Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: SyRi

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_holyman Bekijk Berichten
    Ik weet dat ik hiermee de knuppel in het hoenderhok gooi...

Maar door het koppelen van deze systemen, zal het gros van de inwoners van NL geen problemen krijgen.
    Het gaat hiervoor eigenlijk om de windhappers in beeld te krijgen. (windhapper is een persoon die geen duidelijke inkomsten heeft, maar wel bezittingen heeft en uitgaves doet (lees huizen, auto's etc.))

En ja.. als je een uitkering heb, en 5 dagen in de week volgens een anpr camera de A-uch over gaat op forenzen tijden... hmmmmm wel uitkering en misschien wat bijklussen?

Ik snap dat er vragen zijn over de privacy. En zo moet het zijn. Dat is alleen maar goed.
    Maar weet ook dat de grootste monden qua privacy, meestal iets te verbergen hebben.

Greetz Holy.
    Gooi ik hem even terug.

Natuurlijk gaat het er hier om om frauders in beeld te krijgen. Dat er begonnen wordt met uitkeringsfraude verbaast me niks. Er is maatschappelijk draagvlak voor. Het probleem met onze gewaarde overheid is dat ze nu een besluit nemen en daar op een gegeven moment zo mee gaan draaien dat er ineens een heel ander doel voor SyRi gevonden kan worden.

Stel, over twee jaar hebben ze wel een beeld van de uitkeringsfraudeurs. Dan is het systeem er en dat wordt dan heus niet ontmanteld. Wat dan? Dan gaan we andere doelen beginnen. Misschien eens kijken naar mensen die dagelijks veel kilometers rijden maar die nooit gezien worden bij een Nederlandse pomp. Die proberen toch niet goedkoop te tanken in het buitenland? Nu mag dat misschien nog maar wie zegt mij dat er niet over twee jaar een besluit wordt genomen dat dat met terugwerkende kracht niet meer mag?

Het is in het verleden vaak genoeg gebeurd dat het doel van een systeem werd veranderd waarbij het oorspronkelijke doel wel maatschappelijk draagvlak had en het nieuwe doel niet meer, maar dan is het al te laat. Daar gaat het mij om.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Mwah, ik verwijs enkel naar basisscholen die privťgegevens van scholieren en ouders doorspelen aan bedrijven die digitale lesprogramma's ontwikkelen.
    Je kind moet inloggen op de pc van school om zijn taak te doen...en wat je kind kan en niet kan word doorgespeeld...
    Later kan een werkgever/de overheid vast ergens terugvinden hoe je leerde, wat je kon...en of je voor hem interessant bent, of niet.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Mwah, ik verwijs enkel naar basisscholen die privťgegevens van scholieren en ouders doorspelen aan bedrijven die digitale lesprogramma's ontwikkelen.
    Je kind moet inloggen op de pc van school om zijn taak te doen...en wat je kind kan en niet kan word doorgespeeld...
    Later kan een werkgever/de overheid vast ergens terugvinden hoe je leerde, wat je kon...en of je voor hem interessant bent, of niet.
    Dat dus en ik was echt verbaast dat ik gisteren hoorde dat het door de minister werd verdedigt. Kunnen de kinderen alvast wennen aan het feit dat al hun gegevens openbaar zijn.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FKAGB Bekijk Berichten
    Gooi ik hem even terug.

Natuurlijk gaat het er hier om om frauders in beeld te krijgen. Dat er begonnen wordt met uitkeringsfraude verbaast me niks. Er is maatschappelijk draagvlak voor. Het probleem met onze gewaarde overheid is dat ze nu een besluit nemen en daar op een gegeven moment zo mee gaan draaien dat er ineens een heel ander doel voor SyRi gevonden kan worden.

Stel, over twee jaar hebben ze wel een beeld van de uitkeringsfraudeurs. Dan is het systeem er en dat wordt dan heus niet ontmanteld. Wat dan? Dan gaan we andere doelen beginnen. Misschien eens kijken naar mensen die dagelijks veel kilometers rijden maar die nooit gezien worden bij een Nederlandse pomp. Die proberen toch niet goedkoop te tanken in het buitenland? Nu mag dat misschien nog maar wie zegt mij dat er niet over twee jaar een besluit wordt genomen dat dat met terugwerkende kracht niet meer mag?

Het is in het verleden vaak genoeg gebeurd dat het doel van een systeem werd veranderd waarbij het oorspronkelijke doel wel maatschappelijk draagvlak had en het nieuwe doel niet meer, maar dan is het al te laat. Daar gaat het mij om.
    een wet van meden en perzen ( in de ict) : als een systeem ontworpen voor een doel, ook gebruikt kan worden voor een ander doel, dan zal daar ook voor gebruikt gaan worden.

ik kan me in bovenstaande quote vinden.
    Saxon 7:2 Believe what is right
    Indeed, The Peaceful Majority Is Irrelevant !

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Ik vind het alleen grappig, dat de meeste die hier problemen mee hebben, de overheid de roverheid noemen. Want de roverheid rooft via belastingen.
    Deze roverheid neemt maatregelen om belastingontduikers aan te pakken, dus uiteindelijk ook dieven van jouw en mijn portemonnee.
    Dan komt men met het puntje privacy en wil men dit niet.
    ERGO: aangezien je dit niet wil, wil je waarschijnlijk wel 10% belasting betalen. Omdat je "mede-rover-Nederlanders" alles aan hun laars lappen?

Ik weet het. Het is cru. Het is vervelend. Maar het een is een consequentie van het ander.

Verder snap ik dat voor vele doeleinden gebruikt kan worden en men kan niet in de toekomst kijken.
    Dus wie stemt voor: 10% belastingdruk erbij?

Greetz een beetje cynische Holy.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    De eerste resultaten van Syri zijn er:
    "30.000 onschuldige Nederlanders opgejaagd door overheid. De Nederlandse overheid gaat zo ver in het profilen van onschuldige burgers dat in de jacht op adresfraudeurs volgend jaar liefst 30.000 mensen en/of gezinnen onterecht worden opgejaagd door opsporingsambtenaren. Die mensen zijn in beeld gekomen nadat bij koppeling van allerlei bestanden profielen zijn gemaakt waaraan dus ook onschuldige burgers in beeld komen en zo verdacht worden gemaakt."

Het gaat niet om een papieren actie, maar om huiszoekingen bij burgers.

bron: http://webwereld.nl/overheid/84883-3...-door-overheid
    Hora est.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Juist. En wat gebeur er als ze onterecht bij je binnen komen en je hebt bijvoorbeeld een amateurzender staan zonder dat je hiervoor een licentie hebt. Laten ze die dan staan of is het een welkome bijvangst? In dat geval ben je als prepper redelijk vogelvrij. Rommelen wat met de profielen. Doen per ongeluk bij jou een huiszoeking en allerhande spullen die nu misschien illegaal zijn maar straks o zo handig ben je kwijt.

Zag dat de resultaten van de huiszoekingen worden gedeeld met andere overheidsdiensten. Dus ook al staan ze onterecht bij je binnen, je bent toch wel de lul. Hoeveel mensen zullen echt niks in huis hebben wat niet mag. Paar sloffen sigaretten uit Luxemburg. Een vlindermes in een vergeten laatje of een 9mm alarmpistool.

Het Kabinet noemt die aanpak nu een succes en gaat in de komende jaren daarmee verder. Alle risicoprofielen worden nu door het Rijk met de gemeenten gedeeld. Ook de resultaten van de huiszoekingen worden gedeeld, niet alleen met de gemeenten, maar ook tussen alle ministeries, de Belastingdienst, de Regionale Platforms Fraudebestrijding en hun Kenniscentrum Handhaving, de Sociale Verzekeringsbank, het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV), het Centraal Justitieel Incassobureau, het Openbaar Ministerie, de Nationale Politie, gerechtsdeurwaarders.
    Laatst gewijzigd door FKAGB; 25-12-14 om 06:18.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten