Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ze komen er weer aan...


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Vorige week zelf ondervonden hier in de straat bij een paar huizen. De tekens waren aangebracht.

Enkele dagen nadien was het op 4 adressen in de straat om de hoek prijs...

 

 

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2160396/2014/12/22/Politie-waarschuwt-Kijk-uit-voor-deze-merktekens-van-dieven.dhtml

 

Heb je ze zelf gezien (die tekens)

Er zijn nogal wat tegenstrijdige berichten over dit onderwerp

 

zie

 

https://www2.onzetaal.nl/uploads/editor/0509inbrekerstekens.pdf

en

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bargoense_tekens

 

Maar ook op dit forum is er al over geschreven

 

http://preppers.nl/forum/threads/6039-De-twaalf-tekens-waarmee-inbrekers-huizen-markeren

 

Edit:

 

Iemand die echt tijd teveel had en alle links over dit onderwerp heeft verzameld:

 

https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/urban-legends/stadslegendegeheimetekensvaninbrekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd opletten met te snelle conclusies. Ooit zelf tekens gevonden op de grond voor mijn huis, foto van genomen en verwijderd.

Maandje lang extra veel thuis geweest. (Die tijd een paar keer telefoon gehad op de vaste lijn waarbij men direct ophangt.)

 

Een nieuwe variant is dat men nu bedrijven opbelt onder de noemer van een beveiligingsbedrijf te zijn en met de vraag of men

al een goed alarm heeft op de zaak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ze zelf gezien (die tekens)

Er zijn nogal wat tegenstrijdige berichten over dit onderwerp

 

zie

 

https://www2.onzetaal.nl/uploads/editor/0509inbrekerstekens.pdf

en

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bargoense_tekens

 

Maar ook op dit forum is er al over geschreven

 

http://preppers.nl/forum/threads/6039-De-twaalf-tekens-waarmee-inbrekers-huizen-markeren

 

Edit:

 

Iemand die echt tijd teveel had en alle links over dit onderwerp heeft verzameld:

 

https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/urban-legends/stadslegendegeheimetekensvaninbrekers

 

Ja inderdaad zelf gezien voor MIJN deur en nog andere in de straat.

Direct weggehaald...nadien bleek bij de inbraken en de inbraakpogingen in omliggende straten net hetzelfde.

Ik ben bij de BIN aangesloten ..het buurt informatie netwerk.

Wekelijks worden we persoonlijk door de politie gecontacteerd ..en steeds gaat het over inbraken in de buurt..

Dus ja ZE ZIJN TERUG . Vorige week heeft de politie er 2 kunnen oppakken op heterdaad bij klare dag..Oost-blokkers natuurlijk...Een nieuwe pest in de buurt en omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast een put graven in een nabijgelegen bos?

 

Politie, dat zijn de mensen die komen kijken nadat het voorval zich heeft voorgedaan en als ze tijd en zin hebben, juist?

 

 

Op heterdaad betrapt, dat is wel knap. (Hoe het kon, daar ga ik niet over gissen)

 

Ze hadden blijkbaar niet genoeg aan 1 inbraak die namiddag..een alerte buur had iets opgemerkt en de politie verwittigd...toen ze aankwamen konden ze gevat worden terwijl ze een paar huizen verder de achterdeur aan het forceren waren..is eventjes een klopjacht geweest want ze hadden de benen genomen..na een klein kwartier werden ze bij de kraag gevat.

 

Meer en meer mensen uit de buurt beginnen zich aan te sluiten bij de BIN dus stilaan zal dit wel zijn effect hebben.

Het feit is..we wonen aan de bossen dus ontsnappen na een inbraak is makkelijker ....in de straat hier achter staan veel grote villa's ..open en bloot...dat zijn magneten voor die soort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij dat er wettelijk een afstraffing moet komen dat het lichamelijk onmogelijk maakt voor dit soort gespuis deze activiteiten te doen.

 

 

Maar ze zijn nu al illegalen aan het beschermen door te verbieden een woning te betreden zonder bevelschrift ook al is er een indicatie dat ze zich er na een misdaad schuilhouden... Oostblokkers zijn niet echt illegalen maar hun bedoelingen zijn alle behalve goedbedoeld naar de bevolking toe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen optie om een teken aan te brengen dat er bij ons niets te halen is ? Gewoon zelf een teken aanbrengen.

 

- gevaarlijke hond

- stevig gebouwde eigenaar bewapend tot op de tanden en kampioen gevechtssport

- niets te halen

 

De drie gecombineerd lijkt me wel wat.

 

Dat is eigenlijk een nog niet zo een slecht idee..

Al bij al genomen...ik heb voor en achter toch al wat meer beveiligd met LED spots met sensor...

Alles dichtgemaakt achteraan enz...

Beter al iets dan niets..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen optie om een teken aan te brengen dat er bij ons niets te halen is ? Gewoon zelf een teken aanbrengen.

 

- gevaarlijke hond

- stevig gebouwde eigenaar bewapend tot op de tanden en kampioen gevechtssport

- niets te halen

 

De drie gecombineerd lijkt me wel wat.

 

Is een optie maar als deze in kaart worden gebracht en iemand heeft het je zien doen kan je nog beboet worden wegens belemmeren van het onderzoek.

als je dan zelf gaat verkondigen dat je gewapend bent... daar gaat je opsec..

 

combinatie van de 3 lijkt me ook niet geloofwaardig: ook bv met alarmsysteem, gewapend is en een gevaarlijk hond heeft zou juist iets kunnen triggeren bij die mensen dat er juist iets wel te halen valt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij dat er wettelijk een afstraffing moet komen dat het lichamelijk onmogelijk maakt voor dit soort gespuis deze activiteiten te doen.

 

 

Maar ze zijn nu al illegalen aan het beschermen door te verbieden een woning te betreden zonder bevelschrift ook al is er een indicatie dat ze zich er na een misdaad schuilhouden... Oostblokkers zijn niet echt illegalen maar hun bedoelingen zijn alle behalve goedbedoeld naar de bevolking toe...

Back to mediëval....

 

middeleeuwen.png.83527d7a407a92ad6326ce8fb0ed2926.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is eigenlijk een nog niet zo een slecht idee..

Al bij al genomen...ik heb voor en achter toch al wat meer beveiligd met LED spots met sensor...

Alles dichtgemaakt achteraan enz...

Beter al iets dan niets..

 

Van die dynamische strikken met staaldraad en razorwire zodat ze met 1 of 2 benen 3 meter hoger ondersteboven hangen... als ze dat losmaken breken ze alsnog hun nek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij dat er wettelijk een afstraffing moet komen dat het lichamelijk onmogelijk maakt voor dit soort gespuis deze activiteiten te doen.

 

 

Maar ze zijn nu al illegalen aan het beschermen door te verbieden een woning te betreden zonder bevelschrift ook al is er een indicatie dat ze zich er na een misdaad schuilhouden... Oostblokkers zijn niet echt illegalen maar hun bedoelingen zijn alle behalve goedbedoeld naar de bevolking toe...

 

Hu? Het is toch normaal in en rechtstaat dat ordediensten niet ZOMAAR een woning mogen betreden? Wat is me dat nu?

 

Stel: Onder het mom van dat de Politie "vermoedt" dat er zich in JOUW woning zich een paar 'illegalen' hebben verschanst/gehuisvest mag men zomaar de deur in beuken en je woning doorzoeken?

Lijkt me niet zo slecht dat daar even een onderzoeksrechter voor geconsulteerd moet worden... en er dus vooraf van op de hoogte is. Dit is slechts één telefoontje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een optie maar als deze in kaart worden gebracht en iemand heeft het je zien doen kan je nog beboet worden wegens belemmeren van het onderzoek.

als je dan zelf gaat verkondigen dat je gewapend bent... daar gaat je opsec..

 

combinatie van de 3 lijkt me ook niet geloofwaardig: ook bv met alarmsysteem, gewapend is en een gevaarlijk hond heeft zou juist iets kunnen triggeren bij die mensen dat er juist iets wel te halen valt..

 

Zelfs dieven maken een korte kosten / baten analyse....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die dynamische strikken met staaldraad en razorwire zodat ze met 1 of 2 benen 3 meter hoger ondersteboven hangen... als ze dat losmaken breken ze alsnog hun nek...

 

Ik was van plan de achterzijde af te werken met prikkeldraad.

Bij de lokale ijzerboer kan je die hier kopen met vlijmscherpe punten.

 

MAAR!! bij nader onderzoek (beetje mezelf indekken ) is dat bij wet verboden om zo de achterzijde van mijn tuin (de bovenkant van de afsluiting) met zo een materiaal te beschermen...

Dus dit idee heb ik laten varen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hu? Het is toch normaal in en rechtstaat dat ordediensten niet ZOMAAR een woning mogen betreden? Wat is me dat nu?

 

Stel: Onder hem mom van dan de Politie "vermoed" dat er zich in JOUW woning zich een paar 'illegalen' hebben verschanst/gehuisvest mag men zomaar de deur in beuken en je woning doorzoeken?

Lijkt me niet zo slecht dat daar even een onderzoeksrechter voor geconsulteerd moet worden... en er dus vooraf van op de hoogte is. Dit is slechts één telefoontje...

 

Als het gaat om rechmatige eigendom kan ik je daarin volgen, als het gaat om een leegstaand huis mag het ook niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een optie maar als deze in kaart worden gebracht en iemand heeft het je zien doen kan je nog beboet worden wegens belemmeren van het onderzoek.

als je dan zelf gaat verkondigen dat je gewapend bent... daar gaat je opsec..

 

combinatie van de 3 lijkt me ook niet geloofwaardig: ook bv met alarmsysteem, gewapend is en een gevaarlijk hond heeft zou juist iets kunnen triggeren bij die mensen dat er juist iets wel te halen valt..

 

't Was ook meer als grap bedoeld dan serieus. Al overweeg ik wel zo'n teken. Als je de tekens vooraf aanbrengt, dan belemmer je geen enkel onderzoek. En dat is toch juist de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het gaat om rechmatige eigendom kan ik je daarin volgen, als het gaat om een leegstaand huis mag het ook niet...

Lijkt me logisch, want 'leegstaand' huis is een rekbaar begrip, het is nog altijd van 'iemand'...

 

Ik ben meer voor geen uiterlijke tekenen van welstand. Deze die mijn huisje al gezien hebben, begrijpen direct wat ik bedoel.

Het uitzicht ervan is even armtierig als het haar op mijn hoofd. So far, so good.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was van plan de achterzijde af te werken met prikkeldraad.

Bij de lokale ijzerboer kan je die hier kopen met vlijmscherpe punten.

 

MAAR!! bij nader onderzoek (beetje mezelf indekken ) is dat bij wet verboden om zo de achterzijde van mijn tuin (de bovenkant van de afsluiting) met zo een materiaal te beschermen...

Dus dit idee heb ik laten varen...

 

Het is verboden aan de buitenzijde van je grondstuk. Als er een afsluiting hebt en daarachter een afsluiting met prikkeldraad maakt met paaltjes, dan mag dat wel. Een beetje model ijzeren gordijn :-)

 

Bij mij thuis kan je beter aanbellen aan de voordeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is verboden aan de buitenzijde van je grondstuk. Als er een afsluiting hebt en daarachter een afsluiting met prikkeldraad maakt met paaltjes, dan mag dat wel. Een beetje model ijzeren gordijn :-)

 

Bij mij thuis kan je beter aanbellen aan de voordeur.

 

Dat is het andere dat nog in mijn hoofd speelt..Ik heb dus achter mijn tuinhuis nog een 70 cm tot aan de draad..de bovenkant zou ik eventueel kunnen afchermen met prikkeldraad..als een ''dak'' ..lijnen trekken...

Ja we moeten echt iets doen hoor want het is een enorme plaag...dagelijks wordt er ingebroken ,worden fietsen gestolen enz enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het andere dat nog in mijn hoofd speelt..Ik heb dus achter mijn tuinhuis nog een 70 cm tot aan de draad..de bovenkant zou ik eventueel kunnen afchermen met prikkeldraad..als een ''dak'' ..lijnen trekken...

Ja we moeten echt iets doen hoor want het is een enorme plaag...dagelijks wordt er ingebroken ,worden fietsen gestolen enz enz...

 

Eens een beetje gaan patrouilleren of juist verdekt opstellen op een 'uitkijktoren' of ander hoog gelegen iets met een dikke verrekijker lijkt me dan wel zinvol.

Ook je wijk afschermen en kijken wat er allemaal 'binnen' komt...

 

Wat bereklemmen plaatsen in de tuin lijkt me ook leuk... en bloempotten op de vensterbank enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het andere dat nog in mijn hoofd speelt..Ik heb dus achter mijn tuinhuis nog een 70 cm tot aan de draad..de bovenkant zou ik eventueel kunnen afchermen met prikkeldraad..als een ''dak'' ..lijnen trekken...

Ja we moeten echt iets doen hoor want het is een enorme plaag...dagelijks wordt er ingebroken ,worden fietsen gestolen enz enz...

 

Er zijn nog wel andere mogelijkheden. Je moet natuurlijk wel even de voorschriften lezen. Als je afsluiting hoog genoeg is kan je aan de achterzijde een soort prikkeldraadversperring maken. Of gewoon de prikkeldraad achteruit laten wijken. Zelf ben ik er geen voorstander van, ik wil niet in een gevangenis leven.

[ATTACH=CONFIG]15401[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...