Ga naar inhoud
GENEGEERD

[THT] *Juni 1994* Bar-Le-Duc sodawater


Lekker

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden kwam ik bij de verhuizing van een opa & oma een oude fles Bar-Le-Duc uit 1994 tegen, ik weet van de kenners dat dit een uitzonderlijk goed jaar is voor het bronwater, alle klimatologische omstandigheden waren toen perfect!

Onzin natuurlijk, maar deze fles was wel meer dan 20 jaar oud, de THT was Juni 1994, betekend dat de gebottelde datum nog eerder was, ja deze mensen bewaarden nog eens wat! :)

 

De fles was uiteraard nog ongeopend, onderin zat wel een bruin soort drapje, ijzer? Geen idee. Maar de fles geopend, niet geschud en het bruine goedje onderin gelaten, ingeschonken en er zat nog werkelijk koolzuurgas in, bubbels!!

Het ruikt naar... Water. Het smaakte ook nog naar water en niets anders.

Het ondertussen meer dan 4 uur geleden dat ik een glas vol met dit waterige drankje op heb, ik leef nog en voel me prima!

 

Oordeel: deze 20+ jaar oude glazen fles bronwater is prima te drinken!

 

De fles:

Image00001.jpg.d639a6c967fa2ec2a9ff34c86735ec54.jpg

 

De datum:

Image00002.jpg.e2736f9a41e2184c90d9603bfce43a7f.jpg

 

De gesloten dop:

Image00003.jpg.b9f8d4218d4551bbb8c7662c7c172528.jpg

 

En de bruine drap/stof van beide zijden:

Image00004.jpg.b3e00ff3f6a5b7223253e5e0696d9b98.jpg

 

Image00005.jpg.aa98644fb9cff4d10a1bc993c469a0e7.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mevr.Lekker vond mij ook al een varken... Maar alles gaat voor de wetenschap, ik doe dit allemaal voor jullie!

#ikrekenhetgoed

 

(ow, ik reken het goed slaat natuuuuurlijk op die wetenschappelijke bijdrage van je...niet op dat je een varken bent, of dat je vrouw dat vindt...ehm...geloof ik...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Water zit soms honderden jaren onder de grond voordat wij het te drinken krijgen. Dus als de fles goed dicht heeft gezeten zodat er geen zuurstof bij kan komen, dan blijft dat 10 tallen jaren goed.

 

Toch erg leuk een praktijk voorbeeld te hebben. We weten nu dat koel\droog bewaren van water het goedje jaren goed kan houden.

 

mmmmm @Lekker.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Water zit soms honderden jaren onder de grond voordat wij het te drinken krijgen. Dus als de fles goed dicht heeft gezeten zodat er geen zuurstof bij kan komen, dan blijft dat 10 tallen jaren goed.

 

Toch erg leuk een praktijk voorbeeld te hebben. We weten nu dat koel\droog bewaren van water het goedje jaren goed kan houden.

 

mmmmm @Lekker.:p

 

Droog bewaard water? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat het bruine was, ik heb na een glas gedronken te hebben, de fles geleegd in de gootsteen.

De dop zag er normaal uit, schoon.

 

Tot zo ver "alles voor de wetenschap"

Waarom niet twee glazen op gedronken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...