Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 51 tot 58 van de 58

Onderwerp: SHTF Apeldoorn

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Brandblusser(s) preppen dus? (Om geen last te hebben van teveel Darwinisme)
    een vrijstaande woning is het beste
    je zelf vrij houden van een brandhaard is beter dan genezen
    Kabouterfokker

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door popeye Bekijk Berichten
    Hallo [MENTION=1913]Anvil[/MENTION],
    Hoe komt het dat je al 7 weken zonder verwarming en warm water zit?
    Of heb je dat al in een eerder draadje gemeld, wat ik gemist heb?

Met vriendelijke groet, popeye.
    Nee [MENTION=1914]popeye[/MENTION], dat had ik niet vermeld hoor...
    De ketel heeft de geest gegeven. En ik heb offerte laten maken voor een nieuwe, maar mijn huisbaas (oudste jeugdmaatje van m'n vader) lijkt nog niet echt haast te hebben met het laten plaatsen van de nieuwe... ;-)
    Niet in de minste plaats omdat er nog wel wat te verbeteren valt aan de overige instalatie (afvoer, aansluiting op standleiding, enz.) en dat komt met een stevig prijskaartje en dat in de dure december maand!... Het is een fijne vent, maar slecht in communicatie en bereikbaarheid... Dus sleept het al even voort, en ik weet nog niet hoe lang het gaat duren.

Maar zoals gezegd vind ik het niet eens zo erg en zie het als een langlopende oefening in primitief winterleven...
    Ik heb zoiets eerder bijdehand gehad, maar toen had ik wel een geiser voor warm water en een openhaard voor de verwarming... Dus dit was voor mij een goede aanleiding om een mooie houtkachel aan te schaffen, wat ik toch al even wilde! En een prepwaardige met 'platte buis' met van die kookplaatjes enzo... ;-)

Ik heb nog wel gewoon gas, water en stroom, dus echt heel primitief is het ook weer niet... Maar douchen gaat dus wel met een 2 Ltr melkkan met gaatjes in de deksel, de helft vullen met warm water uit de waterkoker en aanvullen met wat koud water en zo met 3 a 4 kannetjes douchen!... Ook weer oefening in primitieve hygiene... ;-)

Natuurlijk is het niet netjes van m'n huisbaas dattie me zo lang in de kou laat zitten, maar ik wist dat ik zaken ging doen met een moeilijk typje... Daarnaast ben ik gewoon koppiger dan de meeste en kan heel goed de tering naar de nering zetten... Ik hou van primitief en zie het als een uitdaging. Ik predik wel eens op het forum hier dat je een 'tegenslag' als shtf-training moet aangrijpen en dus doe ik dat zelf ook...

Die ketel komt er vanzelf wel, en intussen heb ik zo een mooie houtkachel waarmee ik ook met ketel nog de stookkosten kan drukken... En de aanschaf van die kachel finacier ik met het huurgeld dat de huisbaas deze maand toch mooi niet krijgt. En anders had ik die aanschaf wellicht nog een paar jaar uitgesteld.

Ik heb geduld, en da's soms een enorm voordeel... ;-)

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Briefje schrijven dat je stopt met het betalen van de huur tot er een nieuwe ketel is? [MENTION=1913]Anvil[/MENTION].

ghostwhiper
    Guest
    Ben het met Vladimir eens, zolang je geen ketel hebt geen huur betalen.
    Is een van je rechten als huurder.

Misschien een idee voor je huisbaas om een ketel te huren.
    Geen installatie kosten, onderhoud zit er bij in en iedere 5 jaar het nieuwste model.

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Toen ik lang geleden nog thuis woonde hebben we door financieel geneuzel twee jaar zonder kachel gezeten.
    Lekker is anders maar met een kandelaar waar 10 dinerkaarsen op kunnen krijg je een woonkamer best warm. Dekentje erbij op de bank en een lekkere warme trui aan, gaat ook om de mindset denk ik.

Het gaat al zo lang goed in Nederland dat mensen niet geleerd hebben om zich voor te bereiden op noodsituaties (daar reken ik mezelf ook onder).
    Wat dat betreft kan ik mijn ouders met verzamelwoede dankbaar zijn, lekker hamsteren ;-)
    Ik zou flink balen zonder gas en warm water maar dat is tot op zekere hoogte een luxe probleem. Heb altijd kaarsen in huis en warme kleding/dekens genoeg.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Gaan we opscheppen ?

Vroeger toen ik nog thuis woonde bij mijn ouders, was er alleen een gaskachel in de huiskamer. En een geiser in de keuken maar dat boeit effe niet.
    Waar het om gaat waren de metalen kozijnen en ramen met enkel glas, waarvan de ramen ook al niet eens goed sloten. En in de winter stonden er ijsbloemen op de ruiten.
    Iets wat mijn kids waarschijnlijk nooit meer zullen meemaken.
    En die geiser, hij komt toch terug, kreeg het warme water niet echt boven in de douche.

Was ook geen kwestie van wennen of voorbereiden, het WAS gewoon zo. Toch een fijne jeugd gehad.

O ja en je kreeg ook een pak op je lazer als je iets uitgevroten had wat niet echt deugde.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petroman Bekijk Berichten
    Gaan we opscheppen ?

Vroeger toen ik nog thuis woonde bij mijn ouders, was er alleen een gaskachel in de huiskamer. En een geiser in de keuken maar dat boeit effe niet.
    Waar het om gaat waren de metalen kozijnen en ramen met enkel glas, waarvan de ramen ook al niet eens goed sloten. En in de winter stonden er ijsbloemen op de ruiten.
    Iets wat mijn kids waarschijnlijk nooit meer zullen meemaken.
    En die geiser, hij komt toch terug, kreeg het warme water niet echt boven in de douche.

Was ook geen kwestie van wennen of voorbereiden, het WAS gewoon zo. Toch een fijne jeugd gehad.

O ja en je kreeg ook een pak op je lazer als je iets uitgevroten had wat niet echt deugde.

http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Grandpa%27s_Stories

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fragalot Bekijk Berichten
    Het is absurd om te beweren dat videospelletjes kinderen beÔnvloeden.*
    Neem nou PacMan.*
    Als hij kinderen zou hebben beÔnvloed die in de jaren '80 geboren zijn,
    dan zouden we nu een hoop jongeren hebben die in donkere ruimtes rondrennen en pillen eten terwijl ze naar monotone electronische muziek luisteren!!*
    ABSURD

Vergelijkbare onderwerpen

1. Vierdaagse van Apeldoorn met BOB
    Door dedoofy in forum Survival Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 13-12-14, 10:55
  2. Vandaag, Messendag/boogschieten Apeldoorn
    Door Renanim in forum Koffiecorner
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 07-09-14, 11:53

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten