Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 50 van de 50
    lonely wolf
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dontor Bekijk Berichten
    Dat je het risico loopt om later je doel niet meer te bereiken met dezelfde persoon.
    Gebruik je toch weer een ander? Manipuleren is voor die gene die gemanipuleerd wordt nooit leuk!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lonely wolf Bekijk Berichten
    Gebruik je toch weer een ander? Manipuleren is voor die gene die gemanipuleerd wordt nooit leuk!
    werkt helaas niet als je het manipuleren wil gebruiken in een omgeving waar je dezelfde personen dagelijks tegenkomt.

en bij goed manipuleren, is het net wél leuk voor diegene die gemanipuleerd word... Als je het goed brengt tenminste.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Het is een beetje zoals de veelgehoorde definitie van diplomatie:

"The abillity to tell a man, to go to hell... In such a way, that he actualy looks forward to the trip!"

Haha!... ;-)

lonely wolf
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fragalot Bekijk Berichten
    werkt helaas niet als je het manipuleren wil gebruiken in een omgeving waar je dezelfde personen dagelijks tegenkomt.

en bij goed manipuleren, is het net wél leuk voor diegene die gemanipuleerd word... Als je het goed brengt tenminste.
    Gemanipuleerd worden is in principe iets doen voor een ander, waar je geen zin in hebt. Dus per definitie niet leuk!
    Een persoon die in jou naaste omgeving leeft en werkt, behoudens diegene die meer macht als jij heeft, moet je niet manipuleren, die geef je gewoon een opdracht!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Gemanipuleerd worden is in principe iets doen voor een ander, waar je geen zin in hebt. Dus per definitie niet leuk!
    Een persoon die in jou naaste omgeving leeft en werkt, behoudens diegene die meer macht als jij heeft, moet je niet manipuleren, die geef je gewoon een opdracht!
    dat klopt, maar de persoon die meer macht heeft als jij,.. die manipuleer je dan weer wel... zo krijg je veel meer veel sneller voor elkaar.

Banned
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dontor Bekijk Berichten
    Dat is idd de bedoeling. Aan de hand van de tips iemand herkennen die je probeert te manipuleren :-)
    Werkt natuurlijk in twee richtingen, als je het kan herkennen dan kan je het ook gebruiken en omgekeerd.
    iets wat ik even tegenkwam en precies datgeen laat zien wat er onlangs gebeurd is bij een "nachtelijke "discussie tussen o.a mijn persoon , e.a....ik laat de privacy nog even gelden...maar laat zien dat moderators niet altijd zuiver kunnen of willen zijn qua discussieniveau.
    Hoe staan zij zelf erin??/, hoeveel persoonlijke mails hebben zij van zogenaamde bevriende"preppers"gehad...etc..etc..
    Voor mij uiteraard lastig te achterhalen....

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan de Barbaar Bekijk Berichten
    iets wat ik even tegenkwam en precies datgeen laat zien wat er onlangs gebeurd is bij een "nachtelijke "discussie tussen o.a mijn persoon , e.a....ik laat de privacy nog even gelden...maar laat zien dat moderators niet altijd zuiver kunnen of willen zijn qua discussieniveau.
    Hoe staan zij zelf erin??/, hoeveel persoonlijke mails hebben zij van zogenaamde bevriende"preppers"gehad...etc..etc..
    Voor mij uiteraard lastig te achterhalen....
    Zo te lezen zit het je nogal hoog, las je opmerkingen in een andere draadje ook al over dit onderwerp. Is het misschien een idee om dit via een PM te bespreken met de betreffende moderator?

Banned
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Zo te lezen zit het je nogal hoog, las je opmerkingen in een andere draadje ook al over dit onderwerp. Is het misschien een idee om dit via een PM te bespreken met de betreffende moderator?
    Zit me niet hoog.,maar er zijn meerderen bij betrokken ,dus niet een Barbaar die zich verongelijkt voelt(!)
    Welnee, kan een grote stoot hebben maar het begint hier een beetje op de telegraaf te lijken met ingrepen op/bij bepaalde discussies die wel op een discussieplateau beleden worden, dus niet op een specifiek item/forum.
    En dan ga je e.e.a. vergelijken qua interne verhoudingen en krijg je de indruk(!)...de indruk dus he(want bewijzen zijn er niet)...dat e.e.a met gejankebak en gesnotter gemanipuleerd word.
    Verder ben ik van menig dat je dit in ALLE OPENHEID , dus niet in de achterkamertjes....moet kunnen delen en mededelen/bespreken.
    Er is momenteel al veel agitatie naar mede-preppers die er een andere mening op na houden en dat is iets wat ik niet begrijp.
    Een van de mods(!) heeft al gesteld dat er een negeerknop is en zelfs als je al te stom zou zijn om die te hanteren kan je ook gewoon NIET reageren als e.e.a. je niet zint.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Vergeet niet de techniek die een verkoper toepast :
    Een klant in een serie "Ja" antwoorden te brengen.

U zoekt een goede fiets?antw. Ja!
    U zoekt een niet te dure fiets? antw Ja!
    U vind deze fiets mooi? antw Ja!
    enz.
    Als een van de vragen een "nee" oplevert, weet de verkoper dat hij bij een verkeerde fiets, of prijs staat en kan dan gaan switchen naar een ander model of prijs.
    En de slot (afmaak) vraag is dan:Zullen we deze fiets voor u klaarmaken of reserveren?
    Als de klant dan toch nog nee zegt Gaat de verkoper van voren af de argumenten herhalen en weer een bevestiging te vragen.
    U zegt dat de fiets betrouwbaar is, goed geprijsd en mooi vindt,
    Wat is het wat u tegen houd om dit product te nemen?

Deze techniek heb ik heel vaak toegepast ( ruim 10 jaar) en werkt perfect. en dit kan je verder uitbreiden met diverse vragen.
    Je manipuleer iemand om iets te kopen. Met aanpassingen kan je dit ook voor andere diensten gebruiken, probeer het maar eens!
    Is een techniek (closing genaamd) die vaak gebruik wordt bij hard sales bv bij timeshare toestanden... maar daar gaan de vragen naar het einde nog iets agressiever.

bv ik heb hier allemaal positieve feedback over ons product gehoord dus indien we u "vandaag" een korting zouden aanbieden die enkel "vandaag" van kracht is dit een extra reden om "vandaag" in te tekenen op ons geweldig product.
    Ook wordt er voor het stellen van de 'ja-antwoord' vragen ook een soort van pact gemaakt in de zin dat ze op alles ja zouden zeggen dat ze bijna niet weg kunnen.

Voor het dagelijkse leven is het leuk om op het einde van bv een sollicitatieprocedure toe te passen om de geloofwaardigheid van de interviewer te testen.
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    NLP is mijn favoriete manier. Als 't voor Obama werkt... Carismo hierboven geeft een uitstekend voorbeeld.

En natuurlijk denken als een goochelaar. Als u rechts kijkt ziet u links niets. Op het ogenblik is er bijvoorbeeld in de US een hoop te doen over de confederate flag. Wat er links gebeurt ontgaat me een beetje want ik focus mezelf niet meer zo op de US op het ogenblik. Zowieso kijk ik geen nieuws, heb niet eens kabel. Nu ja, ik heb wel een abonnement maar heb het doosje nooit aangesloten. Ach, en sommige mensen lijken het ook wel prettig te vinden gemanipuleerd te worden. Hoeven ze niet na te denken. Leuk topic.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Ik wil leren slachten
    Door Zinzzy in forum Dieren en vee
    Reacties: 251
    Laatste Bericht: 31-07-15, 19:12
  2. Leren kinderen wel wat nodig is
    Door pettas in forum Koffiecorner
    Reacties: 22
    Laatste Bericht: 18-11-14, 08:03
  3. Wat zouden wij van hun kunnen leren?
    Door FincaInSpanje in forum Internationaal
    Reacties: 15