Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bahco 2449 Wrecking Knife


kwakster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@wodan wordt dit mes niet gebruikt om grof wild te villen @Dauntless toen ik het filmpje zag was dit ook mijn eerste gedacht .

Waarvoor het allemaal gebruikt wordt weet ik niet, waarvoor het bedoeld is is voor bij afbraakwerken te gebruiken als scherpe koevoet, bijtel, wrik-gereedschap. Het handvat is bijna onverwoestbaar en daar ligt het grote voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben ook zo eentje zonder punt, dus als een bijtel als het ware, HEEL stevig en functioneel.

 

Deze dus:

9200000009977311.jpg

 

zoiets is natuurlijk wel sheeple friendly, en geschikt voor het werk wat je niet met een multitool/zakmes kan doen

het meer survivalwerk zoals shelter bouwen enzo kan deze prima zonder gelijk een bijl/machete/mega mes mee te nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me wel af wanneer iets voor de wet een dubbele snijkant is. Ik kan me zomaar voorstellen dat dit "mes" gezien wordt als een met een dubbels snijkant omdat de hoek 90 graden is. Iemand die daar een gefundeerd antwoord op kan geven?

 

https://www.gamma.nl/assortiment/bahco-sloopbeitel-sb-2448/p/B412456

 

http://www.groenhart.nl/product/4864086/steekbeitel-hakmes-bahco-25mm

 

het is een beitel geen mes ;)

zoals op het plaatje te zien is deze beitel zo ontworpen dat je op de rug ervan met een hamer kan slaan

het is gewoon gereedschap dus, de afwezigheid van een "steekpunt" verstevigd dit "imago"

 

naar mijn mening kan dit alleen als wapen gezien worden als je er mee op het dorpsplein gaat staan zwaaien en roept dat je stemmen dit ingeven

maar in dat geval word je ook opgeladen als je met een stofzuiger of bankstel staan te zwaaien

 

zoals ik al eerder zei vind ik dit juist de charme van dit ding

ook dat het een lekkere opvallende kleur heeft en dus alles behalve tacticool is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
Ze hebben ook zo eentje zonder punt, dus als een bijtel als het ware, HEEL stevig en functioneel.

 

Deze dus:

9200000009977311.jpg

 

Ik heb er een half jaar gelden 1 gekocht, lag bij de Gamma onderin een schap helemaal in z'n eentje eenzaam te zijn en stof te verzamelen, leek me een verdomd handig ding om hout mee te splijten en allerhande karweitjes mee op te knappen, mede omdat je behoorlijk op de rug kan slaan, erg praktisch in combinatie met een vouw zaag en het weegt ook niet veel.

 

Die donkere kleur van het lemmet is trouwens geen corrosie maar een mosterd patina, had de dag ervoor een video gekeken over het zelf aanbrengen van een patina op carbonstaal, ongeveer een uur na thuiskomst gelijk zitten klooien met een fles mosterd en een paar wattenstaafjes, was binnen 10 minuten gepiept.:)

 

20151201_234142.jpg.cfcd18a2ce370f3912da926eaccf94d9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...