Ga naar inhoud
GENEGEERD

TopClosure 3S voor wondbehandeling - ter vervanging van hechten?


Aanbevolen berichten

[video=youtube_share;CjoHkdD20rM]

 

Alhoewel ik medische filmpjes - ja, ook animaties! - liefst zo snel mogelijk wegklik (trek ik zeer slecht) kwam ik nu eentje tegen die ik toch eerst met jullie wil delen.

 

TopClosure 3S is een "Tension Relief System, an innovative new technology for the management of simple and complex wounds is now available for skin stretching and secure wound closure". Zeg maar een zwaluwstaartje 2.0. En ik vraag me zelfs af of dit in bepaalde gevallen ter vervanging van hechten toegepast kan worden? Zal niet goedkoop zijn, maar het filmpje ziet er supereffectief en simpel uit!

 

@Keyser Suze of iemand anders met medische skills die hier een zinnige uitspraak over wil doen?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Alhoewel ik medische filmpjes - ja, ook animaties! - liefst zo snel mogelijk wegklik (trek ik zeer slecht) kwam ik nu eentje tegen die ik toch eerst met jullie wil delen.

 

Zip-ties voor de huid! :D

 

let wel dat ze duidelijk vermelden dat het niet ter vervanging is voor normale hechtingen, maar het hechtproces wat gemakkelijker maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het omdraaien. Complex solutions for simple problems. En het lijkt mij als dit niet gehecht wordt dit een lelijk litteken achterlaat. Zoals fragalot al aangeeft zal dit wel een middel zijn om de huid samen te brengen zodat er geen kracht op de aan te brengen hechtingen komt te staan. Want dit lijkt me niet heel fijn als je een wond hebt zoals in de animatie. Je moet toch echt je broek over deze stukjes plastic aandoen. En dan is lopen geen pretje want je broek trekt hier zeker aan. En het stukje gaas wat over normale hechtingen heen zit zal niet helpen en lopen zal de genezing niet bespoedigen. Maar ja geen hier geen medische kennis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
[video=youtube_share;CjoHkdD20rM]

 

Alhoewel ik medische filmpjes - ja, ook animaties! - liefst zo snel mogelijk wegklik (trek ik zeer slecht) kwam ik nu eentje tegen die ik toch eerst met jullie wil delen.

 

TopClosure 3S is een "Tension Relief System, an innovative new technology for the management of simple and complex wounds is now available for skin stretching and secure wound closure". Zeg maar een zwaluwstaartje 2.0. En ik vraag me zelfs af of dit in bepaalde gevallen ter vervanging van hechten toegepast kan worden? Zal niet goedkoop zijn, maar het filmpje ziet er supereffectief en simpel uit!

 

@Keyser Suze of iemand anders met medische skills die hier een zinnige uitspraak over wil doen?

 

Zie deze post nu pas; lijkt me handig. Maar bij een bloedende wond die diep is heb je er weinig aan vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vereist meer handvaardigheden dan domweg nietjes ergens in jassen. Leer hechten.

 

Wanneer iemand een wond bij zichzelf moet hechten, bijvoorbeeld in boven- of onderarm of op een moeilijk bereikbare plaats op het lichaam, vindt je dit dan nog steeds geen goede oplossing?

Ik kan zelf niet hechten en heb er weinig kennis van, maar het lijkt me zeer lastig om mezelf te hechten met slechts een hand.

 

Graag je mening, want die is me waardevol. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer iemand een wond bij zichzelf moet hechten, bijvoorbeeld in boven- of onderarm of op een moeilijk bereikbare plaats op het lichaam, vindt je dit dan nog steeds geen goede oplossing?

Ik kan zelf niet hechten en heb er weinig kennis van, maar het lijkt me zeer lastig om mezelf te hechten met slechts een hand.

 

Graag je mening, want die is me waardevol. :cool:

 

Vereist meer handvaardigheden dan domweg nietjes ergens in jassen. Leer hechten.

 

Antwoord blijft hetzelfde, helaas. Leer hechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...