Ga naar inhoud
GENEGEERD

Documentaire over preppen, Preppers gezocht!


docuvec

Aanbevolen berichten

Beste preppers,

 

Wij zijn drie studenten aan het VEC (video editor cameraman) Rijnijssel op de Velperweg.

In periode 2 kregen wij de opdracht om een documentaire te maken met vrije keuze over het onderwerp. We kozen vervolgens voor preppers, omdat we toch wel fan zijn van de "Doomsday preppers". W vroegen ons vervolgens af, hoe is dit in Nederland. Hoeveel lijkt dit dan wel niet op wat te zien is op televisie. In onze docu willen we laten zien wat de beste methodes zijn voor het overleven van een noodsituatie. Van natuurramp tot financieel. Een kijk op het leven van preppers lijkt ons ook erg intressant en hoe denken jullie erzelf over. Bijvoorbeeld hoe begint een persoon met preppen.

 

Onze vraag aan jullie.

Voor onze documentaire zoeken wij een aantal mensen die ons van alles zouden willen vertellen over preppen.

 

Heeft u interesse om ons te helpen bij deze documentaire stuur dan een bericht naar preppers.vec@gmail.com.

 

 

 

Met Vriendelijke Groeten,

 

Robbert

 

 

 

 

Alvast Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Beste preppers,

 

Wij zijn drie studenten aan het VEC (video editor cameraman) Rijnijssel op de Velperweg.

In periode 2 kregen wij de opdracht om een documentaire te maken met vrije keuze over het onderwerp. We kozen vervolgens voor preppers, omdat we toch wel fan zijn van de "Doomsday preppers". W vroegen ons vervolgens af, hoe is dit in Nederland. Hoeveel lijkt dit dan wel niet op wat te zien is op televisie. In onze docu willen we laten zien wat de beste methodes zijn voor het overleven van een noodsituatie. Van natuurramp tot financieel. Een kijk op het leven van preppers lijkt ons ook erg intressant en hoe denken jullie erzelf over. Bijvoorbeeld hoe begint een persoon met preppen.

 

Onze vraag aan jullie.

Voor onze documentaire zoeken wij een aantal mensen die ons van alles zouden willen vertellen over preppen.

 

Heeft u interesse om ons te helpen bij deze documentaire stuur dan een bericht naar preppers.vec@gmail.com.

 

 

 

Met Vriendelijke Groeten,

 

Robbert

 

 

 

 

Alvast Bedankt!

 

 

Hopla ...hier gaan we weer voor de 1000000000000000e keer..

 

Normaal gezien is bericht 1 even voorstellen in de gepaste rubriek...dus zomaar effe een topic starten is zelfs redelijk boers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste preppers,

 

Wij zijn drie studenten aan het VEC (video editor cameraman) Rijnijssel op de Velperweg.

In periode 2 kregen wij de opdracht om een documentaire te maken met vrije keuze over het onderwerp. We kozen vervolgens voor preppers, omdat we toch wel fan zijn van de "Doomsday preppers". W vroegen ons vervolgens af, hoe is dit in Nederland. Hoeveel lijkt dit dan wel niet op wat te zien is op televisie. In onze docu willen we laten zien wat de beste methodes zijn voor het overleven van een noodsituatie. Van natuurramp tot financieel. Een kijk op het leven van preppers lijkt ons ook erg intressant en hoe denken jullie erzelf over. Bijvoorbeeld hoe begint een persoon met preppen.

 

Onze vraag aan jullie.

Voor onze documentaire zoeken wij een aantal mensen die ons van alles zouden willen vertellen over preppen.

 

Heeft u interesse om ons te helpen bij deze documentaire stuur dan een bericht naar preppers.vec@gmail.com.

 

 

 

Met Vriendelijke Groeten,

 

Robbert

 

 

 

 

Alvast Bedankt!

 

Neem even contact op met @Mr. Gold via een PB, die heeft een lijstje van mensen die jullie wellicht willen helpen.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nice, weer iemand die geen moeite heeft genomen wat extra research te doen over wat de behoeftes zijn van preppers voor medewerking, noch zich te oriënteren op het forum, noch bijzondere aandacht aan zijn oproep te besteden. Succes!

 

Beste preppers,

 

Wij zijn drie studenten aan het VEC (video editor cameraman) Rijnijssel op de Velperweg.

In periode 2 kregen wij de opdracht om een documentaire te maken met vrije keuze over het onderwerp. We kozen vervolgens voor preppers, omdat we toch wel fan zijn van de "Doomsday preppers". W vroegen ons vervolgens af, hoe is dit in Nederland. Hoeveel lijkt dit dan wel niet op wat te zien is op televisie. In onze docu willen we laten zien wat de beste methodes zijn voor het overleven van een noodsituatie. Van natuurramp tot financieel. Een kijk op het leven van preppers lijkt ons ook erg intressant en hoe denken jullie erzelf over. Bijvoorbeeld hoe begint een persoon met preppen.

 

Onze vraag aan jullie.

Voor onze documentaire zoeken wij een aantal mensen die ons van alles zouden willen vertellen over preppen.

 

Heeft u interesse om ons te helpen bij deze documentaire stuur dan een bericht naar preppers.vec@gmail.com.

 

 

 

Met Vriendelijke Groeten,

 

Robbert

 

 

 

 

Alvast Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Robbert,

 

Ik kan je alvast één ding zeggen. En dat is dat er amper preppers zijn die zich bekend willen maken. Waaronder ik zelf.

Toen ik je post aan het lezen was kwam ik op een leuk idee. Of jij dit leuk vind is natuurlijk een tweede. Maar hoor het even aan.

 

Ik weet het niet zeker, maar aangezien je "een prepper" wil filmen lijkt het mij niet dat je zelf enige voorbereidingen hebt getroffen om je zelf te kunnen voorzien van basis behoeften. Wat je nu wil doen is iemand, die het naar mijn mening snapt (aangezien hij of zij prept en streeft naar wellicht tijdelijke of volledige onafhankelijkheid), als een een soort apart geval neerzetten. Iemand die anders is dan de rest. Het probleem van deze manier van omgang is dat het er dan op neer komt dat de prepper een raar aluminium hoedje dragend figuur is die met niets en niemand ook maar iets te maken wil hebben. Dat is wat ik in ieder geval talloze malen heb zien gebeuren.

 

Het feit dat je Doomsday Preppers al noemt...niet lullig bedoeld. Maar je kan er naar mijn mening niet verder naast zitten. Preppers die op dit forum zitten zijn zelfstandig denkende individuen die inzien dat zij niet op een ander kunnen rekenen. Zij zullen zelf moeten zorgen voor het geen wat hen lief is. Vrijwel alle mensen om ons heen denken dat iemand anders, de overheid, dit wel voor ons op zal knappen. En zodra dit niet gebeurt breekt er paniek uit. Kijk naar Griekenland. Niet de onzin die je op tv ziet. Maar ga echt zoeken op internet. Dán kom je de waarheid tegen.

 

Beter lijkt het mij om jezelf, als documentaire maker te filmen en in deze wereld te duiken. En je zelf volgen terwijl je met een open blik gaat onderzoeken wat jij zelf eigenlijk te kort komt om ook maar een week zelfstandig te kunnen leven. Of onderzoek de adviezen die de overheid geeft omtrent voorbereiding. Het belangrijke "noodpakket" is natuurlijk de grootste grap die er is. Om maar een voorbeeldje te geven. Tenslotte red je het met 5 kaarsjes, een lamp en 5 pleisters nog geen 24 uur. Ik denk dat het voor je zelf ook een stuk uitdagender is jezelf te volgen in plaats van iemand even te volgen. Ik denk serieus dat dit én te makkelijk is, én je op deze manier zelf niet zal ervaren en zien wat iedereen hier al lang ziet. De kwetsbaarheid van alles. En daarmee bedoel ik, de samenleving, water, voedsel, veilige leefomgeving, wetshandhaving en ga zo maar door.

 

De enige manier om dit juist te doen, naar mijn mening, is door dit zelf te ondergaan. En niet alleen bij iemand anders even in zijn of haar leven te stappen.

 

Of simuleer anders een ramp. Weetje zet gas, water en licht een weekje uit. En je mag dan >niets

 

Denk daar eens over na.

 

Zoals je zal merken zijn sommige op het forum dit soort verzoeken heel erg zat. Ik kan aan de ene kant snappen waarom. Aan de andere kant vind ik ook dat ik je best mijn zicht op je situatie kan vertellen zonder lelijk te doen.

 

Wil je mij laten weten wat je van mijn idee vind? Daar ben ik best benieuwd naar! :)

 

Begin in ieder geval met lezen. Een goede documentaire begin met research. En je zal daar héél veel van moeten doen om je hierin echt te kunnen verdiepen. En dan bedoel ik niet de doomsday prepper onzin. Want echt, blijf daar gewoon bij weg. Het is sensatie tv, schiet je niets mee op. Maar stel jezelf vragen. Vragen zoals, hoelang kan ik eigenlijk nog eten als ik per direct geen eten meer kan krijgen. Hoe kom ik aan schoon drink water als er geen water meer uit de kraan komt. En ga zo maar door.

 

Groetjes,

 

Appelflapje

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

En eerst de Nederlandse les gaan volgen:

 

Beste preppers,

 

Wij zijn drie studenten aan het VEC (video editor cameraman) Rijnijssel op de Velperweg.

[volgende alinea]

In periode 2 kregen wij de opdracht om een documentaire te maken met vrije keuze over het onderwerp. We kozen vervolgens voor preppers, omdat we toch wel fan zijn van de "Doomsday preppers". We vroegen ons vervolgens af: "Hoe is dit in Nederland?" "Hoeveel lijkt dit dan wel niet (ditdanwelniet? WTF?)op (op?) wat te zien is op televisie?" In onze docu willen we laten zien wat de beste methodes zijn voor het overleven van een noodsituatie. Van natuurramp tot financieel. Een kijk op het leven van preppers lijkt ons ook erg intressant en hoe denken jullie erzelf over? (die zin loopt voor geen meter...) Bijvoorbeeld hoe begint een persoon met preppen?

 

Onze vraag aan jullie:

Voor onze documentaire zoeken wij een aantal mensen die ons van alles zouden willen vertellen over preppen.

 

Heeft u interesse om ons te helpen bij deze documentaire, stuur dan een bericht naar preppers.vec@gmail.com.

 

[te veel witregels]

 

Met vriendelijke groeten, (je hoeft niet te schreeuwen...)

 

Robbert

 

 

 

 

Alvast Bedankt!

 

Graag gedaan!

 

c17.jpg.bcaf032de40f660550d8f2747c594f69.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste preppers,

 

Wij zijn drie studenten aan het VEC (video editor cameraman) Rijnijssel op de Velperweg.

In periode 2 kregen wij de opdracht om een documentaire te maken met vrije keuze over het onderwerp. We kozen vervolgens voor preppers, omdat we toch wel fan zijn van de "Doomsday preppers". W vroegen ons vervolgens af, hoe is dit in Nederland. Hoeveel lijkt dit dan wel niet op wat te zien is op televisie. In onze docu willen we laten zien wat de beste methodes zijn voor het overleven van een noodsituatie. Van natuurramp tot financieel. Een kijk op het leven van preppers lijkt ons ook erg intressant en hoe denken jullie erzelf over. Bijvoorbeeld hoe begint een persoon met preppen.

 

Onze vraag aan jullie.

Voor onze documentaire zoeken wij een aantal mensen die ons van alles zouden willen vertellen over preppen.

 

Heeft u interesse om ons te helpen bij deze documentaire stuur dan een bericht naar preppers.vec@gmail.com.

 

 

Welkom op ons mooie forum. Fijn ook dat jullie interesse hebben in het preppers gebeuren!

 

Wij hebben op dit forum een aantal zaken geregeld voor wat betreft media/studenten/fotograven enz die in contact willen komen met preppers. Dit vanwege ervaringen in het verleden ;-)

 

Ik denk dat het handig is als je de volgende informatie even doorneemt.

 

http://preppers.nl/forum/threads/1511-Wil-je-een-oproep-plaatsen-Lees-dit-eerst

http://preppers.nl/forum/threads/2340-Student-zoekt-Prepper-plaats-hier-je-oproep

Link naar reactie
Delen op andere sites

[Moderator] Rustig jongens, niet gelijk gaan blaffen. Laten we een beetje gastvrij blijven.

 

In onze docu willen we laten zien wat de beste methodes zijn voor het overleven van een noodsituatie. Van natuurramp tot financieel.

 

Klinkt in mijn ogen minder sensatie tv dan normaal. I.p.v. 'Ey kijk een gekkie!' a la manbijthond lijken deze studenten daadwerkelijk een informatieve docu te willen maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig hadden ze ook nog geen toestemming gevraagd. #fail

 

#fail voor mij :-)

 

Beste Robbert,

 

Bedankt voor je bericht. We merken dat onze doelgroep veel media aantrekt en graag willen weten hoe we leven en de zaken op orde hebben. We krijgen ook regelmatig verzoeken binnen zoals die van jullie. Op ons forum kan je al heel veel lezen over het reilen en zeilen van preppers in Nederland.

 

We hebben ook een speciale media sectie aangemaakt op ons forum en als jullie daar een super enthousiaste en onderbouwde forumpost maken zijn er ongetwijfeld bezoekers die jullie hier verder mee willen helpen: http://preppers.nl/forum/forums/6-Preppers-in-de-Media Je kan erbij vermelden dat Mr. Gold jullie toestemming heeft gegeven.

 

Succes met jullie project en hou ons op de hoogte.

 

Groet,

 

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...