinkbaar kraanwater filtert" ...nou ja, 180 liter, dus 240 keer een volle beker a 0,75 liter.

En vergeet ook deze zin niet: "deze waterfilter werkt niet tegen bacteriën, virussen of protozoa en is alleen bedoeld voor reeds drinkbaar water"

 

Geef je geld beter uit aan een saywer mini, en een gewone veldfles waar je het gefilterde water in kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vergeet ook deze zin niet: "deze waterfilter werkt niet tegen bacteriën, virussen of protozoa en is alleen bedoeld voor reeds drinkbaar water"

 

Hierdoor twijfel ik aan de bruikbaarheid van het filter. Tenzij je het wil om smaakjes uit het water te filteren zou ik inderdaad ook voor de Sawyer gaan. En volgens mij past hetbfilter niet op de nieuwe systemen van CamelBak. Ik ben de naam ervan vergeten, maar die zit ook op de 2014 lijn MilSpec tassen van CamelBak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die sluit je dus aan op "een camelbak" en niet op de beker van het merk Camelbak die topicstarter in zijn vraagstelling noemt.@Trooper.

 

Sorry, ik had ook beter meten lezen. Ik ging er van uit dat het over het inline filter ging.

Met het lezen op mijn telefoon zie ik nog wel eens wat over het hoofd merk ik.

 

Blijft natuurlijk overeind wat de doelstelling van het filter is. In een survival situatie zijn deze niet echt nuttig. Maar voor dagelijks gebruik, waarom niet.

Behalve dat het een vrij dure oplossing is kan ik me voorstellen dat je dit gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...