Pagina 115 van de 120 EersteEerste ... 1565105113114115116117 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.141 tot 1.150 van de 1192
    Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jšrv Bekijk Berichten
    Die term haatbaard staat me trouwens tegen ...... hoe kunnen we dat kort anders noemen?
    Mij, als hevig bebaarde ook wel jah.....

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Ik begrijp iets niet. Ik lees nu op nu.nl, maar had het eerder al gelezen dat ze een 'antigif' op voorraad hebben genomen tegen chemische wapens. Maar is dit dan een universeel middel of weet men nu al wat straks mee aangevallen wordt? Iemand hier ECHT verstand van.

http://www.nu.nl/buitenland/4169833/...he-wapens.html

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simurgh Bekijk Berichten
    Ik begrijp iets niet. Ik lees nu op nu.nl, maar had het eerder al gelezen dat ze een 'antigif' op voorraad hebben genomen tegen chemische wapens. Maar is dit dan een universeel middel of weet men nu al wat straks mee aangevallen wordt? Iemand hier ECHT verstand van.

http://www.nu.nl/buitenland/4169833/...he-wapens.html
    Ben blij dat je dit vraagd! hier heb ook serieus over na zitten denken en info opzoeken, heb niks kunnen vinden..

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franklin123 Bekijk Berichten
    Ben blij dat je dit vraagd! hier heb ook serieus over na zitten denken en info opzoeken, heb niks kunnen vinden..
    Ja volgens mij bestaat het namelijk niet, maar ik ben geen expert. Al weet ik niet of we die hier hebben. Maar misschien [MENTION=69]Greener[/MENTION] [MENTION=1134]rescue[/MENTION]

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simurgh Bekijk Berichten
    Ja volgens mij bestaat het namelijk niet, maar ik ben geen expert. Al weet ik niet of we die hier hebben. Maar misschien [MENTION=69]Greener[/MENTION] [MENTION=1134]rescue[/MENTION]
    Wellicht [MENTION=473]vheeswijk[/MENTION]
    Bestaat er zoiets, een universeel middel tegen zenuwgas?
    Atropine ken ik wel.
    Laatst gewijzigd door Marc67NL; 22-11-15 om 17:20.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

DRD28
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc67NL Bekijk Berichten
    Wellicht [MENTION=473]vheeswijk[/MENTION]
    Bestaat er zoiets, een universeel middel tegen zenuwgas?
    Atropine ken ik wel.
    Atropine werkt tegen zenuw gas. Direcht geÔnjecteerd in een grote spiergroep werkt dit, mits tijdig ...

Hier meer info van het CDC http://www.cdc.gov/niosh/ershdb/emer..._29750001.html.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Voor mij is het erg lang geleden dat ik met deze materie bezig ben geweest. Atropine werk niet tegen neurotoxins en volgens mij wel tegen organofosfaten in combinatie met oximes. Diazepam is ook een onderdeel van 2e lijns hulp in dit soort gevallen.

Voor meer info:http://mpbundels.mindef.nl/35_serie/...k_3_deel_a.htm

Nogmaals ik ben geen expert hierin en de kennis die ik had is erg roestig geworden...

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    Uit de link:
    Plaatsbepaling van de geneeskundige handelingen

(1) Zonder voorbehandeling
    (a) Zelfhulp - kameradenhulp (zhkh)
    Gezien de snelheid waarmee een vergiftiging met zenuwblokkerende strijdmiddelen tot de dood kan leiden, is het noodzakelijk onmiddellijk na blootstelling de eerste therapeutische maatregelen te nemen. Op dat moment zal geen geneeskundige hulp voorhanden zijn. Bijgevolg moeten maatregelen worden genomen in het kader van de zhkh. Het doel van deze maatregelen is:

Bij lichte vergiftigingen
    kan het slachtoffer na de juiste behandelingen te hebben verricht weer zekere militaire taken volbrengen. Er moet rekening mee worden gehouden dat na enige
    tijd toch geneeskundige hulp noodzakelijk is.
    Bij matige vergiftigingen zal door deze handelingen een anders ten dode opgeschreven slachtoffer nog enige uren kunnen blijven leven. Dit opent de mogelijkheid binnen bereik te komen van verdere geneeskundige hulp.
    N.B. De overlevingskans van personeel met een ernstige vergiftiging is ook na toepassing van zhkh gering.
    ALS je dus de spullen bij je hebt EN op tijd bent heb je een paar uur meer.
    En dan moet professionele hulp aanzwezig zijn.
    Weinig kans dus.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=3946]Petroman[/MENTION] ik heb ook niet de illusie dat dit soort aanvallen makkelijk zijn te overleven. Van wat ik destijds heb meegekregen is dat je kansen zeer klein zijn, zelf met de juiste middelen....

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    In het scenario van een terroristische aanslag in een drukke stad, is die paar uur meer dan voldoende.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Vergelijkbare onderwerpen

1. Waarom Rusland de VS niet kan aanvallen
    Door Tom in forum Internationaal
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 18-12-14, 08:55
  2. Reacties: 13
    Laatste Bericht: 23-06-14, 15:12
  3. Reacties: 52
    Laatste Bericht: 28-12-13, 18:22
  4. Reacties: 10
    Laatste Bericht: 07-04-13, 16:03
  5. auto injector bij chemische aanvallen?
    Door X-11 in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 15-11-12, 10:36

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten