Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zaad tegen gunstprijzen


lewieke

Aanbevolen berichten

Via 'Tuinhier' kan ik zaden kopen tegen prijzen die alle winkelprijzen verslaan. Alle groentensoorten zijn leverbaar. Er zijn verschillende soorten (een 300-tal) en prijzen starten vanaf 0.7€/verpakking de iets duurdere soorten kosten 0.90€ er zakje. Er zijn ook speciale zaden leverbaar tegen gunstige prijzen. Denk hierbij aan oude gewassen, plantgoed, bonen, erwten, omhulde zadenpillen, Italiaanse groenten, bloemenzaden, ... . Deze prijzen zijn mogelijk omdat ze gesponsord worden door de Vlaamse overheid. Wie heeft interesse. Laat weten wat en hoeveel je wil en ik bezorg je het materiaal voor de start van het plant- en zaaiseizoen. Versturen via Kiala naar een afhaalpunt bij jou in de buurt (Normaal pakje kost 7.5€ voor Nederland). Betaling vooraf door overschrijving.

 

PS. Deze producten worden aangeboden tegen mijn kostprijs. De prijzen zijn dus niet onderhandelbaar. Vanaf pakweg 15€ kan het al interessant zijn.

 

Pakket à 13€ :

 

Boerenkool Westlandse late, bloemkool Aflpha, rode kool, savooikool, witte kool, prei herfstreuzen, prei blauwgroene winter, radijs Saxa, kropsla meikoningin, kropsla appia, wortelen nantes, wortelen Flakkese, witlof edellof, kerver fijngekruld, snijselder, spinazie Rendo F1, bonen struikprinces prelude, bonen miracle, erwten wonder van Kelvedon, zakje uien.

 

Kruiden : Zowat alle soorten 1.05€/st

 

Groentenzaden à 0.7€ - Diverse variëteiten per soort

 

andijvie, borenkool, chines kool, groenlof, kervel, knolselder, koolrapen, kropsla, mergkool, peterselie, plukspinazie, raapstelen, radijs, rapen, rode biet, rode kool, ruccola,savooikool, snijbiet, snijselder, spinazie, spruitkool, tuinkers, witlof, witte kool, wortelen

 

Groentenzaden à 0.90€ - Diverse variëteiten per soort

 

andijvie, bindsla, bleekselder, broccoli, ijssla, kardoen, komkommer, kropsla,meloen, okra,pasoi, pastinaak, peterselie, pompoenen, prei, radijs, rammenas, rode biet, rode kool, roodlof, savooikool, schorseneer, selder, suikermaïs, tomaten, tuinkers, veldsla, voederwortel, watermeloen, witlof, wortelen,

 

Groentenzaden à 1.05€ - Diverse variëteiten mogelijk

 

ananaskers, artisjok, asperge, aubergine, augurken, bindsla, bieten, bloemkool, bosuien, eikenbladsla, ijskruid, ijssla, inmaakuien, krulsla, paprika, peper, pluksla, pompoen, pluksla, postelein, prie, rabarber, ruccoloa salade, snijsla, spinazie, suikermaïs, tomaten, uien, veldsla, wortelen, zucchini,

 

Specialiteiten prijs per soort variabel

 

citroengras, aardbei, aubergine, komkommer, perpe mix, pompoen, zomerwortel, squash, pompoen,

 

Ook een volledige selectie bio groenten.

Italiaanse groenten à 1.5€

Bloemenzadendoosjes 15m2 à 4.75€

Diverse groenbemesters vanaf 5€/500g

Enkele honderden eenjarige bloemenzaden à 0.7-0.9€/St

@Tanfana @Simurgh @

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Via 'Tuinhier' kan ik zaden kopen tegen prijzen die alle winkelprijzen verslaan. Alle groentensoorten zijn leverbaar. Er zijn verschillende soorten (een 300-tal) en prijzen starten vanaf 0.7€/verpakking de iets duurdere soorten kosten 0.90€ er zakje. Er zijn ook speciale zaden leverbaar tegen gunstige prijzen. Denk hierbij aan oude gewassen, plantgoed, bonen, erwten, omhulde zadenpillen, Italiaanse groenten, bloemenzaden, ... . Deze prijzen zijn mogelijk omdat ze gesponsord worden door de Vlaamse overheid. Wie heeft interesse. Laat weten wat en hoeveel je wil en ik bezorg je het materiaal voor de start van het plant- en zaaiseizoen. Versturen via Kiala naar een afhaalpunt bij jou in de buurt (Normaal pakje kost 7.5€ voor Nederland). Betaling vooraf door overschrijving.

 

PS. Deze producten worden aangeboden tegen mijn kostprijs. De prijzen zijn dus niet onderhandelbaar. Vanaf pakweg 15€ kan het al interessant zijn.

Ik ben ook heel benieuwd, heb jij een lijstje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via 'Tuinhier' kan ik zaden kopen tegen prijzen die alle winkelprijzen verslaan. Alle groentensoorten zijn leverbaar. Er zijn verschillende soorten (een 300-tal) en prijzen starten vanaf 0.7€/verpakking de iets duurdere soorten kosten 0.90€ er zakje. Er zijn ook speciale zaden leverbaar tegen gunstige prijzen. Denk hierbij aan oude gewassen, plantgoed, bonen, erwten, omhulde zadenpillen, Italiaanse groenten, bloemenzaden, ... . Deze prijzen zijn mogelijk omdat ze gesponsord worden door de Vlaamse overheid. Wie heeft interesse. Laat weten wat en hoeveel je wil en ik bezorg je het materiaal voor de start van het plant- en zaaiseizoen. Versturen via Kiala naar een afhaalpunt bij jou in de buurt (Normaal pakje kost 7.5€ voor Nederland). Betaling vooraf door overschrijving.

 

PS. Deze producten worden aangeboden tegen mijn kostprijs. De prijzen zijn dus niet onderhandelbaar. Vanaf pakweg 15€ kan het al interessant zijn.

 

Ik zou graag vooraf willen weten of het bio, normale of F1 zaden zijn, weet je hier iets meer over? En hoeveel gram zit er in een zakje zaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie actie @lewieke. +1

 

Zelf puil ik zo langzamerhand een beetje uit van de zaadjes en heb maar een twee of drietal soorten nodig voor volgend jaar.

Amerikaanse roodrand snijsla moet ik even bijkopen, want na een jaartje of zes blijkt dat niet meer te kiemen.

@12gauge: Van 2013 had ik braaf courgette zaden geoogst, maar die gingen beroerd in 2014. Kijk ik nog eens op dat lege zakkie en ja hoor, niet opgelet, F1 hybride courgettes. ;)

Gelukkig was ik ruim op tijd om een nieuwe zakje aan te schaffen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sla, wonder der 4 jaargetijden 3g - 0.9€ (kan in een enveloppe verstuurd worden)

Red salad bowl pluksla 2g 1.05€

 

Courgette merk Franchi inhoud ? 1.50€

 

Wonder der vier jaargetijden sla is een kropsla.

Die courgettes zijn waarschijnlijk van de Italiaanse soort romanesco?

 

Red salad bowl pluksla = Lactuca Sativa komt me erg bekent voor die latijnse naam.

Ben ik alleen weer zo stom geweest het zakje weg te gooien, dus kan het niet controleren. M'n vader en ik kopen dit echter al meer dan 25 jaar voor de tuin dus waarschijnlijk een zeer algemene soort.

 

De prijs van 1,05 voor 2 gram ligt wel bijzonder dicht bij de prijs bij Sluis Garden, 2,5 gram voor 1,50.

Dat is niet echt een postzegel waard.

 

Voor mij niet echt interessant, want ik heb al drie keer meer soorten zaad dan dat er in m'n tuintje passen maar de beginnende tuinier kan een leuke slag slaan. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kunnen ze bij die zaadhandel niet leuke pakketjes maken?

zonder F1 en dat soort spul

gewoon bv pakket van 15 euro 20 euro 25 euro

 

Er staat een pakket in van 13€. Dat bevat 1 F1 gewas. Als er geen vermelding bij staat is het geen F1.

 

Persoonlijk ben ik niet tegen F1 gewassen omdat ze toch wel gunstige eigenschappen hebben zoals ziektebestendigheid, betere vruchten, ... . Volgend jaar zaai ik alleen maar F1 tomaten (hoewel ik ook wel heirloom tomaten zal aankopen als 'reserve'. Tomaat blijkt toch behoorlijk ziektegevoelig te zijn en met deze gewassen boekte ik duidelijk betere resultaten.

 

Je kiest gewoon wat je wil. Er zijn echt verschillende variëteiten van elke soort maar zoals ik al eerder aangaf is het onbegonnen werk om dit over te nemen en al helemaal niet als ik niet weet dat er een beetje respons op komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Albert Hein heeft nu een actie waarbij je bij besteding van een bepaald bedrag een doosje groentezaadjes kado krijgt.

 

Inderdaad, ik vind het wel een leuke actie. Vandaag de veldsla, broccoli en selderij gezaaid, ben benieuwd. Leuk compleet pakketje met turfpotje, zaad, infostekertje en aardetablet. Zou het net zo'n manie als de wuppies worden? Spaar ze alle 20!!!! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
iemand een tip voor bij aantrekkende bloemen voor een leuk prijsje?

 

wil het gebruiken voor bij mij bosperceel om de boel wat aantrekkelijker te maken.

 

Klaver? Volgens mij trekken eigenlijk alle inheemse bloemen wel bijen aan. Al aan een vlinderstruik gedacht? Met bloemen in een bos moet je wel aan de hoeveelheid licht denken. Bloemen die het volle zonlicht nodig hebben, zullen het in een bos niet goed doen, maar aan een bosrand waarschijnlijk wel.

 

In een bos denk ik onder andere aan bosaardbei, daslook, en dergelijke.

@Bijenman?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klaver? Volgens mij trekken eigenlijk alle inheemse bloemen wel bijen aan. Al aan een vlinderstruik gedacht? Met bloemen in een bos moet je wel aan de hoeveelheid licht denken. Bloemen die het volle zonlicht nodig hebben, zullen het in een bos niet goed doen, maar aan een bosrand waarschijnlijk wel.

 

In een bos denk ik onder andere aan bosaardbei, daslook, en dergelijke.

@Bijenman?

 

Ik zou het super vinden om mijn bos beetje bij beetje weer op te laten leven want het is nu vooral rustig en zijn er alleen wat vogels en een verdwaalde haas, hoe prachtig zou het zijn als ik volop bijen,vlinder,vogels en andere dieren in mijn bos kan krijgen.

 

Vlinderstruik ga ik zeker naar kijken, vaak verkopen nu wel bij aantrekkende zaden misschien dat dat wat is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het super vinden om mijn bos beetje bij beetje weer op te laten leven want het is nu vooral rustig en zijn er alleen wat vogels en een verdwaalde haas, hoe prachtig zou het zijn als ik volop bijen,vlinder,vogels en andere dieren in mijn bos kan krijgen.

 

Vlinderstruik ga ik zeker naar kijken, vaak verkopen nu wel bij aantrekkende zaden misschien dat dat wat is..

 

Mijn fantasie slaat nu op hol en ik denk aan een sprookjesbos :p Maar vooruit, een keer offtopic moet kunnen, al is dit onderwerp zeker een eigen topic waard. :)

 

Wat heb je nodig voor een rijk bos?

-het moet gemengd zijn, ook vruchtbomen.

-er moeten open plekken zijn

-het moet veel oppervlak beslaan, liefst aansluitend met ander natuurgebied.

-er moet water zijn.

-het moet drie lagen bevatten; bodemleven, stuiken, en bomen.

-er moet hout blijven liggen, wilgentenenwallen enzo, waar kleine diertjes zich kunnen verstoppen,

 

Dit schut ik zo even uit mijn ondeskundige mouw, en ik denk dat er nog heel veel leden op ons forum zijn die meer van het ideale bos weten dan ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd er rekening mee dat bosgrond vaak erg onvruchtbaar is. Sommige planten hebben daar een hekel aan en weigeren te groeien op onvruchtbare grond.

 

Dat ligt helemaal aan de soorten bomen die er staan. Onder dennen en eiken is de grond vrij zuur voor andere planten. Bij andere loofbomen is de grond niet zuur. Als er een dikke laag humus ligt is bosgrond juist erg vruchtbaar. Voor de zon minnende planten is het in een bos lastig. Die groeien dus niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...