[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 40
    Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    [MENTION=2429]lewieke[/MENTION], oftewel plug and play op de draaischijfmeter!
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Nog wat tips /ideeŽn:

1) het type verbruiksmeter maakt niets uit op je installatie. WE zullen vroeg of laat allemaal een "slimme" meter krijgen. Voordeel van het oude type draaischijfmeter is dat als ie terug draait je aan geld 1 op 1 terugkrijgt wat je betaald voor je stroom. Met een slimme meter kan je leverancier een andre bedrag aanbieden voor "terug geleverde" stroom.

2) Balkon. Geen diee van de hoogte maar vergis je niet in de wind druk die een paneel te verduren krijgt. Ze zijn niet zwaar maar vangen veel wind.

3) een hoek van 30 graden is alleen in hoog zomer, als de zon hoog staat, interessant. Op dit moment staat ie laag en heb je meer aan 60 graden. Meeste punt daken hebben een hoek van 45 graden.

De kosten gaan zeker voor de baten en verwacht geen wonderen qua terug "verdienbaarheid".
    Een normale installatie is niet mobiel en ook geen optyie voor "off grid". Maar dat is elders al besproken (en de grond in geboord).
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    [MENTION=3946]Petroman[/MENTION], dankjewel voor de tips!

Balkon is op 4 hoog.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Laatst gewijzigd door doom; 28-11-14 om 22:33.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Range Bekijk Berichten
    [MENTION=2429]lewieke[/MENTION], oftewel plug and play op de draaischijfmeter!
    Gewoon in de meterkast kijken welk type meter het is, dan googlen of deze terug kan draaien. Zo niet, dan kun je wel een andere meter vragen of opbrengstmeter maar dat kost je geld. Meeste meters kunnen wel terugdraaien. Vergeet de panelen ook niet aan te melden.

http://www.energieleveren.nl/

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Blijkbaar zijn er een heleboel mensen die meedenken:

Nog een paar tips: neem merkpanelen en niet goedkope panelen. Stel jezelf de vraag waarom zo'n advertentie op mp geen merk noemt voor de panelen.

Reken zelf: 3x 190Wp (piek !) maakt 570Wattpiek, waarom dan een 500w inverter ?
    Blijkbaar halen de panelen het vermogen niet.

En dat klopt, bijna alle fabrikanten van panelen schermen met het maximaal haalbare van hun panelen. Maar dat halen ze bij ons stervelingen nooit. Bedenk ook dat alle voorstellen van terugverdientijd onzin zijn. Simpel omdat niemand kan voorspellen of we een goede zomer hebben, mooie kraakheldere winterdagen etc.

Ik heb nu met koude zonnige dagen de mooiste curves maar ook een lage opbrengst. Met een 1,9kWp installatie haalde ik gisteren een vermogen binnen van maar 1,8kW. Dat is nog minder dan 10% van de opbrengst van in de zomer.

Reken dat eens door naar een installatie van max. 500w dan start je systeem niet eens in de winter.

Neem alleen een pv installatie als je geld over hebt. Ga je niet rijk rekenen. Want maximaal krijg je 22 cent voor elke kw die je terugleverd.
    Voorbeeldje: met onze mooie zomer heb ik vanaf mei: 1,3MWh a 265,00 euries opgewekt. Dat is dus ongeveer de prijs van ťťn paneel.

edit:
    nog meer tips: lijkt wel sinterklaas:
    - kijk in je omgeving wie er panelen heeft. Maak een praatje en luister naar ervaringen.
    - meet de breedte van het balkon op en bepaal wat de maximale afmetingen kunnen zijn van een aantal panelen. Dan weet je wat je max vermogen kan zijn en bepaal dan wat voor inverter grootte je nodig hebt.
    Mischien kan je wel een soort afdakje boven het balkon maken ipv voor het balkon. Of vastmaken aan de onderzijde van de boven buurman.

Vraag ook bij de verhuurder of er regels zijn. Hier mogen flatbewoners ook niet ongelimiteerd schotels aan balkonnen plaatsen.
    Laatst gewijzigd door Petroman; 29-11-14 om 09:56.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Zie steeds maar energie terug sturen over het net met terugwerkende meter . Maar kan ik deze energie ook gewoon thuis opslaan zo dat ik deze met geval van stoomuitval kan gebruiken .

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bubbe1981 Bekijk Berichten
    Zie steeds maar energie terug sturen over het net met terugwerkende meter . Maar kan ik deze energie ook gewoon thuis opslaan zo dat ik deze met geval van stoomuitval kan gebruiken .
    Tuurlijk kan dat. Alleen is wel prijzig want accu's zijn duur, gaan relatief kort mee en de capaciteit is beperkt. Bij iedere omvorming van de spanning van 12 volt gelijkstroom naar 230 wisselspanning heb je weer te maken met behoorlijke verliezen.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bubbe1981 Bekijk Berichten
    Wat [MENTION=1609]Raycoupe[/MENTION] zegt, plus dat dit draadje specifiek op een situatie in mijn omgeving plaatsvind waarbij batterijen absoluut geen rol zullen spelen. Ik stel dan ook voor om je eigen topic te openen a.u.b.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Range Bekijk Berichten
    Wat [MENTION=1609]Raycoupe[/MENTION] zegt, plus dat dit draadje specifiek op een situatie in mijn omgeving plaatsvind waarbij batterijen absoluut geen rol zullen spelen. Ik stel dan ook voor om je eigen topic te openen a.u.b.
    Is elders al gedaan.
    Dat topic dat doodgeslagen is door de deskundigen aan de kade....
    Of was dat met een generator ?
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Vergelijkbare onderwerpen

1. Geneeskunde in een survival situatie
    Door Tom in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 07-10-15, 10:42
  2. Zonnepanelen
    Door puntmuts in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 42
    Laatste Bericht: 30-11-14, 11:29
  3. Kanker in een shtf situatie
    Door Tom in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 46
    Laatste Bericht: 25-11-12, 12:40
  4. Nabootsen SHTF-situatie
    Door GroningerPrepper in forum Eten en drinken
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 16-10-12, 16:46
  5. Specifieke omstandigheden van Nederland?
    Door Sneard in forum Survival Algemeen
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 04-05-12, 00:53

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten