Pagina 103 van de 120 EersteEerste ... 35393101102103104105113 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.021 tot 1.030 van de 1192
    Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Aan de ene kant begrijp ik dat sommige "preppers" emotioneel zijn vanwege de gebeurtenissen, maar houdt er wel rekening mee dat dit waarschijnlijk pas het begin is. Wij zijn niet voor niks "preppers" en bereiden ons voor en houden ons hoofd cool. Want als we dit al niet kunnen hebben, dan wil ik niet weten hoe we met een echte "SHTF" omgaan of reageren. Daarnaast lijkt het mij verstandig dat iedereen wel naar de hele context van een gebeurtenis kijkt en niet naar een stukje van de context (there is more than meets the eye).

Als Mods monitoren wij de gesprekken en zullen ingrijpen als sommige te ver gaan.
    - Prepare yourself - The End is Coming -

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny BravoNL Bekijk Berichten
    Ben het vaak met je eens, maar hier ga ik toch even fileren....

Goeie zaak! Daarnaast, elke debiel met een smartphone filmt tegenwoordig meer dan alle camera's op straat, je staat eerder op YouTube dan in de krant.

Wanneer ben jij voor het laatst gefouilleerd? Ik durf te wedden: Nog nooit. En voor een huiszoeking heb je een gerechtelijk bevel nodig. Erg kort door de bocht dit.

Ik ben meer bang voor Google dan van de overheid. Noem eens een paar "recalcitrante sites" die zijn geblocked afgelopen jaar? Extreem rechtse sites alswel extreem links zijn allemaal nog on-line, zo ook 4Chan, etc., etc. Onzin.

NPO/NOS zijn reeds linkse Staatspropaganda, erger kan het niet worden. GeenStijl et al zijn nog altijd in de lucht. Er is amper kritisch journalisme in NL.

Wat heeft dat met Parijs te maken?

Defensie is zo goed als ontmanteld, we slaan geen deuk in een pakje boter meer. Er is drastisch bezuinigd in defensie de afgelopen jaren, zou best wat geld bij mogen. Douane is er amper meer. Controle is nul komma nul. De afgelopen 20 jaar is er niks meer aan controle, zeg nou zelf...

De rechterlijke macht is zwaar onderbezet. Rechters kunnen het werk niet aan. En 2 weken schoffelen voor een kinderverkrachter of een kopschopper mag wat mij betreft inderdaad behoorlijk zwaarder bestraft worden.

Tendentieus en geen enkele onderbouwing.

Willen ze graag, gaat er niet komen. Alhoewel ik voor Europa ben maar tegen de EU. En ook voor een Europees leger, zie nummer 6.

Godwin, en lulkoek. De vergelijking met de Jodenster vind ik zelfs stuitend.

Verklaar u nader.

Nee.
    Oh lekker is dit zeg. Dit gaat over wat er IN DE KOMENDE jaren boven ons hoofd hangt. Gaat dus NIET over het hier en nu. V for Vendetta gezien? 1984 gelezen?
    keyserpreppersuze@gmail.com

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Zo beste [MENTION=401]martin[/MENTION], de telefoon is verruild voor de laptop, dus als je wil kan je alsnog je reactie krijgen. Voel je vrij het te negeren, af te keuren, uit te printen en in de fik te steken, what ever. Maar misschien dat ik mezelf nu wel wat duidelijker kan verwoorden.

Het bericht van mij waar jij in eerste instantie op reageerde (je weet wel, dat zwetsverhaal) was een reactie op nomad, en in die context moet het (natuurlijk) ook gelezen worden.
    Nomad schreef over de normen en waarden, en daarna schreef hij dat in zijn ogen de oplossing was om grenzen te sluiten en iedereen zijn eigen ding te laten doen (grappig dat je dat laat liggen, maar vervolgens je bloed laat koken door mijn zinnetje om anderen als anderen te accepteren?). Hierop reageerde ik dus dat ik denk dat de grenzen sluiten niet de oplossing is. Andersheid is namelijk niet voorbehouden aan andere landen, andersheid is iets dat zich ook binnen landsgrenzen bevindt. Binnen landsgrenzen bevinden zich ook homo's, lesbiennes, hetero's, biseksuelen, transgenders en wie weet sla ik nu nog wat over ook. Binnen een land bevinden zich ook moslims, christenen, boeddhisten, atheïsten, agnosten, humanisten en noem het maar op. Er zijn zelfs mensen die Fiat Multipla's mooi vinden. Homogeniteit lijkt mij persoonlijk ook niet iets dat je na moet willen streven, dan krijg je van die enge praktijken waarbij het niet is toegestaan om af te wijken van de norm. Verbannen van andersheid lijkt mij daarom ook niet de oplossing. Vandaar dat ik mijn gedachte uitsprak dat ik DENK dat de oplossing is om de ander als ander te accepteren. Dus niet proberen de ander te veranderen omdat hij anders is, niet proberen de ander te vermoorden omdat hij anders is, niet stelselmatig denigreren, ondermijnen, pesten, dehumaniseren, terroriseren, uitsluiten of uitbuiten van de ander, maar accepteren en respecteren dat iemand anders, anders kan en mag zijn. Dat dit geen bedreiging voor de eigen veiligheid hoeft te zijn, noch voor die van een ander. Dit heb ik al meermaals uitgelegd op het forum, hoe ik dit zie. Onder andere in dit topic, waar ik probeer uit te leggen hoe ik denk dat je prima respectvol naast elkaar anders kan zijn.

Dat dit ver afstaat van de huidige werkelijkheid besef ik me zeer goed. Dat de huidige wereld geen plek is waar iedereen met bloemetjes in het haar hand in hand over straat huppelt besef ik me ook, dat schrijf ik ook gewoon in die reactie.
    Ik schrijf zelfs letterlijk in die reactie, dat ik denk dat het nu te laat is om gewoon maar elkaar te accepteren en lief te doen tegen de ander. Waarom je ook dat besluit te negeren snap ik ook niet. Daarnaast schrijf ik nog dat de situatie ongelofelijk complex is, dat er heel veel factoren zijn die geleid hebben tot het punt waar we nu zijn, en dat de oplossing dan ook niet simpel zal zijn. Denk ik. Dat heb ik ook letterlijk gezegd: denk ik. Meerdere keren zelfs. Want ik weet het ook niet. Ik weet niet wat HET antwoord, of wat DE oplossing is. Ik deel gewoon mijn gedachten, en als iemand er een andere mening over heeft dan lees ik het graag. Als iemand wel een oplossing weet, die rekening houdt met de complexiteit van de hele kwestie dan lees ik dat ook heel graag. Als iemand mij een nieuw inzicht kan geven, mijn denken kan verrijken of zelfs veranderen vind ik dat alleen maar mooi.

En dan kom jij, je leest mijn bericht, je begrijpt het niet, dat kan en dat mag. Misschien ligt het aan de wijze waarop jij leest, misschien ligt het aan de wijze waarop ik schrijf, dat maakt niets uit. Maar vervolgens begrijp je niet wat ik zeg, vanuit dat onbegrip haal je er dingen bij die ik niet heb gezegd, vervolgens raak je getriggerd door de dingen die ik niet heb gezegd maar jij zelf hebt bedacht vanuit je eigen referentiekader, vervolgens gaat je bloed koken en besluit je vanuit die emotie om mijn bericht te reageren. Dus eigenlijk neem je mij kwalijk dat jouw eigen gedachten jou triggeren? En moet ik vervolgens mezelf gaan verdedigen, omdat jij dus door je self-induced trigger kokend bloed gekregen hebt? En dan ben ik nog zo gek om daar op te reageren ook? En ga jij vervolgens de gebeten hond spelen, omdat je het niet meer snapt dat ik je nogal selectief vind reageren terwijl je zelf schreef dat je het niet begreep voordat je besloot toch dingen in te gaan vullen vanuit je eigen referentiekader en van daar uit getriggerd te raken en van daar uit te besluiten dat het gezwets was?

Wel denk ik dat in deze volstrekt zinloze woordenwisseling tussen jou en mij, een heel klein beetje van een heel klein stukje van de oplossing verstopt zit. Denk ik. Ik denk namelijk dat het tijd wordt dat we eens leren wat minder te oordelen, en wat meer te vragen. Wat minder getriggerd te raken, en wat meer te observeren vanuit een zo open mogelijke houding.
    Jij verwijt mij dat ik geen antwoord gaf op jouw vraag wanneer dan wel ingegrepen moet worden, maar gaat het in essentie al niet fout bij het punt dat je de vraag bij de verkeerde persoon stelt?
    Waarom wordt die vraag aan mij gesteld? Waarom wordt die vraag “in het westen” gesteld? Waarom wordt die vraag door het westen gesteld? Waarom denken “de westerse overheden” te moeten besluiten over andere landen, waar is de stem van die landen zelf gebleven? Wij zijn niet de juffen en meesters op het schoolplein, wij zijn net zo hard kleuters die ook maar met vallen en opstaan leren. Het gesprek aangaan met IS zal niet gaan, die zijn al lang en breed alle redelijkheid voorbij. Dan nog blijven er miljoenen mensen over die WEL zelf na kunnen denken, die wel de dialoog aan willen gaan, die wel zelf na willen en kunnen denken over hun eigen toekomst en die ruimte ook zouden moeten krijgen.

Dus daar denk ik dat een deel van de kern zit. Minder over en voor elkaar beslissen, en wat meer met elkaar.

(Ik kreeg de laatste tijd steeds commentaar, dat ik teveel bezig was disclaimers in mijn berichten te plaatsen om steeds maar opnieuw uit te leggen hoe ik dingen bedoel, uit angst verkeerd geïnterpreteerd te worden. Dus ik probeerde dat niet meer te doen. Maar nu twijfel ik toch weer een beetje... Misschien moet ik toch maar voor de zekerheid erbij zeggen dat ik puur en alleen mijn vorige bericht probeer te verduidelijken, dat ik niet denk dat mijn "mening" (het is niet eens een mening, het is gewoon een gedachte) de enige ware is, dat ik me heel goed besef dat de huidige wereld verre van harmonieus is en het idee van "gewoon elkaar accepteren" ongelofelijk naïef en utopisch is, etc etc etc)
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Oh lekker is dit zeg. Dit gaat over wat er IN DE KOMENDE jaren boven ons hoofd hangt. Gaat dus NIET over het hier en nu. V for Vendetta gezien? 1984 gelezen?
    Lieve schat, je hebt grote kwaliteiten maar als orakel deug je niet [MENTION=73]Johnny BravoNL[/MENTION] spreekt je kort maar goed onderbouwd aan op een stel woeste voorspellingen en aannames. Dat verdient een echt antwoord. En ja, ik heb V for Vendetta gezien en dat was een slechte serie en ja, ik heb 1984 meerdere malen gelezen en dat is een geweldig boek. Heeft niks te maken met wat je hier schrijft.
    Two roads diverged in a wood, and I -
    I took the one less traveled by,
    And that has made all the difference.

Robert Frost

tom666
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Inderdaad. Laten we die kinderen van andere mensen opblazen. Je snapt er werkelijk geen bal van hè.
    Neen inderdaad . En jij alles zeker?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2014
    zuidwest nederland .... maar liever ergens anders...
    Wat is dat? .... ik krijg heel de tijd emailtjes van het forum over berichten die hier niet meer staan ........

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rassy Bekijk Berichten
    Nu proberen we die evolutie op te dringen terwijl de omstandigheden daarvoor bijzonder slecht zijn. Culturele evolutie laat zich niet makkelijk dwingen..
    Nee, geen TTIP, NEE tegen Monsanto, NEE tegen de macht van Amerika....Ow, haal ik topics door elkaar?

Niemand wil andermans systeem opgelegd krijgen.
    So Long, and Thanks for All the Fish

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pathfinder Bekijk Berichten
    Lieve schat, je hebt grote kwaliteiten maar als orakel deug je niet [MENTION=73]Johnny BravoNL[/MENTION] spreekt je kort maar goed onderbouwd aan op een stel woeste voorspellingen en aannames. Dat verdient een echt antwoord. En ja, ik heb V for Vendetta gezien en dat was een slechte serie en ja, ik heb 1984 meerdere malen gelezen en dat is een geweldig boek. Heeft niks te maken met wat je hier schrijft.
    Slaap verder. In 2025 mag je nog eens roepen dat ik geen gelijk heb. Ik denk zelfs dat de Europese inlichtingendienst en nog wat Europese initiatieven dichterbij zijn dan jij denkt. En het volk zal, onder invloed van angst en vluchtelingen druk, het verwelkomen.

Maar ach, ik ben een waardeloos Orakel. George Orwell heeft dit allemaal voorspelt, overigens. Ik ben helaas bang dat hij wel een adequaat Orakel is.

Maar het interesseert mij geen bal wat jij vindt. Hou je ogen open en kijk maar wat de toekomst brengt. Lees maar eens wat al die weldenkende Preppers schrijven. Grenzen dicht, nog meer militaire actie in het midden oosten, een sterkere overheid. Dit is het begin van het einde van de vrijheid.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Wat is iedereen toch lekker fucked up vandaag...gezellig
    I prefer dangerous freedom over peaceful slavery.
    Si vis pacem, para bellum

tom666
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Nee, geen TTIP, NEE tegen Monsanto, NEE tegen de macht van Amerika....Ow, haal ik topics door elkaar?

Niemand wil andermans systeem opgelegd krijgen.
    Neen inderdaad dus ook niet van zij die volledig anti amerikaans zijn;
    Zonder hen spraken we nu met zn alles Duits ...vergeten we dat ook niet hoeveel van de jonge mannen daar terug in de tijd gesneuveld zijn zodat ook wij vandaag met onze waarden en gebruiken kunnen leven.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Waarom Rusland de VS niet kan aanvallen
    Door Tom in forum Internationaal
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 18-12-14, 09:55
  2. Reacties: 13
    Laatste Bericht: 23-06-14, 16:12
  3. Reacties: 52
    Laatste Bericht: 28-12-13, 19:22
  4. Reacties: 10
    Laatste Bericht: 07-04-13, 17:03
  5. auto injector bij chemische aanvallen?
    Door X-11 in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 15-11-12, 11:36

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten