Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ervaring met de "Bear Grylls Paracord Fixed Blade"?


Tjekker

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hi guys,

De vraag zegt het al: iemand hier ervaring mee?

Zelf heb ik de BG Survival Tool Pack. Werkt goed, maar wel zwaar aan de riem.

Tia en groet.

 

Ze hebben er een Bekende Naam opgeplakt en zo nog meer .:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @Geert, De zoekfunctie (ook de uitgebreide) leverde niets op, vandaar mijn vraag.

Qua voorstellen: ik heb de forum regels gelezen en die zijn toch niet zo strikt? :)

Maar ik zal daar wat posten.

Geen leuke eerste kennismaking zo...

 

De leden bedoelen het niet zo hoor.

Het wereldje hier is soms wat schuw en als er dan een spontaan iemand komt schrikt dat af.

 

Bij deze een hartelijk welkom!

 

Mbt je mes:

 

Goed mes maar prijzig omdat er een naampje op staat.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leden bedoelen het niet zo hoor.

Het wereldje hier is soms wat schuw en als er dan een spontaan iemand komt schrikt dat af.

 

Bij deze een hartelijk welkom!

 

Mbt je mes:

 

Goed mes maar prijzig omdat er een naampje op staat.

 

Greener

 

Thanx Greener. En ook Geert.

Ik moet ook nog even wennen aan de binnenlucht :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi guys,

De vraag zegt het al: iemand hier ervaring mee?

Zelf heb ik de BG Survival Tool Pack. Werkt goed, maar wel zwaar aan de riem.

Tia en groet.

welkom hier!

om te beginnen: de regels zijn hier niet zo strikt maar het is eigenlijk een soort onopgeschreven regel maar inderdaad lastig voor nieuwe leden

wat het mes betreft: je gaat veel slechte dingen horen over BG en ook wat goede, dit komt doordat de eerste series die gerber maakte slecht waren

de huidige zijn te duur in vergelijking met andere merken je kan mischien beter eens kijken naar esee zoals @silver al zei

http://www.knivesandtools.be/nl/searchresults.htm?query=esee&page=2#filterpos

mvg Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb een ander mes uit die lijn, leuk ding als gadget maar eigenlijk veel te duur voor wat het levert. Verder gebruiken ze relatief zacht staal dus je moet wat vaker slijpen. Voordeel is wel dat het niet snel zal roesten. Ik zou zelf kijken naar een Becker / schrade / Mora

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb folder van BG voor in mijn edc. Daar is het ook genoeg voor. Huis, tuin en keuken gebruik zullen we maar zeggen. Ik heb m tweedehands voor een koopje kunnen overnemen, maar zou nooit BG nieuw kopen. Beter je geld in wat beters steken. Al schijnt Gerber op dit moment wel zeer goede messen af te leveren.

 

BG is een gimmick. Een poging om onder die naam meer verkocht te krijgen. Ik ben van mening dat een goed mes zichzelf verkoopt. Check ook youtube eens. Daar staan ontelbare reviews op. Prepared Mind 101 heeft veel reviews van diverse messen en werkt op dit moment samen met een paar andere youtube-preppers/bushcrafters (onder de naam Gauntlet review) die het item allen, bijvoorbeeld een mes, testen mbt eigen werkgebied. Dus krijg je een gedegen eindconclusie, want er worden genoeg messen afgekraakt of beperkingen voor gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een beetje moeite met BG met name omdat zijn naam er op staat.

Zal wel tussen mijn oren zitten. Maar na die omstreden berichten rond de geloofwaardigheid van zijn show vraag ik me dan af of die spullen wél te vertrouwen zijn.

 

Toch heb ik een aantal keer in dubio geataan om BG te kopen, maar als je dan research doen zijn er goedkopere alternatieven met dezelfse of betere kwaliteit.

 

Dus het mes in kwestie kan ik niks over zeggen, maar ik vindt dit wel iets om in hetbachterhoofd te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die messen die ik uit die lijn heb als geschenk gekregen, voor mijn collectie zegmaar. Maar als ik zelf nieuwe messen koop zou ik niet voor BG gaan. Zoals al eerder gezegd is, je kunt betere messen krijgen voor minder geld. Of doe er een klein beetje geld bij en je hebt een top mes. Ik zou ook even kijken bij outdoormesser.de dat scheelde op mijn mes 30-50 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb ook een vraag hierover. Nu, eigenlijk twee.

 

1. De zoekfunctie. Ik typ 'Bear Grylis' in en krijg drie topics. Geen daarvan geeft op eerste gezicht antwoord en gaat niet eens over de messen. Bovendien ga ik dan zo'n 20 pagina's comments moeten doorbladeren om te zien of er een antwoord tussen zit.

De uitgebreide zoekfunctie dan. Type: berichten, Trefwoorden, Bear, mes, Label riem (daar gaat de vraag over), zoek in forums survival plus subforums - Geen resultaten. Ook niet in survival algemeen. Tien minuten verder dus bij deze mijn vraag.

 

2. Even losstaand van de discussie hierboven die ik wel vond over de kwaliteit van de messen. Ik kijk op knivesandtools.nl and vind er twee die ik mooi vind, ook omdat ze een geintegreerd fluitje en firestarter hebben. Ik heb die al maar 2 is 1 enzo...

deze, die voor mij het voordeel heeft dat de schede in het verlengde van de riem vastgemaakt kan worden en dus niet aan de riem 'hangt'. En deze, die een betere staalsoort heeft maar waarvan de schede altijd aan je riem 'hangt'. Althans zo te zien in de foto's.

 

De kwaliteit van de messen even daargelaten, wat hebben de survivalisten onder ons liever, een 'hangend' mes of een die in de lengte van je riem bevestigd is? Persoonlijk houd ik er bijvoorbeeld niet van als er een extra touwtje/riempje om het been moet om het mes stil te houden. Gaat na een paar kilometer irriteren. Ik weet nog niet of ik er een ga aanschaffen, maar ik heb een kleine collectie, gewoon omdat ik ze mooi vind. Als edc heb ik een klein Spyderco foldertje en een nog kleiner eden mesje voor de handigheid. Al ik het bos in ga heb ik een losse firesteel om m'n nek en m'n goedkope mora. Dat is prima voor wat ik doe en mocht er een over-ijverige diender zich aandienen dan kost 't weinig. Natuurlijk heb ik 't ding niet aan m'n riem totdat ik diep in het bos ben.

 

Dus, wat denken jullie? De goedkopere, die (mijns inziens) handiger te dragen is, of de duurdere met het betere staal? Oftewel, horizontaal of verticaal dragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Double post, maar er zit wat tijd tussen dus ik vergeef mezelf.

 

Heb inmiddels het ding besteld (die goedkopere), plus het folding mesje van 'm en nog maar een extra firesteel in waterdichte houder met tondel enzo, plus wat extra paracord. En nog wat spul van de prepshop, fatwood tondel, een extra 1l veldvles met mok en isolatie, de sjambok, 100 stuks coolhands doekjes en wat charcloth. Ik zal een unboxing video'tje maken voor m'n channel als het aankomt morgen of overmorgen. Ik hoop nog steeds het bos in te gaan en een mooie stok te vinden om te bewerken als wandelstok. Zal de eerste paar keer wel niks worden want - nul ervaring. Maar doen is leren zullen we maar zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin

 

Let op de pakking-ring van die veldfles ! Daar heb ik problemen mee gehad en laten vervangen door een andere pakking die minder snel opstroopt.

@Simurgh

Ik heb je er destijds over gerapporteerd. Dit probleem zou bij Mil-tec bekend moeten zijn. Heb je nog iets vernomen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin

 

Let op de pakking-ring van die veldfles ! Daar heb ik problemen mee gehad en laten vervangen door een andere pakking die minder snel opstroopt.

@Simurgh

Ik heb je er destijds over gerapporteerd. Dit probleem zou bij Mil-tec bekend moeten zijn. Heb je nog iets vernomen ?

 

Opstroopt? Wat is dat precies? Ik heb twee van dezelfde groene en die doen 't al een paar jaar prima, inclusief mok. Enige verschil met deze is dat 't zwart is en een isolatie ding heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstroopt? Wat is dat precies? Ik heb twee van dezelfde groene en die doen 't al een paar jaar prima, inclusief mok. Enige verschil met deze is dat 't zwart is en een isolatie ding heeft.

 

Bij mij is bij het dichtdraaien de rubber pakking ring scheef gaan zitten en daardoor gaan lekken.

 

Edit:

 

zie ook mijn ervaringen in:

 

http://preppers.nl/forum/threads/10186-Even-het-bos-in-en-ik-neem-mee?highlight=veldfles

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin

 

Let op de pakking-ring van die veldfles ! Daar heb ik problemen mee gehad en laten vervangen door een andere pakking die minder snel opstroopt.

@Simurgh

Ik heb je er destijds over gerapporteerd. Dit probleem zou bij Mil-tec bekend moeten zijn. Heb je nog iets vernomen ?

Hoi hoi,

 

Jazeker ze zijn ook een tijd niet beschikbaar geweest. We hadden een defecte partij. Deze zijn allemaal retour gegaan en inmiddels zijn ze weer als vanouds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...