Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zijn buitenlandse chauffeurs brokkenpiloten?


Tom

Aanbevolen berichten

Dit is toch wel een punt van zorg omdat tijdens een SHTF scenario er net zoveel rondrijden en dan niet beperkt worden door regels of kennis van de wet en techniek.

 

Zoals we vaak kunnen lezen rijden ze nogal schade, vandaag nog weer.

Gelukkig geen slachtoffers.

 

Maar hoe komt dat toch, zijn ze altijd aangeschoten of hebben ze een rijbewijs bij de Zeeppoeder gekregen en als laatste zijn ze echt zo dom. (Deze poolse chauffeur werd al een bloedproef afgenomen)

 

Dit is het laatste wapenfeit

 

[ATTACH=CONFIG]14736[/ATTACH]

 

 

EN EEN FILMPJE

 

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/ernstig-ongeval-op-a28-bij-pesse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Deze was gelukkig niet zo slim....

 

Een 50-jarige vrachtwagenchauffeur uit Turkije die op 17 november de weg kwijt was en twee agenten de weg vroeg, zag zijn vraag beantwoord met bijna 17.000 euro aan boetes. De agenten maakten van de gelegenheid gebruik de chauffeur en zijn voertuig te controleren. De vrachtwagen van de man bleek te zijn voorzien van een extra, illegale tachograaf en van apparatuur die de originele tachograaf omzeilt. Alles bij elkaar opgeteld leverde dat een totaalbedrag aan boetes van 16.900 euro op, het merendeel voor het Turkse bedrijf dat eigenaar van de vrachtwagen is.

 

http://www.politie.nl/nieuws/2014/november/17/07-weg-vragen-levert-17.000-euro-boete-op.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze was gelukkig niet zo slim....

 

Een 50-jarige vrachtwagenchauffeur uit Turkije die op 17 november de weg kwijt was en twee agenten de weg vroeg, zag zijn vraag beantwoord met bijna 17.000 euro aan boetes. De agenten maakten van de gelegenheid gebruik de chauffeur en zijn voertuig te controleren. De vrachtwagen van de man bleek te zijn voorzien van een extra, illegale tachograaf en van apparatuur die de originele tachograaf omzeilt. Alles bij elkaar opgeteld leverde dat een totaalbedrag aan boetes van 16.900 euro op, het merendeel voor het Turkse bedrijf dat eigenaar van de vrachtwagen is.

 

http://www.politie.nl/nieuws/2014/november/17/07-weg-vragen-levert-17.000-euro-boete-op.html

 

Als ze dan echt slim waren dan hadden ze alle vrachtwagens van dit bedrijf doorgelicht.

 

Verder denk ik niet dat buitenlandse bestuurders meer brokken maken. Ik denk dat ze gemiddled meer km maken dan wij. En als er dan wat gebeurd dan staat het meteen in de krant.

Van alle andere veilige km hoor je niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet per definitie en niet allemaal.

Net zoals dat de nederlandse chauffeurs niet allemaal vakbekwame en verantwoordelijke mensen zijn.

Er zit echter wel een groot verschil in kwalificaties. Een gediplomeerd chauffeur bij ons is jaren bezig om te koste van vele duizenden euro's alle diploma's en bevoegdheden te halen. En het lijkt er op dat hoe verder je naar het oosten gaat deze papieren eenvoudiger en sneller te halen (of te kopen) zijn.

In mijn werk maak ik de gekste dingen mee met MOE chauffeurs en er zijn er bij die een combinatie nog niet eens achteruit voor een laadperron kunnen krijgen. Alsof ze eergisteren nog koekenbakker of tuinman waren.

 

Het ongeluk uit de opening ben ik bij langs gereden vanmiddag toen het net gebeurd was. Geen vergissing of klein slipppertje maar volle bak er achterop geknald, een enorme ravage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor het werk heel erg veel op de baan met mn bestelwagen (depannages bij de klant).

Heel erg valt het op dat oost-blokkers de duvels op de baan zijn met hun vrachtwagens...het is gewoon een feit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie anders veeeeel maar dan ook veeel vaker ongelukken met personenautos als met vrachtwagens. Tevens zie ik vele malen veel gevaarlijker rijgedrag van personenautos als met vrachtwagens.

Het is dan ook oppassen om elke keer op vrachtauto ongelukken te hameren. Want het ligt in lijn met het overheids/EU beleid dat de gewone automobilist een digitale tachograaf in zijn auto krijgt en zich ook aan de rijtijdenwet en rusttijdenwet moet houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik erg benieuwd naar de mening van @12gauge :)

Zelf zit ik ook regelmatig op de weg. Over het algemeen vind ik personenauto's ook veel slechter rijden. De meeste mensen houden met niemand rekening. Hebben overal hun gedachten bij behalve bij het autorijden :mad: Mensen zijn erg egocentrisch in de auto. Terwijl verkeer toch 1 groot samenspel zou moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik erg benieuwd naar de mening van @12gauge :)

Zelf zit ik ook regelmatig op de weg. Over het algemeen vind ik personenauto's ook veel slechter rijden. De meeste mensen houden met niemand rekening. Hebben overal hun gedachten bij behalve bij het autorijden :mad: Mensen zijn erg egocentrisch in de auto. Terwijl verkeer toch 1 groot samenspel zou moeten zijn.

 

Ik zou willen zeggen rij een keer door Parijs, rij een keer door Istanboel en je weet genoeg. Vrijwel zelfde verkeersregels maar totaal andere mentaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger ook veel km gevreten voor m'n job en ik merk dat het vooral verergerd is... opvolgen van verkeersregels en rekening houden met anderen zijn rariteiten.

 

Rechts inhalen, elkaar inhalen met 5km per uur verschil, links blijven rijden tegen 90 - 100, bumperkleven, niet handenvrij bellen, weigeren andere mensen te laten invoegen bij het ritsen, van rijstrook veranderen zonder richtingaanwijzer te gebruiken, het naderend verkeer achter je niet inschatten, ... het gaat in echt de verkeerde kant uit.

 

Allemaal blijkbaar geen probleem als er geen schade is..

 

Echter veel buitenlandse chauffeurs uit de Oostbloklanden kunnen zich niet uitdrukken in het Nederlands of het Engels indien ze betrokken zijn in een ongeval maar vele zijn ook niet gekend met verkeersborden die ze in hun land niet hebben. In Belgie zijn er snelwegen waar het tussen een bepaalde tijd verboden en in bepaalde weersomstandigheden is voor vrachtwagens om in te halen, deze borden staan er reeds van het begin van de grens en om de zoveel km...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carismo: ik merk dat al in mijn straat. (eenrichtingsverkeer)

 

Zie ik in de verte iemand linksom de straat indraaien, tegen de richting in. Gaat rechts op me staan wachten.

Ik geef grote lichten en toeter want gevaarzetting.

Komt die gast even later, als ik even verderop geparkeerd heb, aangereden (nu wel in de goede richting) en begint een verhaal: waarom, ik woon daar, etc zonder ook maar enig begrip voor de regels en borden als ik daarop probeer te wijzen.

Dus dat men terplaatse bekend was want woonachtig geeft nog geen inzicht over hoe te handelen met behulp van deze informatie.

Dat soort stupiditeit moet er uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik erg benieuwd naar de mening van @12gauge :)

Zelf zit ik ook regelmatig op de weg. Over het algemeen vind ik personenauto's ook veel slechter rijden. De meeste mensen houden met niemand rekening. Hebben overal hun gedachten bij behalve bij het autorijden :mad: Mensen zijn erg egocentrisch in de auto. Terwijl verkeer toch 1 groot samenspel zou moeten zijn.

 

gezouten of ongezouten?

 

bij deze mijn ongezouten mening;

 

onze "collega's" zijn vaak inderdaad ex koekenbakkers of tuinmannen zoals eerder genoemd.

de verplichte bijscholing zijn ze nog niet aan begonnen, want waarom zouden ze?

enige rijopleiding ontbreekt gewoon

als ik tegelijk begin met aandokken, lossen, leeggoed pakken, controle van waren/papieren, wegrijden als een MOE collega

ben ik al aan het dichtmaken/wegrijden en zijn hun nog aan het aandokken als je pech hebt

nu word ook ik wel eens gecontroleerd door de politie/douane/noem maar op en ook die mannen hebben vaak geen goed woord over over die gasten

staat van de auto's. rijkunsten, talenkennis

tevens is hun aanhouden voor controle ook waardeloos omdat er gewoon geen boetes betaald worden

 

ook klanten worden gek van van deze mensen, er is geen gesprek mogelijk (dus ook geen veiligheids instructie)

simpele vragen zoals naam, kenteken etc kunnen ze al niet beantwoorden

vaak spreken ze alleen hun eigen taal en meer niet

engels en duits op basisniveau zijn gewoon een must als je in europa wilt rijden voor je werk

 

*anekdote*

ik stond een keer bij een klant me eigen aan te melden, werd een pool gevraagd om naam en kenteken op te schrijven

de beste man moest serieus op zn paspoort kijken wat zijn naam was en hoe die geschreven moest worden

 

het is overigens ook opvallend dat er "niet bijgehouden word" uit welk land een vrachtwagen komt in geval van ongeluk (dit komt wel heel goed uit natuurlijk)

ik zie relatief veel oostblok auto's met pech op vluchtstroken staan

natuurlijk kan ik ook pech krijgen, maar mijn auto komt 3x per week in de werkplaats voor controle,

tevens kan ik ook in geval van pech of een "onderbuikgevoel" naar een garage in het buitenland rijden

 

ook garages, bandenboeren etc klagen over de staat en het niet betalen van rekeningen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Neen, het zijn goede chauffeurs die Polen, behalve dan die een liter Woda achter de kiezen hebben en dat is maar goed ook, dan kunnen ze niet meer zo goed rijden;)

Dronken Pool valt uit vrachtwagen

 

HOOFDDORP -

Een stomdronken Poolse vrachtwagenchauffeur is uit zijn cabine gevallen. De man stond geparkeerd bij het brugrestaurant over de A4 ter hoogte van Hoofddorp.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23625425/__Dronken_Pool_valt_uit_truck__.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...