Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alaskan Bush People


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vandaag heb ik de 1e aflevering gezien (opgenomen).

Ik vind het een erg leuke serie maar het zijn wel erg apparte figuren.

Met tarzan die door het bos rent.

En wolverine met bakkebaarden.

En de standaard oude man met baard.

Hmm.

 

Maar wel een erg leuk idee en ik ga zeker kijken naar de volgende aflevering

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik de 1e aflevering gezien (opgenomen).

Ik vind het een erg leuke serie maar het zijn wel erg apparte figuren.

Met tarzan die door het bos rent.

En wolverine met bakkebaarden.

En de standaard oude man met baard.

Hmm.

 

Maar wel een erg leuk idee en ik ga zeker kijken naar de volgende aflevering

 

Ja het is gek wat 500 jaar inteelt met een Hill Billy familie kan doen.;) Maar het is wel grappig en leerzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deel 2 gezien en vind het zeker vermakelijk. Ook kun je er behoorlijk veel van leren.... soms vooral hoe het niet moet of op zijn minst anders. Vergeet niet dat Alaska geen Centerparcs is en dat deze familie niet bijster intelligent is. In NL zou al lang de kinderbescherming komen als je met je gezin in het bos zou gaan wonen met minderjarige kinderen erbij. Maar petje af dat ze het op de één of andere manier toch voor elkaar krijgen. Ik geloof niet dat het acteurs zijn, je ziet aan die (inteelt)koppen dat het een echte familie is.:rolleyes:

 

Voor mij al leuker dan een heel jaar Utopia .... wat was dat ook alweer.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje sorry, het is scripted. @fritsimeel had gelijk.

 

And then, of course, there are the Bush People: "Deep in the Alaska wilderness ... a recently discovered family that was born and raised wild ... They formed their own customs ... and their own laws of survival."

Yeah right. There is only one law of survival, and it is uniform: The strong and/or smart survive; the weak and/or dumb die. End of story. Any other laws of survival are make-believe, like the family living "deep in the Alaska wilderness."

They weren't. They were living along the Richardson Highway. The also weren't "recently discovered." They were packed up and moved to a lot in a rural subdivision, which they left a mess, to star in a unreal reality TV show. And they hadn't formed any customs; they just acted like a bunch of morons for the video cameras.

 

This is what reality TV, or at least Alaska reality TV, has become. People acting like a pack of morons for a camera. But that's OK.

 

Bron: http://www.adn.com/article/20141023/alaskan-bush-people-indictments-so-what-reality-tv-fakers-know-no-bounds

 

Sterker nog, het hele "leven van het land" was niet waar, ze vergaten te vertellen dat er naast het land nog een extra, illegale, inkomstenbron was:

 

Many commenters doubted that the Browns were actually living off the land, as the show depicted. Instead, it appears the Browns may have been living off of fraudulent Alaskan Permanent Fund Dividend applications. According to Anchorage’s KTUU, patriarch “Billy Brown alone faces 24 felony counts and is accused of illegally obtaining $13,080 in dividend cash for himself and others.

 

Bron: http://www.channelguidemagblog.com/index.php/2014/10/23/discovery-channel-alaskan-bush-people-canceled/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook een nieuwe serie op discovery channel genaamd 'edge of Alaska'

Het gaat over het spook stadje Mcarthy met 42 inwoners.

Het is best leuk maar niet heel erg met survival/preppen gerelateerd

 

Ok daar heb ik naar zitten kijken, eigenlijk een dorpje vol mafketels en einzelgangers die op een godvergeten plek zijn gaan wonen. Ze dromen nog van oude tijden van de goud en koper winning, maar feitelijk is het dorp al dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok daar heb ik naar zitten kijken, eigenlijk een dorpje vol mafketels en einzelgangers die op een godvergeten plek zijn gaan wonen. Ze dromen nog van oude tijden van de goud en koper winning, maar feitelijk is het dorp al dood.

 

ja eigenlijk wel maar zelf vind ik het toch wel een aardig leuke serie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zondag weer trouw gekeken en hoewel het huis bijna af was, wilde de dorpsbewoners van deze mensen af. Hierdoor dreigden ze deze familie met geweerschoten. De familie heeft hierop besloten het land te verkopen. Van dat geld hebben ze een oude boot gekocht. De boot moest weer verkocht worden zodat ze een nieuw onderkomen kunnen kopen, helaas is de boot gezonken en hebben ze momenteel niets.

 

Dat is even in het kort waar ze momenteel staan. Geen superslimme mensen, maar wel een soort preppers die afgelegen willen leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondag weer trouw gekeken en hoewel het huis bijna af was, wilde de dorpsbewoners van deze mensen af. Hierdoor dreigden ze deze familie met geweerschoten. De familie heeft hierop besloten het land te verkopen. Van dat geld hebben ze een oude boot gekocht. De boot moest weer verkocht worden zodat ze een nieuw onderkomen kunnen kopen, helaas is de boot gezonken en hebben ze momenteel niets.

 

Dat is even in het kort waar ze momenteel staan. Geen superslimme mensen, maar wel een soort preppers die afgelegen willen leven.

 

Eerst komt het hele dorp helpen met de gedachte van 'zo doen we dat hier in Alaska, daar helpen we elkaar", en daarna willen ze hen weer weg hebben? Beetje vreemd zeker nadat ze meerdere mensen blij hadden gemaakt met hun vis-dvd-brandhout-generator ruilhandel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst komt het hele dorp helpen met de gedachte van 'zo doen we dat hier in Alaska, daar helpen we elkaar", en daarna willen ze hen weer weg hebben? Beetje vreemd zeker nadat ze meerdere mensen blij hadden gemaakt met hun vis-dvd-brandhout-generator ruilhandel...

 

Sommige mensen in zulke gemeenschappen hebben het niet zo op camera's en dergelijke. Soms hebben ze wat te verbergen en ook de belastingdienst kijkt mee. Als ik jou vis of vlees lever voor een deal met bijv. bouwmaterialen, dan moet je daar formeel belasting over betalen. Zo ook voor diensten als het beschikbaar stellen van zijn zoons in ruil voor arbeid. Dus als je op TV komt, dan kijkt de belastingdienst ook direct mee. Want over ruilhandel betaald in principe niemand ooit belasting natuurlijk.

 

Die tandarts was een goed voorbeeld. Hij behandelt de kies van zijn dochter en krijgt hiervoor een aantal zalmen. Deze tandarts gaf duidelijk op TV aan dat hij het accepteert en netjes belasting betaald over de zalmen\behandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...