Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een weekend op vet en honing


Loek037

Aanbevolen berichten

Ik heb vorig jaar een test gedaan. Ongeveer 72 uur in een bos verbleven met alleen maar 500 gram frituurvet en 500 gram honing. Geen culinair hoogstandje maar meer dan voldoende vet en suikers. Wel een duidelijk honger gevoel maar geen gebrek aan energie. Ook niet duf of lethargisch geworden. Door het gebrek aan vezels natuurlijk wel de nodige maag en darm "onrust". Heeft er iemand een gouden tip voor een compacte bron van vezels? Kom ik verder nog iets tekort op het gebied van vitaminen? Zijn vitaminen preparaten een bruikbaar alternatief?

 

Groet

Loek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb vorig jaar een test gedaan. Ongeveer 72 uur in een bos verbleven met alleen maar 500 gram frituurvet en 500 gram honing. Geen culinair hoogstandje maar meer dan voldoende vet en suikers. Wel een duidelijk honger gevoel maar geen gebrek aan energie. Ook niet duf of lethargisch geworden. Door het gebrek aan vezels natuurlijk wel de nodige maag en darm "onrust". Heeft er iemand een gouden tip voor een compacte bron van vezels? Kom ik verder nog iets tekort op het gebied van vitaminen? Zijn vitaminen preparaten een bruikbaar alternatief?

 

Groet

Loek

Als het puur op vezel aankomt zou All Bran wel is een oplossing kunnen zijn, maar ben benieuwd wat de andere hier over denken.

Persoonlijk zou ik ver weg blijven van MRE's op 72 uur doen die niet veel schadde maar voor langere tijd vrees ik dat als het nog zou lukken om naar het toilet te gaan je er in een keer bakstenen hebt om een bunker te bouwen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dennenaalden-thee voor je vitamine C inname. Wel zorgen dat je verse neemt.

Een gesloten dennenappel kun je gebruiken om de kleine nootachtige pitjes uit te halen; die kun je rauw eten of in een soepje verwerken.

Wild fruit zoals bramen langs bermen kun je eten, die zijn ook super gezond. Wel enorm opletten met wild voedsel; je vergissen kan zelfs fatale gevolgen hebben.

 

Vanuit thuis zou je voor je vezels volkoren crackers of roggebrood kunnen mee brengen. 1 per dag is in principe voldoende.

binnen een actief dieet zou je per gram voedsel (dus totale inname op een dag) gelijke delen 33/33/33 eiwitten/vet/koolhydraten moeten in nemen. of 40/20/40 kan ook nog wel. Je bovenstaande dieet gaat puur uit van het aantal Kcals waardoor je misschien een aantal dagen overleefd op die Kcal maar je geheid klachten gaat krijgen met stoelgang of tekort aan vitamine, mineralen etc. Hierdoor kun je je dagelijkse taken niet meer uitvoeren zoals water vinden etc waardoor je uiteindelijk tóch om zult pleuren.

 

Een pasta met kip of notenrijst/zilvervliesrijst met kip en een natuurlijk gemaakte saus is ideaal spul om langere tijd gezond je Kcals binnen te krijgen maar dat wordt lastig met conserveren. Dan kom je snel uit bij droge pasta/rijst icm blikken saus. Of die zakjes met noodles, maar of daar nu wel echt alles in zit wat ze beloven...doubt it. Nothing beats fresh spul iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tips, nou is een weekeinde wel een beetje vals spelen, je kunt makelijk een weekeind zonder eten.....

Niet leuk maar toch zou iedereen dat eens moeten doen.

Als je er een week van maakt dan snap je die absurde verhalen ineens een stuk beter, over je nu zo vriendelijke buurman die jou straks met de andere buren komt belagen zodra ze doorhebben dat jij wel iets hebt.................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar een test gedaan. Ongeveer 72 uur in een bos verbleven met alleen maar 500 gram frituurvet en 500 gram honing. Geen culinair hoogstandje maar meer dan voldoende vet en suikers. Wel een duidelijk honger gevoel maar geen gebrek aan energie. Ook niet duf of lethargisch geworden. Door het gebrek aan vezels natuurlijk wel de nodige maag en darm "onrust". Heeft er iemand een gouden tip voor een compacte bron van vezels? Kom ik verder nog iets tekort op het gebied van vitaminen? Zijn vitaminen preparaten een bruikbaar alternatief?

 

Groet

Loek

 

Brinta vacumeren word heel klein veel callorien en vezels met een beetje honing en water en misschien een paar lepels frietuurvet is het best te doen , dat frituurvet heb ik nooit geprobeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...