Ga naar inhoud
GENEGEERD

Genoegen nemen met onze roverheid ? Ik dacht het niet.


lewieke

Aanbevolen berichten

Op 15.12 wordt België helemaal plat gelegd. Enkele consumenten kwamen op het idee om ook een consumptiestaking te houden. Geen aankopen (waarop btw verschuldigd is), geen internetbetalingen, niet online bestellen, niet tanken, ... . Het is een idee dat ik erg genegen ben. Ik doe mee omdat het een heel sterk signaal is. Plooien gaat ze. De Roverheid.

 

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-mol/-consumenten-moeten-maandag-staken-a2143751/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 15.12 wordt België helemaal plat gelegd. Enkele consumenten kwamen op het idee om ook een consumptiestaking te houden. Geen aankopen (waarop btw verschuldigd is), geen internetbetalingen, niet online bestellen, niet tanken, ... . Het is een idee dat ik erg genegen ben. Ik doe mee omdat het een heel sterk signaal is. Plooien gaat ze. De Roverheid.

 

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-mol/-consumenten-moeten-maandag-staken-a2143751/

 

Ik weet niet wat voor signaal het moet voorstellen, maar het salaris van zo'n verkoper waarbij je geen aankoop met btw doet moet ook betaald worden. De overheid verhoogd de belastingen wel mochten ze denken wat tekort te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zo nog eens een etentje gehad met een hoogstaande meneer in het "tank" wereldje.

zijn bemerking hierop is "doe maar, tank je de dag erna dan toch."

 

Stoere praat van die meneer. Ik ken een paar van die oliebaronnen persoonlijk. Het raakt hen wel degelijk als hun cash flow keldert. Die verkoper krijgt toch wel betaald. De zelfstandige krijgt al lastenverlagingen, de burger is de pineut. Gewoon platleggen die handel. Het komt vast wel internationaal in het nieuws. Alles gaat plat.

 

@lamlordx Ik heb het niet zo op afwijkend gedrag. Ik ben blij dat het je beviel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk niet genoeg. Maar er ontstaat stilaan een beweging. Elke maandag is het nu hommeles. Op maandag is er nauwelijks openbaar vervoer, geen treinen, files, ... .Morgen is Brussel zo goed als onbereikbaar net als de twee vorige maandagen. Per provincie wordt er gestaakt. Elke keer wordt Brussel geraakt. Hebben jullie daar wat aan ? Want ik geloof dat jullie Brussel net zo leuk vinden als wij. Niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke: Ik hoop dat het een daverend succes is, maar vrees dat één dag niet genoeg is. Hopelijk heb ik ongelijk.

 

dat is het punt dat ik wou maken met m'n eerdere opmerking.

Een eenmalige actie doet weinig, vooral met betrekking tot consumeren.

 

koop je iets niet op maandag, doe je dat wel op dinsdag, dus het geld dat je ging uitgeven, is ook uitgegeven, enkel met wat uitstel.

1 dag rente verliezen ze.

 

 

in de industrie is het weer wat anders.

Maar daar heb ik dan de vraag;

 

je werkt voor een klein privé bedrijfje, zeg maar 10 man ofzo, en je zit daar goed, je word goed verloond voor je werk dat je daar doet.

 

je gaat staken, en dit schaad natuurlijk dit bedrijf meer dan het de overheid doet, het bedrijf zelf kan helemaal niets doen tegen de beslissingen van de overheid, want hiervoor zijn ze veel te klein.

Je werkt al 9 jaar voor dat bedrijf, en bent dus goed bevriend met iedereen dat daar werkt, incl de baas.

 

hoe doe je dat met een goed moreel gevoel?

 

Is voor mij een beetje een paard neersteken omdat de kat een ming vaas omgestoten heeft.

 

 

 

(even ter verduidelijking;

ik steun de stakingen, maar zie er geen reden in om zelf mee te doen. ik schaad hiermee anderen dat het wél goed willen doen en hun best hiervoor doen meer, dan degenen die deze zooi in gang hebben gestoken.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is het punt dat ik wou maken met m'n eerdere opmerking.

Een eenmalige actie doet weinig, vooral met betrekking tot consumeren.

 

koop je iets niet op maandag, doe je dat wel op dinsdag, dus het geld dat je ging uitgeven, is ook uitgegeven, enkel met wat uitstel.

1 dag rente verliezen ze.

 

 

in de industrie is het weer wat anders.

Maar daar heb ik dan de vraag;

 

je werkt voor een klein privé bedrijfje, zeg maar 10 man ofzo, en je zit daar goed, je word goed verloond voor je werk dat je daar doet.

 

je gaat staken, en dit schaad natuurlijk dit bedrijf meer dan het de overheid doet, het bedrijf zelf kan helemaal niets doen tegen de beslissingen van de overheid, want hiervoor zijn ze veel te klein.

Je werkt al 9 jaar voor dat bedrijf, en bent dus goed bevriend met iedereen dat daar werkt, incl de baas.

 

hoe doe je dat met een goed moreel gevoel?

 

Is voor mij een beetje een paard neersteken omdat de kat een ming vaas omgestoten heeft.

 

Het gevoel van samenhorigheid is in de kmo's in Vlaanderen al lang zoek. Vroeger ging je op vrijdag een pint drinken met de baas en werden problemen opgelost. Vandaag ben je een kostenplaats in het bedrijf van de zoon van de oude baas. Die zoon heeft managementtechnieken geleerd die thuishoren in Amerikaanse multinationals en het personeel wordt enkel nog gezien als een kostenplaats.

 

Heb je écht een goede relatie met je baas of kàn je niet op je werk raken en wil je het bedrijf niet schaden, neem dan een verlofdag op. Dat lijkt me een billijk compromis. Mijn buurman durft niet te staken maar geeft geen ruk meer om het bedrijf waarvoor hij werkt. Net omdat hij geen respect meer krijgt. En het is een fijne vent. Als je de nette burgers zoals ons al kwaad krijgt, dan heb je een probleem. Het is genoeg geweest : de corruptie, misbruiken, doofpotoperaties, fraudes, verliezen van spaartegoeden veroorzaakt door criminele politici en bankiers, ... . Het volk heeft er genoeg van.

 

Ik staak, mijn collega's staken, het openbaar vervoer staakt, de kinderen blijven op 15.12 thuis van school en mijn vrouw kan niet staken maar neemt haar overuren op en gaat ook niet naar het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je snapt blijkbaar niet wat de inzet is. Jij je zin.

 

Wat ik niet snap is wat het uit maakt of ik nu op straat ga staan stampen tussen vakbondsleden & overheidsmedewerkers (rechtstreeks of onrechtstreeks), of dat ik thuis blijf en rechtstreeks iets nuttigs doe voor mezelf.

 

Als je wil mag je me gerust overtuigen in de chat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet snap is wat het uit maakt of ik nu op straat ga staan stampen tussen vakbondsleden & overheidsmedewerkers (rechtstreeks of onrechtstreeks), of dat ik thuis blijf en rechtstreeks iets nuttigs doe voor mezelf.

 

Als je wil mag je me gerust overtuigen in de chat.

 

Wie nu akkoord gaat met de maatregelen moet binnen een paar jaar niet komen klagen over belastingdruk, pensioenleeftijd, gestegen kosten, lager reëel inkomen, ... . NU is een kantelmoment. En echt, ik ga je niet overtuigen. Je ontdekt het zelf wel. Als het nu net is, dan binnen een paar jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke

 

Gooi de boel maar plat ! En dan wel ALLES welteverstaan. 4

 

(zouden ze in NL ook eens moeten doen, maar makke schaapjes he ? )

 

 

Helemaal mee eens, we zijn hier van schaapjes verandert in foie gras eenden , nog erger en we blijven maar slikken, benieuwd wanneer ze ons nu echt gaan slachten of zijn we al........

 

gooi de boel maar flink plat @lewieke, ik hoop dat ze het hier ook eens oppakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...