Ga naar inhoud
GENEGEERD

Knoflook als medicijn.


JJ&A

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Deze post vermelden ook e.e.a. over knoflook (Ze staan bij andere topics, er was nog geen speciaal topic over knoflook)

 

http://preppers.nl/forum/threads/3872-Natuurlijke-antibiotica?p=82863&highlight=knoflook#post82863

 

http://preppers.nl/forum/threads/6701-Recepten-voor-zelf-sterke-medicatie-maken-(-peniciline-bv-)?p=159993&highlight=knoflook#post159993

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet weer :eek:

 

Het grote voorbeeld hoe goed alternatieve geneeswijzen zijn. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Millecam

 

Kanker ga je idd niet genezen met knoflook, maar als je een griepje onder de leden hebt, werkt zo'n kom knoflook soep echt wel lekker!

Ook is er niets mis mee om te kijken naar alternatieven als de apotheek het niet meer doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@Raycoupe het was vooral om duidelijk te maken aan @JJ&A dat niet alles op de natuurlijke manier op te lossen is.

2 homeopathie topics in 12 uur is een beetje te veel van het goede en schiet zijn doel nogal voorbij.

Ja alternatieve methodes werken soms maar ook vaak niet,

Zelf heb ik ook al veel er mee geëxperimenteerd waaronder met bijen steken maar tot nu toe was alles van tijdelijke aard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast een medicijn vind ik het vooral een goede smaak maker in talloze gerechten . Zo krijg je automatisch het medicijn binnen . Eind feb. Heb ik voor het eerst zelf knoflook geplant . Daarvan heb ik heel wat kleine bolletjes geoost . De knoflook voor volgende oost zit nu al in de grond . Hopend op een beter resultaat .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
@Raycoupe het was vooral om duidelijk te maken aan @JJ&A dat niet alles op de natuurlijke manier op te lossen is.

2 homeopathie topics in 12 uur is een beetje te veel van het goede en schiet zijn doel nogal voorbij.

Ja alternatieve methodes werken soms maar ook vaak niet,

Zelf heb ik ook al veel er mee geëxperimenteerd waaronder met bijen steken maar tot nu toe was alles van tijdelijke aard.

 

Als je weet hoe een wat je moet gebruiken zuil je nog aardig versteld staan. Knoflook is maar een van de vele medicinale planten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe het was vooral om duidelijk te maken aan @JJ&A dat niet alles op de natuurlijke manier op te lossen is.

2 homeopathie topics in 12 uur is een beetje te veel van het goede en schiet zijn doel nogal voorbij.

Ja alternatieve methodes werken soms maar ook vaak niet,

Zelf heb ik ook al veel er mee geëxperimenteerd waaronder met bijen steken maar tot nu toe was alles van tijdelijke aard.

Bij een shtf zul je blij zijn met kruiden en planten uit de natuur die medicinaal toegepast kunnen worden aangezien de kans groot is dat er geen medicijnen meer te krijgen zijn. Info hierover kan je in dat geval misschien wel eens je leven redden. We zijn tenslotte preppers die zich voorbereiden op een shtf ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Niet alleen knoflook is een krachtig middel, Een combinatie met andere is nog veel krachtiger.

 

Neem een inmaakpot van 750 ml.

- voeg 2 koppen fijngehakte ui toe

- voeg 1 kop fijngehakte knoflook toe.

- voeg 1 kop fijngehakte gember toe.

- voeg 1 kop mierikswortel toe

- voeg 1 kop fijngehakte kurkuma of 2 eetlepels kurkumapoeder toe

- voeg 2 fijngehakte pepers toe. liefst de heetste die je kunt vinden

Vul de inmaakpot met appelazijn.

 

Laat dit mengsel minimaal 2 weken op een warme plaatst staan, liefst nog langer. Daarna zeven en (koel) bewaren.

 

De smaak is erg sterk. Een stukje fruit of spoelen met olie kan het branderige gevoel verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...