Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 51 tot 53 van de 53
    Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Wauw! Ik heb deze uitzending pas gisteren gezien. Super om de parallellen te zien tussen de tijdperken (hangbrug). Nu blijkt nog eens dat de 'mens' (algemeen bedoeld) idd niets leert van de (al dan niet economische) geschiedenis. Ik vond het moment dat de directeur van die kussenfabriek zelf al aangaf dat het excuus van 'banenschepper' van de grote bedrijven alleen een dooddoener is, en gewoon gaat over macht en privileges, geweldig. En dan de groei van het gat tussen inkomen en kosten voor levensonderhoud over 40 jaar gezien. En nog zijn we niet 'concurrerend' genoeg? Ik vraag me af waar dat dan aan ligt. Ik weet dat de uitzending over de interne economie van de USA gaat maar aangezien ons kabinet in de jaren '90 vond dat wij een voorbeeld aan de USA moesten nemen, gaat deze uitzending net zo goed over Nederland zij het met een vertraging van misschien 10 jaar. Nu al zie ik de routekaart: niet meer investeren in de onderwijs (bezuinigen) maar ook niet in bijscholing van personeel, het buitenspel proberen te zetten van de vakbonden, het verdwijnen van de middenklasse waardoor de interne economie stagneert, het ontslaan van personeel om winst te maken, etc. Deze uitzending is een handleiding en zou ook hier moeten worden gedoceerd bij economische faculteiten! Ik denk zelf helaas dat dezelfde hangbrugtrend weer gevolgd zal moeten worden om 'terug te komen' uit het dal waarna weer dezelfde route gevolgd moet worden. Over 80 jaar zitten weer op dit punt. Heeft volgens mij te maken met het feit dat de mens 'mens' is en altijd zal proberen zoveel mogelijk voor zichzelf te vergaren om een 'veilig' gevoel te hebben. Ik heb zelf het boekje van Victor Broers gekocht, Thomas Piketty's kapitaal samengevat in Nederlands perspectief. Heerlijk leesvoer voor de 'thuiseconoom'

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    http://www.nu.nl/geldzaken/3963846/a...-geworden.html

En de rijken worden steeds rijken en de armen steeds armer. Een tikkende tijdbom.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Erg interessante pagina! Ik vind het jammer dat de verschillen in vermogen steeds groter worden. De rijken worden (veel) rijker, en de rest wordt armer. Het zal niet lang meer duren voor we in een complete chaos terecht komen.

The Most Dangerous Superstition
    Geschreven door Larken Rose
    http://www.mensenrechten.org/wp-cont...rose-20111.pdf

Vergelijkbare onderwerpen

1. De gemeente gaat me aan werk helpen
    Door ancestral-viking in forum Koffiecorner
    Reacties: 47
    Laatste Bericht: 23-09-14, 17:00
  2. Zeep in je BOB ?
    Door survivallaar in forum Rugzakken en tassen
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 29-07-14, 19:04