Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ruimte gebrek BOB


Trooper

Aanbevolen berichten

Ik ben een budgetprepper welke bezig is met zijn eerste BOB. Heb momenteel geen mogelijkheid tot het kopen van een goede rugzak en ben aangewezen op wat ik heb wat betekend deze simpele Adidas rugzak.

DSCN1827.JPG.cf9a5ee358275f1c45cd500c9f71643a.jpg

 

Omdat deze al snel vol zit als je wat kleding of een deken mee wil nemen ben ik op zoek naar alternatieven of oplossingen/ideeën om meer mee te nemen. Zo heb ik al wel gezien dat je voor een paar euro een plunjezak kunt aanschaffen maar vraag me af of deze niet snel gaan scheuren/kapot gaan en of deze makkelijk mee te nemen zijn.

 

Zo heb ik zelf al wel een riem gepakt die ik nog had liggen waar ik mijn FireKnife, EHBO-kit en heuptasje (met handbijl, pijlen voor kruisboogpistool en blaaspijp, bol sisaltouw en camouflagedoek) aan heb gemaakt.

DSCN1824.JPG.bb6278b4ab7cc1efbef08ce0975b0567.jpg

 

Had ook nog een handig clip on tasje met handdoek en een armbandkompas liggen.

DSCN1828.JPG.8f282b2808d71a12ff73c54dfd9805d7.jpg DSCN1826.JPG.239ace8d5cec608d28b4b275f5bd6072.jpg

 

Iemand nog andere alternatieven/tips/ideeën ofzo dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@ communicator

 

Op dit moment zit onderstaande er in en is hij barstens vol. Ben nog aan het kijken wat ik nog meer mee wil hebben en zoek nog een goede oplossing om mijn kruisboogpistool en blaaspijp mee te krijgen. Ik zou iig nog wat eten mee willen nemen voor paar dagen.

Extra kleding (trui, dekenponcho, coll t-shirt, onderbroek en sokken)

1 x Regenponcho

1 x Sawyer Mini waterfilter

1 x Aluminium drinkfles

1 x Multitool 10 (Monroe)

1 x Droogbox (om brandbare materialen te verzamelen en zit nu aanmaakblokjes, aansteker, lucifers, firesteel in)

1 x Groot mes

1 x Naaisetje

1 x Mini rasp

1 x Yoyo reel

1 x Rol ductape

Batterijen (AA en AAA)

1 x Hoofdzaklamp

1 x Pollepel

20 meter Paracord

Handvol tie-wraps

1 x Fileermesje

1 x Viskit (draad, haakjes, loodjes en dobber)

 

edit: oja en moet nog iets van omgevingskaart in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ communicator

 

Op dit moment zit onderstaande er in en is hij barstens vol. Ben nog aan het kijken wat ik nog meer mee wil hebben en zoek nog een goede oplossing om mijn kruisboogpistool en blaaspijp mee te krijgen. Ik zou iig nog wat eten mee willen nemen voor paar dagen.

Extra kleding (trui, dekenponcho, coll t-shirt, onderbroek en sokken)

1 x Regenponcho

1 x Sawyer Mini waterfilter

1 x Aluminium drinkfles

1 x Multitool 10 (Monroe)

1 x Droogbox (om brandbare materialen te verzamelen en zit nu aanmaakblokjes, aansteker, lucifers, firesteel in)

1 x Groot mes

1 x Naaisetje

1 x Mini rasp

1 x Yoyo reel

1 x Rol ductape

Batterijen (AA en AAA)

1 x Hoofdzaklamp

1 x Pollepel

20 meter Paracord

Handvol tie-wraps

1 x Fileermesje

1 x Viskit (draad, haakjes, loodjes en dobber)

 

waarom een pollepel en een mini rasp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de minirasp met name om de aanmaakblokjes te raspen bij het aanmaken van vuur. heb daarvoor denk maar beetje van de blokjes nodig maar ga dit nog ff testen. verder neemt hij totaal geen ruimte in omdat het een heel klein dingetje is wat je gewoon in een zijkant weg kunt steken. De pollepel gaat mee om te koken (en kan indien nodig in nood ook als spalk dienen). Ander kookgerei moet ik ook nog uitzoeken en wil ik zeker nog wat mee gaan nemen. Zal denk nog wel spork aanschaffen etc. Maar ja nu zit ik toch ff vol.

 

Als jullie iets essentieels missen dan roep ook maar hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@Trooper vervang die rasp en aanmaakblokjes voor watten met vaseline er in gemasseerd ;)

Werkt beter dan aanmaakblokjes :)

 

Gooi die yoyo reel er ook maar uit want in Nederland heb je er weinig aan.

Die dingen werken alleen maar als je een klein beekje barstensvol met forel hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peerke: Ja had ik denk niet gemeld maar heb een zakje papieren zakdoekjes in de EHBO kit bijgestoken.

@ghostwhiper: die watten vind ik wel een strak plan.

 

De watten met vaseline geven nogal een plakkerig boeltje :) hier op het forum staat ook een topic over watten gehuld in bijenwas (klik) wat mij een stuk minder plakkerig overkomt (nog steeds niet geprobeerd echter).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mis is een boekje met telefoonnummers en adressen en andere essentiële zaken zoals bv ziektegeschiedenis en medicatie/allergieen.

Belangrijke feiten dus, op schrift of eventueel op een USB-stick.

Bij mij staan er ook verzekeringsgegevens op en telefoonnummer van de bank om pasjes te blokkeren.

Kaart van de omgeving en eventueel foto's van geliefden(mag ook van je ouders zijn :) )

 

Overigens is er niks mis met een sporttas, als een sporttas nu het hoogst haalbare is, wees dan blij dat je die hebt.

Iedereen is begonnen met een tas die ze hadden liggen.

Tegen de tijd dat je wel een rugtas kan kopen, koop dan een goede en niet een aanbieding van twintig euro die twee weken later scheurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventueel kun je de paracord nog uit de rugtas halen en op een andere manier bij je hebben.

Denk hierbij aan veters voor je schoenen maar dan zal je de 20 meter in kleinere stukken moeten snijden en dat kan ook zonde zijn voor de mogelijkheden waarvoor je deze wilt gebruiken.

Een ander voorbeeld is om het paracord te "haken" (een lusje maken en daar het touw doorheen wat gelijk weer het volgende lusje wordt enz.) en als soort van riem om je middel binden, wanneer je deze dubbel of 4x pakt kan je nog veel meer lengte aan paracord meenemen.

Gebruik juist zo een hele simpele soort knoop zodat je het totale touw in een ruk los kunt trekken (minder dan een minuut werk en hooguit 10 min om er weer een riem van te maken) en smelt deze ook niet vast zodat je ook geen lengteverlies krijgt op je paracord.

Het ziet er misschien niet zo mooi uit als zo'n paracord armband of riem die je zo kunt kopen maar die zijn ook absoluut niet praktisch om te hebben.

Het uithalen van alleen al zo een armband duurt al snel ongeveer 5-10 min en het in elkaar knopen vaak weer ruim een uur ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@Vempain ik trek mn 20 a 30 meter paracord wat in mn armbanden zit in 1 minuut uit elkaar en knoop ze in 5 tot 10 minuten weer helemaal terug.

Oefenen, oefenen, oefenen.

Haak los een ruk en dan kan ik knopen ;)

 

In mn schoenen heb ik geen paracord zitten want stel ik zou het gebruiken dan heb ik niets meer wat mn schoenen aan mn voeten houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is die tas helemaal zo gek nog niet. Als je je tijdens een SHTF moet verplaatsen kun je daarmee beter een low profile houden dan een armygreen backpack volgehangen met MOLLE pouches.

 

Maar ik snap dat je wat anders wilt. 200km lopen met een sporttas wordt je niet vorlijk van (bijvoorbeeld). Bij een legerdump zijn voor schappelijke prijzen wel tassen te koop.

Een nader idee, om in de stijl van je sporttas te blijven, een rolkoffer. Er zijn koffers die je ook oo je rug kan hangen. Dan heb je de keus, wollen of dragen. En het valt minder op dan een legertas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikzelf gebruik een rugzak waar je via molle van alles kunt op plaatsen , bv drinkbus en ehbo kit hang je eraan

tent/tarp hang je onderaan vast,...

 

Hoewel een tactical of militaire (gelijkende) tas ongewenste aandacht op je kan vestigen ben ik toch verkocht aan het MOLLE of PALS systeem.

Zo is je tas modulair en flexibel aanpasbaar.

In het dagelijks leven betekend dat dat ik zo mijn fiets kit aan mijn tas doe, of mijn outdoor kit, of mijn First Aid Kit. En voor gewoon commuten, dan haal ik het er gewoon weer af.

En MOLLE is lekker stevig. Rijg je een tasje er aan dan is het net of het er op hoort.

 

Bijvoorbeeld de Benscore.nl heeft goedkopere tassen die uitgerust mijn met MOLLE. Als je uit de regio komt loont het misschien de moeite eens te gaan kijken.

Wil je écht geld uitgeven, de Camelbak Mil-Tec tassen zijn prachtig, of Maxpedition (nog een tikkie duurder). Tasmanian Tiger heeft ook mooi spul en wat goedkoper, Condor is ook prima te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan iedereen zeker aanraden wekelijks met zijn tas en bepakking te gaan lopen.Kilometers maken. Veel mensen beseffen niet dat de volle tas niet zomaar te dragen is.

Ik heb zelf veel aandacht besteed aan het minimaliseren en lichter maken van mijn spullen. Inclusief de tas. Mijn zwaarste tas is meer dan drie kilo, alleen de tas al...de lichtste is net over een kilo. Scheelt me twee kilo sjouwen. Of twee liter meer water mee kunnen nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...