Ga naar inhoud
GENEGEERD

EDC schooltas


crashhead

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende prepper.

Ik studeer op het moment medische microbiologie en mijn schooltas zit al vol met schoolbenodigdheden.

Wat adviseren jullie om mee te nemen in een schooltas met minimale extra ruimte?

Ik heb al boeken van 3,5kg en mijn laptopje dus zo licht mogelijk houden is mijn hoofdgedachte.

 

Ik heb al het volgende in mijn schooltas zitten:

 

- multitool (leatherman wingman)

- zaklampje met extra batterij

- aansteker

- pleisters, Desinfecterende schoonmaak doekjes en pijnstillers

- drinkfles

- acculader

- portemonnee

- mobieltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Draai je vraag eens om...welke ramp kan jou treffen in woon-schoolverkeer,en hoe bereid je je erop voor?

 

BV Trein die vastloopt door storm en noodweer (en je ouders en vrienden niet thuis om je op te halen) hoe pak je dat aan, wat heb je zeker nodig om thuis te komen of op veilige plek aan te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf in het voorvakje van mijn eastpack:

 

Vuursetje in barkleys blikje

5m paracord

multitool leatherman sidekick

snelverband

pleisters

plus basis dingen zoals altijd een flesje water (als die leeg is gooi ik hem nog niet weg)

portemonnee

mobiel

oplader

 

ik draag verder altijd een matchcap met lucifers waarover ik nog een review ga schrijven zodra mn hand helemaal hersteld is.

 

plus kleed ik mij altijd zo dat ik in een noodgeval naar huis zou kunnen lopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Messen en school gaan niet altijd samen. Tegenwoordig is daar misschien strengere controle op. Bij mij mocht (en mag) het nog niet trouwens.

Toch heeft het mij er nooit van weerhouden om mijn Zwitsers zakmes mee te nemen, ik noemde het alleen geen mes, maar 'gereedschap'. Afijn, daar gaat het nu niet om.

Die Wingman is in iedergeval een mooi stukje gereedschap.

 

Verder heb ik weinig in mijn tas eigenlijk.

Op een zelfgemaakte Grid-IT heb ik:

- 3in1 USB kaber (30pin, Mini, Micro USB)

- Lamy Pico pen

- USB Stick 16GB (met software die van de stick te draaien is, Gimp, Office etc.)

- Labello

- Bogota Lockpicks

 

Verder heb ik nog in mijn tas:

- Raincover

- Shemagh

- Zaklamp, O-Light S15

- BooBoo Kit (Pleisters, alcohol doekjes)

- Moleskine notitie boekje

- ResQme ruitebreker met riemsnijder

- Pocketmask (reanimatiemaskertje opvouwbaar)

- Aansteker+ (met ducktape en rangerband)

- een paar S-biners

- Camelbak Eddy met 0,6l water

 

Verder nog wat non-survival items als DAP en koptelefoon, agenda, etui, iPad of wat ik nodig heb voor werk of school.

Op de man draag ik essentials als portemonnee, sleutels, telefoon en zakmes. En ik draag een horloge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn edc;

 

Zwitsers zakmesje

Buck knife klapmes

Leatherman

Ehbo tasje voor aan de riem( zit in mn rugtas) o.a pleister, verband, nooddekentje, veiligheidsspelden, tekentang, alcoholdoekjes etc

Aansteker

Pen en papiertje

Rol wc papier in diepvrieszakje ( goede tip van forumlid, weet ff niet meer wie)

Flesje water

Koekje verpakt, snoepjes verpakt, reepje pure chocolade( moet ik weer aanvullen bedenk ik net)

Reserve sleutels van huis

Reserve sleutels van mn bus ( mocht ik om wat voor reden niet mn huis meer in kunnen, als ik terugkom kan ik nog wel mn bus pakken en blijf ik nog steeds redelijk onafhankelijk, er kan bijv. Brand zijn uitgebroken en liggen je sleutels dan binnen heb je ook niks meer aan je vervoer wat in de straat staat.

Paar meter cord

 

En op het lijf nog mn mobiel, portemonnee,sleutels en wat los geld in mn zak

 

Wat ik nog wil toevoegen zijn (auto)lader mobiel, droog paar sokken (in eerste instantie om te kunnen wisselen mocht je ver moeten lopen, je kan ze ook als soort handschoen gebruiken, mini opbergzakje voor kleine spullen die of in je tas zitten bij elkaar te houden of voor als onderweg iets tegen komt wat ermee kan vervoeren, ook handig mocht je door je toilletpapier heen zijn enz) en bepaalde gegevens op een papier bijv. Tel nrs verpakt in waterdicht potje/bakje,( die oude opbergpotjes voor fotorolletjes zijn daar zeer geschikt voor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, tja @QuickFix, ik heb die dingen ooit eens gemaakt om te kijken of ik zoiets kan maken.

Nou dat kan ik dus ^_^. Ik was zo onder de indruk van die dingetjes dat ik ze inmiddels al weer 2 jaar bij me heb. Het grappige is, je hebt ze nooit nodig totdat je ze nodig hebt. Dat is ook maar 2 keer voorgekomen. Een keer waren we de sleutels van de aanhanger vergeten, 300km van huis. Tien minuten prutsen scheelde een 600km op en neer of het doorknippen van een Abus slot.

Maar omdat mensen zeer negatief reageren op lockpicks heb ik ze in deep-carry. Ze zitten echt verstoot in m'n tas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draag je dit altijd bij je?! Waar ben je bang voor??? Apoc?

 

Als je een kind hebt, doe je misschien net iets extra's omdat ik makkelijker kan schakelen naar de ontstane situatie en hij niet.

Dus met kleine dingen kan ik dan zo vertrouwd of aangenaam mogelijk houden voor hem is mijn gedachte.

Het lijkt misschien veel maar het past met gemak in mn rugtas.

Gister nog boodschappen mee gedaan kon met gemak 2 bakken kwark en zo'n 2 liter kan melk bij.

Bovendien wijzigen mn plannen onderweg ook wel eens, dus ga eerst naar de stad, maar beland gerust in het bos of het strand of een eiland verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips allemaal :)

Ik ben 1 uur en 3 kwartier onderweg naar Nijmegen, een deel met de bus en vanuit Oss met de trein (de Maas licht dus op mijn route). Via Grave is het toch nog 45km.

verder loop ik eigenlijk altijd in mijn kisten rond dus wat betreft schoeisel zit ik goed.

Ik ga dus nog even kijken naar het volgende:

- nooddekentje

- labello

- stuk ductape om aansteker

- energie repen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb standaard op zak:

 

-een zwitsers zakmes

-(militair) noodverband

-zaklampje

- 2 aanstekers (1x stormaansteker)

 

In mijn schooltas:

-flesje water

-cord-armbandje van de karma (mijn grootste dank hiervoor nog, heb m al meerdere malen mogen gebruiken)

-extra zaklamp

-extra noodverband

-firesteel

 

en dan nog m'n schoolspullen maar die zijn niet interresant:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende prepper.

Ik studeer op het moment medische microbiologie en mijn schooltas zit al vol met schoolbenodigdheden.

Wat adviseren jullie om mee te nemen in een schooltas met minimale extra ruimte?

Ik heb al boeken van 3,5kg en mijn laptopje dus zo licht mogelijk houden is mijn hoofdgedachte.

welkom hier, ikzelf studeer biotechnische wetenschappen maar wil mischien na het middelbaar op biotechnologie na ook microbiologie of iets dergelijk gaan doen

(wil ik voor eindproject penicilline maken ) mischien vind je dit interessant http://issuu.com/search?q=parallaks

maar goed terug on toppic als edc heb ik altijd het volgende bij me:

leatherman charge , spyderco tenacious,draadzaag, lucifers, aansteker, zippo, noodfluitje, potlood, visset ( weegt niet veel en visdraad is voor meer dingen handig), ijzerdraad,

plijsters,chloor tabletten ,.... en nog wat spul waar ik niet direct op kom

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips allemaal :)

Ik ben 1 uur en 3 kwartier onderweg naar Nijmegen, een deel met de bus en vanuit Oss met de trein (de Maas licht dus op mijn route). Via Grave is het toch nog 45km.

verder loop ik eigenlijk altijd in mijn kisten rond dus wat betreft schoeisel zit ik goed.

Ik ga dus nog even kijken naar het volgende:

- nooddekentje

- labello

- stuk ductape om aansteker

- energie repen

 

Ik zit zelf in een vergelijkbare situatie, 1 uur en een kwartier van huis naar werk via het OV en de Rijn/ Lek om over te steken. Ik heb zelf een kleine EDC die ik overal mee naar toe neem en een GHB die mee gaat als ik verder van huis ga zoals dus naar mijn werk. Mijn GHB is redelijk uitgebreid maar is er dan ook op gericht om me in de meest vervelende omstandigheden de situatie door te komen of anders te helpen toch thuis te komen. Mijn worst case scenario zou zijn een zeer grote stroomstoring (grote regio + lange duur, geen treinen/ pinautomaten/ werkende kassa's, slechte of geen communicatie mogelijkheden en gigantische verkeersopstoppingen door het niet functioneren van stoplichten etc) gecombineerd met slecht (winter) weer.

 

Als alle treinen uitvallen en het verkeer staat muurvast zijn er nog maar twee manieren om thuis te komen: lopen of fietsen. Mijn eerste optie zou dan ook zijn om te kijken of de situatie uit te zingen valt. Misschien kan ik bij een in de buurt wonende collega blijven, een hotelletje zoeken (als ik snel genoeg ben want ik zal echt niet de enige zijn) of desnoods op mijn werk blijven. Een manier om aan informatie te komen over wat er aan de hand is, hoe ernstig het is en hoe lang het mogelijk gaat duren is dan wel van belang. Een radio op batterijen kan al veel voor je doen.

 

Maar als ik reden heb om naar huis te gaan (situatie thuis of het gaat gewoon heel lang duren) dan ga ik toch echt proberen thuis te komen. 65km is op de fiets is waarschijnlijk in een aantal (8-12 afhankelijk van de situatie) uur te doen. Dat is dus optie nummer 2. Mocht ik geen fiets kunnen vinden (fiets van het werk, collega, huren, lenen van het station...) dan wordt het lopen. Dan verwacht ik niet binnen een dag thuis te zijn. Dus dat is waar ik mij op voorbereid heb.

 

Maar dat is mijn situatie. Stuudje gaf je in de eerste reactie in dit draadje al het beste advies: bedenk de situaties waar je in terecht kunt komen, schat in hoe waarschijnlijk die zijn en waar je je wel/ niet op wilt voorbereiden en wat je in die situaties nodig zou hebben. Wij kunnen met z'n allen een heleboel zaken noemen die je volgens ons zou moeten meenemen (en dat doen we ook graag :)) en dat is allemaal goede inspiratie, maar alleen jij kunt bepalen wat jij in jou situatie nodig hebt.

 

De belangrijkste zaken om in je achterhoofd te houden:

1) Drinken (wat neem je mee en of hoe kom je aan meer).

2) Eten.

3) Manier om vuur te maken, ook in slechte weersomstandigheden.

4) Bescherming tegen de (weers)omstandigheden.

5) Communicatie/ informatie voorziening (telefoon/ radio etc).

 

Als je deze punten hebt afgedekt ben je al een heel eind op weg.

 

Succes! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...