Ga naar inhoud
GENEGEERD

Communiceren zonder apparatuur oftewel: telepathie


Preppie

Aanbevolen berichten

Het is al weer een jaar of twee geleden dat ik een paar keer telepathie heb genoemd als communicatiemiddel tijdens een SHTF. Destijds is er geen enkele reaktie op gekomen. Maakt mij niet uit. Als iemand tijdens een SHTF of vluchtscenario liever wil vertrouwen op apparatuur: mijn zegen heb je.

Er zijn heel wat nieuwe leden bijgekomen. Wie weet is er onder hen wel een of een aantal, die de waarde van telepathie inziet.

In mijn optiek zijn er alleen maar voordelen aan verbonden:

- geen aanschaf van (dure) apparatuur

- niet afhankelijk van stroom

- geen vergunning nodig

- geen gesjouw met apparatuur

- geen onderhoudskosten

- je kunt t.z.t leren deze vorm van conversatie af te schermen voor anderen

- als je elkaar in een noodsituatie kwijtraakt, en ieder lid van je gezin/groep het beheerst, dan kun je met deze vorm van communiceren elkaar weer makkelijk vinden

- je kunt het nu al gebruiken met je gezin/groepsleden

- enzovoorts

 

Indien je het serieus wil leren, dan kost dat je ongeveer een week of zes.

Kinderen leren het vrij snel en vinden het leuk om te doen.

Wanneer je er eenmaal bedreven in bent kun je d.m.v. codes zorgen dat anderen je conversatie niet kunnen binnendringen en/of afluisteren.

 

Ik heb geen simpele uitleg ervan gevonden in het Nederlands. Deze is in het Engels:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tijdens lange wandelingen deden mevr.Lekker en ik wel eens eens vergelijkbaar spelletje.

We moesten een object in het hoofd nemen, vierkant, rond of driehoek en het object had een kleur, rood, blauw of groen.

Ik nam dan de rode driehoek in mijn hoofd, ging daar heel sterk aan denken en mevr.Lekker moest dat dan raden.

 

Soms lukte dat, soms niet. Maar vaker wel als niet, maar dat kan dan weer puur toeval zijn geweest. Wel leuk om te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat nou als je partner heel veel aan seks denkt, krijgt de andere dat dan door?

 

Ja. Maar misschien dat die (mag ik dat zeggen? Hmmm... denk het niet... ik zal het netjes en forumgerelateerd houden...) tentstok ook wel wat weg geeft.

 

Ik doe zo vaak aan telepathie. Altijd als ik naar de bar loop denk ik heel hard *ik wil bier, ik wil bier, ik wil bier*, en als ik daar dan sta vraagt de barman altijd "Nog een biertje?".

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Maar misschien dat die (mag ik dat zeggen? Hmmm... denk het niet... ik zal het netjes en forumgerelateerd houden...) tentstok ook wel wat weg geeft.

 

Ik doe zo vaak aan telepathie. Altijd als ik naar de bar loop denk ik heel hard *ik wil bier, ik wil bier, ik wil bier*, en als ik daar dan sta vraagt de barman altijd "Nog een biertje?".

 

*prik prik* misschien wil ze nu wel;)

 

ik denk niet dat dat telepathie is, meer observeren van routine:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk even heel hard aan mijn mening over dit onderwerp....

 

.........

 

Eens kijken of iemand hem opvangt. :p

 

Ik probeer heel erg je mening op te vangen, en wacht, ja, er komt iets binnen denk ik, nog ff fine tunen...ja ik weet het zeker --> je vindt het bullshit!

Am I right?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

*prik prik* misschien wil ze nu wel;)

 

ik denk niet dat dat telepathie is, meer observeren van routine:)

 

Ja of je zorgt er voor dat ze éérst wil, en je DAN pas gaat prikken hahaha

Anders kan je dadelijk de routine observeren tijdens "zeepje doorgeven onder de douche in celblok C" ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

*prik prik* misschien wil ze nu wel;)

 

ik denk niet dat dat telepathie is, meer observeren van routine:)

 

Als je bv. met een vriend in een situatie belandt en allebei reageren automatisch en doen wat nodig is, zonder dat er een woord gesproken is, dan lijkt dat op een soort telepathie voor een buitenstaander.

Dingen die lastig precies te verklaren zijn, zoals is dit voorbeeld de jarenlange gedeelde ervaringen van twee vrienden die bepaald wie welke taak aanpakt, kunnen lijken op een soort paranormaal verschijnsel.

 

Menselijke hersenen en hun capaciteiten, bewust en onbewust zijn geweldig complex! Wat we hiervan zien en meemaken is niet altijd eenvoudig te begrijpen en te verklaren. Dit betekent echter niet dat het paranormaal is en meestal is zo'n vergezochte verklaring onjuist gebleken. Zie hierover ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes

 

(had iemand dit al opgepikt?)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bv. met een vriend in een situatie belandt en allebei reageren automatisch en doen wat nodig is, zonder dat er een woord gesproken is, dan lijkt dat op een soort telepathie voor een buitenstaander.

Dingen die lastig precies te verklaren zijn, zoals is dit voorbeeld de jarenlange gedeelde ervaringen van twee vrienden die bepaald wie welke taak aanpakt, kunnen lijken op een soort paranormaal verschijnsel.

 

Menselijke hersenen en hun capaciteiten, bewust en onbewust zijn geweldig complex! Wat we hiervan zien en meemaken is niet altijd eenvoudig te begrijpen en te verklaren. Dit betekent echter niet dat het paranormaal is en meestal is zo'n vergezochte verklaring onjuist gebleken. Zie hierover ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes

 

(had iemand dit al opgepikt?)

 

Interessante materie om eens te lezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bv. met een vriend in een situatie belandt en allebei reageren automatisch en doen wat nodig is, zonder dat er een woord gesproken is, dan lijkt dat op een soort telepathie voor een buitenstaander.

Dingen die lastig precies te verklaren zijn, zoals is dit voorbeeld de jarenlange gedeelde ervaringen van twee vrienden die bepaald wie welke taak aanpakt, kunnen lijken op een soort paranormaal verschijnsel.

 

Menselijke hersenen en hun capaciteiten, bewust en onbewust zijn geweldig complex! Wat we hiervan zien en meemaken is niet altijd eenvoudig te begrijpen en te verklaren. Dit betekent echter niet dat het paranormaal is en meestal is zo'n vergezochte verklaring onjuist gebleken. Zie hierover ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes

 

(had iemand dit al opgepikt?)

 

Ik heb dit met 2 jongens met wie ik op redelijk jonge leeftijd veel gereisd heb en erg veel heb getraind (samen lijden vormt een band) weten precies wat diegene bedoeld of nodig heeft maar vooral dat je op elkaar kunt vertrouwen in tijden van nood want ja in moskou gebeuren soms wel eens rare dingen.

 

leuk om even te lezen.

@Loreen ik ben helemaal voorbereid op de gevangenis hoor, heb namelijk orange is the new black gekeken:) (hahaha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al weer een jaar of twee geleden dat ik een paar keer telepathie heb genoemd als communicatiemiddel tijdens een SHTF. Destijds is er geen enkele reaktie op gekomen. Maakt mij niet uit. Als iemand tijdens een SHTF of vluchtscenario liever wil vertrouwen op apparatuur: mijn zegen heb je.

 

Zo te lezen kan je inmiddels ook al flink zweven, wel handig, heb je ook geen auto meer nodig!

 

Er is nog altijd geen enkel bewijs dat telepathie bestaat. Tweelingen denken vaak dat ze wel zo'n band hebben maar ook dat is nog nooit bewezen terwijl 't toch echt uitgebreid onderzocht is (en nog steeds wordt). Dat iedereen het in 6 weken kan leren is dus ook gewoon pure onzin. Tot het tegendeel bewezen is vertrouw ik dus inderdaad liever op iets wat aantoonbaar ook echt werkt, dan op red bull achtige effecten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bv. met een vriend in een situatie belandt en allebei reageren automatisch en doen wat nodig is, zonder dat er een woord gesproken is, dan lijkt dat op een soort telepathie voor een buitenstaander.

Dingen die lastig precies te verklaren zijn, zoals is dit voorbeeld de jarenlange gedeelde ervaringen van twee vrienden die bepaald wie welke taak aanpakt, kunnen lijken op een soort paranormaal verschijnsel.

 

Menselijke hersenen en hun capaciteiten, bewust en onbewust zijn geweldig complex! Wat we hiervan zien en meemaken is niet altijd eenvoudig te begrijpen en te verklaren. Dit betekent echter niet dat het paranormaal is en meestal is zo'n vergezochte verklaring onjuist gebleken. Zie hierover ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes

 

(had iemand dit al opgepikt?)

 

Ja elke letter, maar zou je willen stoppen met het denken aan je aankomende trip naar hongarije, het blijft maar binnenkomen hier:p:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

het bestaat wel degelijk. het leren herkennen is een ander verhaal.

voorbeeld. ik stond een keer onder de douche me vreselijk druk te maken. het was een sterke emotie. mijn man kwam een paar minuten later naar me toe en zei"ik weet niet waarom ik dit moet zeggen, maar maak je niet druk het komt goed.

Deze emotie had ik voordat ik d douche instapte nog niet dus hoe anders kon hij dit weten.

Telepathie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te lezen kan je inmiddels ook al flink zweven, wel handig, heb je ook geen auto meer nodig!

 

Er is nog altijd geen enkel bewijs dat telepathie bestaat. Tweelingen denken vaak dat ze wel zo'n band hebben maar ook dat is nog nooit bewezen terwijl 't toch echt uitgebreid onderzocht is (en nog steeds wordt). Dat iedereen het in 6 weken kan leren is dus ook gewoon pure onzin. Tot het tegendeel bewezen is vertrouw ik dus inderdaad liever op iets wat aantoonbaar ook echt werkt, dan op red bull achtige effecten.

 

Het is voor mij genoeg bewezen. Maar is misschien een twinthing, een ander zal het nooit begrijpen. Zal wel te maken hebben met 9 maanden bij mams in de buik. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder dat ik je belachelijk wil maken zou ik je willen adviseren om eens dit stukje tekst door te lezen

 

http://www.skepsis.nl/polidoro.html

 

Je kan nog steeds 1 miljoen winnen door je aan te melden op deze site

 

http://web.randi.org/the-million-dollar-challenge.html

 

Succes.

 

Uitstekende reactie! Ik hoop dat preppie (en anderen die geloven in bovennatuurlijke zaken) ook eens een stapel tv programma's van Randi (en andere sceptici) bekijken, op youtube is veel materiaal te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er schiet me er nog 1 binnen. We waren nog maar een paar weken bij elkaar en heevig verliefd (ook sterke emotie) en ik zie dat hij de straat inrijd vanuit het keukenraam. ik dacht 'wat leuk hij heeft wat voor me meegenomen', vast bloemen dacht ik er achteraan. Hij stapt de auto uit maar ik zie geen bloemen. ff later staan we in de keuken te kletsen, zegt ie opeens "oh ik heb nog wat voor je gekocht". ik zeg "Goh". hij loopt naar de auto en komt terug met een nieuwe douchekop. haha geen bloemen maar toch.....

telepathy ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...