Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn BOB en wat ik nog mis/nodig heb


dutch survival

Aanbevolen berichten

hallo mensen,

ik heb een BOB gemaakt ( ben daar eigenlijk altijd mee bezig maar toch)

Het is een assault pack, er staat bij 1-day, maar het is een 35l rugzak dus voor mij meer als genoeg, (linkje naar de foto: http://www.jopieswebshop.nl/data/artikelen/20108261761.jpg ) ook voor 72 uur ( het streven ) ik wandel er ook veel mee, en dat gaat goed, dus hij is niet te zwaar, mag ook niet want ik ben nog jong dus kan niet te veel gewicht op mijn rug hebben. ook oefen ik met navigeren, onderdak maken eetbare planten enz. vuur maken doe ik niet meer ( alleen voor de lol) omdat ik dat al doe zolang ik me kan herinneren. ik wil nog een keer een EHBO cursus doen maar heb nog niets goeds gevonden

inhoud:

 

Tools:

Rui tactical knife RK-31959 Foto: http://store.milit.it/img/p/6528-165365-thickbox.jpg

Buck packlite skinner large

Victorinox outrider (black)

fosco industries mini multitool

Pocket wire saw

 

Overnachten:

tarp

touw ( soort van paracoord en gevlochten)

haringen

foil blanket

hangmat

 

Vuur, Koken en Eten

Esbit stove + de bijbehorende blokjes

mestin met handvat ( een soort ronde mestin met apart handvat komt uit Frankrijk)

mok( van een veldfles)

bidon (staal)

spork

rietje

stukje staalwol

3X aluminium folie papier vierkanten

3X thee

3X suiker zout en peper zakjes

2X koffiefilter ( voor het filteren van zand enz. uit het water)

waterzuiveringstabletten

waterdicht bakje met:

light my ire fire steel (army)

2X aanmaakblokje

grote lucifers

vellen berkenbast en watjes met vasseline

 

zakje rijst,meel,pasta en een zakje studenten futter

 

EHBO kit:

2X verband

4X schoonmaakdoekje

3X schoonmaakdoekje met zeep

2X latex handschoenen

pleisters ( normale vlinder H enz.)

pincet

nagelschaartje

3X steriele naald

oordopjes

4X paracetamol

zeep en haarshampo ( kleine uit een hotel ;) )

tandenborstel en tandpasta

WC papier

en een verband met alcohol erop uit het leger

 

Overige:

Noodfluitje ( hangt aan een schouderriem dus kan er bij)

slijpsteen

verrekijker(tje)

heavy duty trashbag

zaklamp ( 5M waterdicht opdraaibaar en met zonnepaneeltje)

kompas

3X brakelight

note boekje ( all wheater)

pen en potlood

reparatie setje ( naald en draad bolletje touw en ijzerdraad)

zip-lock bag

paracoord bracelet

carabiener( hangt aan de buitenkant)

 

Wat er nog bij moet komen :

een klapzaag

een leatherman

maar ik ben pas 13 jaar oud, dus het sparen gaat wat langzamer( gelukkig is de sint weer in het land)

 

optioneel kan er een slaapzak onder, zodat ik daarmee in de hangmat kan gaan liggen

 

 

ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden, en wat jullie denken dat ik nog mis

alvast hartelijk dank;)

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ziet er netjes uit, voor zo'n jonge jongen. Ik vond het even lastig lezen want Engelse en Nederlandse woorden door elkaar...en dan ineens studenten futter.... foil blancket is gewoon isolatiefolie of thermo folie

Maar goed, dat gaat niet over je spullen. Doe er nog wat snoep bij, altijd lekker en nuttig voor als je snel suiker nodig hebt, en denk ook aan van die goedkope bami-maaltjes, van de toko of Unox ofzo.

In veel plaatsen is er jeugd-EHBO, geen idee waar jij woont maar lijkt me voor jou leuke cursus. Je leert er echt goede EHBO en als je het afrond krijg je zelfs een diploma! Heel verantwoorde cursus en niet al te duur (dat laatste zullen je ouders leuk vinden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie tas heb je zeg!

En de inhoud is zeker goed.

Maar zoals @Stuudje al zei kan er nog wat bami/noodels bij.

Als ik jou was zou ik de noodles van Unox sowieso laten liggen want het smaakt nergens naar.

Maar even terug naar de spullen.

Als ik jou was zou ik er nog wat stofmaskers bij doen ( ffp3)

En misschien een BCB viskitje

 

Mvg homerun

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo mensen,

ik heb een BOB gemaakt ( ben daar eigenlijk altijd mee bezig maar toch)

Het is een assault pack, er staat bij 1-day, maar het is een 35l rugzak dus voor mij meer als genoeg, (linkje naar de foto: http://www.jopieswebshop.nl/data/artikelen/20108261761.jpg ) ook voor 72 uur ( het streven ) ik wandel er ook veel mee, en dat gaat goed, dus hij is niet te zwaar, mag ook niet want ik ben nog jong dus kan niet te veel gewicht op mijn rug hebben. ook oefen ik met navigeren, onderdak maken eetbare planten enz. vuur maken doe ik niet meer ( alleen voor de lol) omdat ik dat al doe zolang ik me kan herinneren. ik wil nog een keer een EHBO cursus doen maar heb nog niets goeds gevonden

inhoud:

 

Tools:

Rui tactical knife RK-31959 Foto: http://store.milit.it/img/p/6528-165365-thickbox.jpg

Buck packlite skinner large

Victorinox outrider (black)

fosco industries mini multitool

Pocket wire saw

 

Overnachten:

tarp

touw ( soort van paracoord en gevlochten)

haringen

foil blanket

hangmat

 

Vuur, Koken en Eten

Esbit stove + de bijbehorende blokjes

mestin met handvat ( een soort ronde mestin met apart handvat komt uit Frankrijk)

mok( van een veldfles)

bidon (staal)

spork

rietje

stukje staalwol

3X aluminium folie papier vierkanten

3X thee

3X suiker zout en peper zakjes

2X koffiefilter ( voor het filteren van zand enz. uit het water)

waterzuiveringstabletten

waterdicht bakje met:

light my ire fire steel (army)

2X aanmaakblokje

grote lucifers

vellen berkenbast en watjes met vasseline

 

zakje rijst,meel,pasta en een zakje studenten futter

 

EHBO kit:

2X verband

4X schoonmaakdoekje

3X schoonmaakdoekje met zeep

2X latex handschoenen

pleisters ( normale vlinder H enz.)

pincet

nagelschaartje

3X steriele naald

oordopjes

4X paracetamol

zeep en haarshampo ( kleine uit een hotel ;) )

tandenborstel en tandpasta

WC papier

en een verband met alcohol erop uit het leger

 

Overige:

Noodfluitje ( hangt aan een schouderriem dus kan er bij)

slijpsteen

verrekijker(tje)

heavy duty trashbag

katapult+ijzeren balletjes

zaklamp ( 5M waterdicht opdraaibaar en met zonnepaneeltje)

kompas

3X brakelight

note boekje ( all wheater)

pen en potlood

reparatie setje ( naald en draad bolletje touw en ijzerdraad)

zip-lock bag

paracoord bracelet

carabiener( hangt aan de buitenkant)

 

Wat er nog bij moet komen :

een klapzaag

een leatherman

maar ik ben pas 13 jaar oud, dus het sparen gaat wat langzamer( gelukkig is de sint weer in het land)

 

optioneel kan er een slaapzak onder, zodat ik daarmee in de hangmat kan gaan liggen

 

 

ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden, en wat jullie denken dat ik nog mis

alvast hartelijk dank;)

 

Ik ben morgen ook 13, en mijn BOB lijkt hard op die van mij. Kan je je eten eens wat uitgebreider beschrijven?

Waar woon je ergens?

Mvg,

Dauntless

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ben het met @Stuudje eens over de vissetjes.

Schiet er bij mij iedere keer bij in om mijn setje te beschrijven en fotograferen.

 

@dutch survival misschien de aanmaak blokjes laten vervallen en watten met vaseline er in gemasseerd in de tas doen.

Branden goed en lang en kun je veel makkelijker aan steken met een firesteel ;)

Je bent al goed op weg.

 

@jobs die yoyo reels heb je weinig aan in Nederland.

Heb nog niet veel plekken gebonden waar je daarmee fatsoenlijk een visje kan vangen.

Daarnaast mag je ze niet testen omdat het stropen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de BCB kit ben je ook weinig mee. allemaal lage kwaliteit prut, je bent veel beter af als je een hengelsport zaak binnen wandelt en zelf je kitje samenstelt met degelijk materiaal.

de kostprijs zal gelijkaardig (of lager) zijn, maar van een veel hogere kwaliteit.

 

ik weet niet hoe het in nederland zit, maar hier in belgie heb je trouwens een visvergunning nodig als je die wil gaan testen.

(ook leuk als je even gaat vissen waar ook anderen zitten, kan je hulp of tips vragen als iets niet lukt, want er is niets erger dan een visje aan je haak hebben en het er niet af krijgen...)

 

Zelf heb ik geen vissetje omdat er niets in de buurt rondzwemt dat ik zou willen eten (vervuiling)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

@jobs, ik vind ook wel dat yoyo reels adviseren aan een minderjarige niet zo'n goed idee is. Juist vanwege het illegale ervan.

Yoyo reels op zich zijn toch niet illegaal?

Je regelt een vergunning en zet het maximum van lijnen uit wat die vergunning toestaat.

Dan klap je je klapstoel uit ne geniet van het lenteweer. (weer...)

Waar staat dat een yoyo reel niet mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal zeer bedankt voor de snelle reacties, mijn engels heeft te maken met het feit dat ik een engels survival boek heb, dus niet altijd het nl woord weet;p en dat als ik youtube filmpjes maak ook engels praat ( er staan nog geen videos op youtube, maar ben bezig) over een visset, ik heb er een zelf gemaakt, een houten hobo visset, over het eten, ja het is een beetje weinig, ik heb die dingen gekozen omdat ze lang houdbaar zijn, ook heb ik unox noodles, maar die zaten er gewoon toevallig niet in. ik woon in de buurt van nijmegen, dus genoeg bos in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het stofmasker, ben ik naar aan het kijken, maar ik heb een fins gasmasker+filter, dus in geval van brand of traangas kan ik me beschermen, maar ik ga daar niet teveel in inversteren, want er zijn tegenwoordig zoveel gassen enz. ( bijv. eerst gifgas gooien/spuiten, en dan verstikkingsgas zodat je je masker weer af moet doen om te kunnen ademen) het eten, ik heb er wat ziplock bags aan eten in, maar niet teveel, want ik wandel er ook mee, als er iets gebeurd heb ik altijd nog meer liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens ook vaak hartkeks in mijn tas zitten, licht, voedzaam, en lekker. Over dat snoep gesproken, ik zou niet zo goed weten wat voor snoep, want het moet niet na een week al bedorven zijn, en ook goed tegen warmte kunnen ( niet zomaar smelten)

Ik zal binnekort een foto maken van mijn visset, is misschien voor jullie allemaal wel nuttig, en een leuk project om te maken kost je misschien een dag en is erg nuttig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd wel een Nuts in de tas. Ja, die kan wat vervormen door warmte, maar het is goede snelle energie, plus noten(langzame energie) en lekker(goed voor je gemoed) Enne...tja...die Nuts red het echt niet om een jaar in de tas te blijven dus dat bederf valt wel mee.

Een sesamreep kan ook, die smelt echt niet...maar is net wat minder lekker dan een Nuts,vind ik.

 

Ik kijk al uit naar je vissetje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zit nog een heleboel bij wat eruit kan, maar dat komt met ervaring. Voor nu heb heb je dit nodig en dit is ook helemaal niet erg, we zijn allemaal zo begonnen.

 

ik merk nu ik elk weekend de bossen ik trek, heel erg weinig nodig heb om het mezelf erg aangenaam te maken. je leert ermee omgaan maar je leert ook dingen zelf te maken of een item vinden wat meerdere dingen kan.

 

vind de spelkaarten wel een goeie.

 

wel een tip: Je EHBO kit, ik weet niet of je je wel eens gesneden hebt met een mes of bijl (zoals ik regelmatig doe) je hebt dingen nodig die veel bloed opnemen en waarmee je het kunt beschermen na een verwonding, schoonmaken is essentieel en daarna goed kunnen verbinden is het enige wat je eigenlijk zonder opleiding goed in de bossen kunt doen.

 

wat heb je trouwens voor houtverwerken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zou ik eruit kunnen halen dan?(wil hem namelijk minimaliseren wegens gewicht) over de speelkaarten, is ook erg nuttig, heb ook een setje dobbelstenen, ik kan uren in het bos zitten dobbelen met muziek( ik heb een waterdicht outdoor radiootje, wat vaak mee gaat) en over de ehbo kit, ik ben zeker voor ehbo altijd in voor tips, maar ben een keer gebeten door een hond, heb dat ook zelf verzorgd, maar je hebt gelijk, ik wil er ook van die papieren zakdoekjes indoen of bedoel je zoiets niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...