Pagina 10 van de 10 EersteEerste ... 8910
Resultaten 91 tot 98 van de 98
    Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2012
    @GodelEcherBach, de webwinkel die je noemt is de duurste voor zover ik weet. Kijk eens op gold.de. Maar met een budget van maximaal 150 euro zou ik niks bestellen (ivm verzendkosten), gewoon kijken wat er via Marktplaats in de buurt te koop is, een afspraak maken en stap op de fiets!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten

Altijd grappig hoe mensen het beter willen weten door eigen onderzoek... ondanks het feit dat ze raad vragen en krijgen.
    Ik kan dat juist wel waarderen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Koop gewoon een paar muntjes dan, maple of philharmoniker tegen momenteel een 18 of minder... Dat is het simpelste, de verdeling is klein genoeg...
    [MENTION=5126]GodelEscherBach[/MENTION]
    Als je echt kleine eenheden zilver wilt, raad ik oude zilveren guldens van Juliana aan. Die van Wilhelmina zijn alweer een stuk duurder. Koop er dan gelijk 100, of een kilo. Oude zilveren dubbeltjes en kwartjes zijn relatief een stuk duurder dan zilveren guldens, knaken. zilveren tientjes,of 50 gulden munten.
    Laatst gewijzigd door Dreutel; 09-06-15 om 00:37. Reden: @GodelEscherBach

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreutel Bekijk Berichten
    Als je echt kleine eenheden zilver wilt, raad ik oude zilveren guldens van Juliana aan. Die van Wilhelmina zijn alweer een stuk duurder. Koop er dan gelijk 100, of een kilo. Oude zilveren dubbeltjes en kwartjes zijn relatief een stuk duurder dan zilveren guldens, knaken. zilveren tientjes,of 50 gulden munten.
    [MENTION=425]wodan[/MENTION]:
    https://www.hollandgold.nl/meest-ver...munten-95.html
    of
    https://www.hollandgold.nl/zilver-ko...lo-munten.html

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    OK die van Wilhelmina sinds 1922 zijn dus niet duurder dan die van Juliana bij HollandGold. Dat zullen dan vast zwaar versleten exemplaren zijn. :-)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    OK die van Wilhelmina sinds 1922 zijn dus niet duurder dan die van Juliana bij HollandGold. Dat zullen dan vast zwaar versleten exemplaren zijn. :-)
    Hier kocht ik ook wel, oud bedrijf van Willem Middelkoop.

https://www.amsterdamgold.com/nl/zil...lands-muntgeld

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Hier kocht ik ook wel, oud bedrijf van Willem Middelkoop.

https://www.amsterdamgold.com/nl/zil...lands-muntgeld
    Is HollandGold ook niet van Middelkoop?

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2015
    Nadeel vind ik wel dat die Nederlandse munten een zilvergehalte hebben van 72%, dus niet 99,99%. Maple Leaf en Philharmoniker zijn volgens mij 99,99% zilver, net als zilverbaartjes. Ik heb het idee dat pure zilveren munten of zilverbaartjes (31,1, 50, 100, 250 gram) de meest praktische investering is voor het geval dat. Blijft altijd zijn waarde houden; je bent dus niet afhankelijk van de verzamelwaarde. Wat betreft verzamelmunten geldt wellicht dat deze kunnen dienen als investering voor later met de aanname dat de verzamelwaarde in de loop van de tijd stijgt. Met SHTF heb je toch meer aan puur zilver lijkt me. Dus ik zet mijn zinnen voorlopig op zilverbaartjes (31.1, 50, 100, 250 gram) en zilveren munten. Ben er alleen nog niet uit welke zilveren munten ik wil kopen. Ik heb het idee dat Maple Leaf en Philharmoniker erg gangbaar zijn.

Ik denk ook dat het handig is om verschillende type Preppers te onderscheiden. Ben benieuwd wat jullie vinden van mijn omschrijvingen.

1) De gematigde Prepper

De gematigde prepper wil - net als een zelfrespecterende overheid - wat zilver / goud achter de hand hebben voor het geval van een persoonlijke of financiŽle crisis. Teveel zilver / goud is een te groot risico en kan bij een persoonlijke crisis (verlies van baan, faillissement) ervoor zorgen dat hij het edelmetaal moet verkopen tegen een veel lagere prijs dan waarvoor hij het heeft verkocht. Geen edelmetaal betekend volledige afhankelijkheid van het financiŽle systeem en een gematigde Prepper wil daar niet volledig van afhankelijk zijn en edelmetaal met een intrinsieke waarde biedt daarvoor bij uitstek een mooie verzekering. De gematigde Prepper heeft voldoende, maar niet oneindig vertrouwen in het huidige systeem van geld. Zilver en goud is daarin een mooie extra verzekering.

Koopt aan: vooral zilver vanwege de lage kosten, het feit dat het een praktisch betaalmiddel kan zijn in het geval dat en de lage risico's bij aankoop ervan. Dit vertaald zich in Zilveren Munten met een grote herkenbaarheidswaarde zoals Maple Leaf en Philharmoniker en Zilverbaartjes van 20, 31.1, 50, 100 of 250 gram. En daarbij eventueel een kleine goudvoorraad. Streeft een voorraad na van ongeveer 500 gram zilver per persoon. Spreidt zijn kansen in producten met verzamelwaarde of bepaalde herkenbaarheid (munten) en de intrinsieke waarde van zilver.

2) De fanatieke Prepper

De fanatieke Prepper heeft of geen vertrouwen in het huidige financiŽle systeem of vindt het een fijn idee om onafhankelijk van het systeem te kunnen leven. De fanatieke Prepper ziet de hoeveelheid zilver / goud als belangrijk deel van zijn vermogensopbouw. Meer zilver en goud is meer vermogen en meer onafhankelijkheid ten opzichte van het huidige financiŽle systeem. Edelmetaal is dus niet alleen een verzekering, het is in zijn ogen het toekomstige betaalmiddel.

Koopt aan: zowel zilver als goud. Dit in praktische hoeveelheden en herkenbare eenheden. Zet zijn zinnen vooral op munten vanwege het gebruiksaspect en herkenbare eenheden. Streeft een voorraad na van ongeveer 5 a 10% van zijn vermogen hoewel dit ook meer kan zijn.

3) De speculatieve Prepper

De speculatieve Prepper vindt edelmetaal of producten van edelmetalen interessant, omdat deze op termijn meer waard kunnen worden. De speculatieve Prepper is niet geÔnteresseerd in het type investeringsproduct (goud of zilver doet er niet veel toe), zolang het maar bijdraagt aan opbouw van diens vermogen. Is geÔnteresseerd in meerdere soorten beleggingsproducten waarvan zilver en goud slechts ťťn van de vele zijn. De speculatieve Prepper gelooft dat vermogensopbouw hem zal helpen in tijden van crisis en dat speculatie in o.a. edelmetalen hem daarbij kan helpen. Vertrouwd op zowel intrinsieke waarde van zilver alsook de verzamelwaarde ervan.

Koopt aan: alles wat met goud en zilver te maken heeft. Streeft een voorraad na die voor hem het gunstigst uitkomt in de economie waarin hij zich bevindt. Streeft desnoods een voorraad na van +10% van zijn vermogen als hij denkt dat hiervan zijn vermogen in de toekomst meer oplevert. Zie speculatie als een bron van inkomsten.
    Aanvullingen gewenst :-) !

Vergelijkbare onderwerpen

1. Slim omgaan met energie ? Tips and tricks.
    Door lewieke in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 02-07-14, 21:51
  2. Sloop goud verkopen, tips en mooi verhaal.
    Door Mr. Gold in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 17-11-12, 08:39
  3. [Request] Resizen img tags
    Door Communicator in forum Mededelingen Preppers.nl
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 27-10-12, 09:55
  4. Ervaringen en tips met goud en zilver kopen
    Door Jester in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 16-06-12, 00:25
  5. [TIPS] 10 informatie tips om in goud te handelen (online handel)
    Door Mr. Gold in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 13-03-12, 20:49

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten