Ga naar inhoud
GENEGEERD

Blijft bij vacumeren water ook 4x zo lang goed?


Horder

Aanbevolen berichten

Forumleden,

 

Ik heb al diverse threads gelezen maar ben deze vraag nog niet tegengekomen. Misschien is het al ter sprake gekomen maar het is ondoenlijk om iedere keer als je wat wilt vragen eerst tientallen threads door te moeten zoeken. Vandaar dat ik het gewoon vraag........

 

Kan ik mijn gevacumeerde water zakken óók 4 x zo lang bewaren? (Luchtvrij).

Mocht er een maximale gebruikstermijn aan hangen, is er iets wat ik dan nog kan toevoegen waardoor ze wel voor onbepaalde tijd goed blijven?

 

Alvast bij voorbaat dank,

 

Horder.

  • Niet leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Welkom op het preppersforum.

 

Persoonlijk den ik dat vacumeren geen zin heeft, omdat je toch geen lucht aan het water onttrekt.

Luchtdicht en met zo weinig mogelijk lucht erbij heeft, denk ik, veel meer zin. Er kan dan geen verontreiniging bij komen.

 

 

jerrycans met kraantje kosten 7 euro voor 20 liter

 

Voor alleen maar de opslag zou ik zelf niet voor een jerrycan met kraantje gaan. Kraantjes hebben toch vaker de neiging om te gaan lekken en om ruimte te bieden voor diverse soorten vervuiling.

Bv. stof, maar ook spinnen met hun stront. :) (Waterfilters natuurlijk pas gebruiken als het echt nodig is)

Gewoon zonder kraantje en voor het gebruik overgieten in een tank met kraantje.

 

 

 

 

Just my 2 cents. (Hier in de regio, accepteert alleen de Aldi nog centen. Ik hoop hier op het forum ook nog :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chloor tablet er in en water is tot 3 maand houdbaar zonder vacuüm.

 

Inderdaad. Vacuum is 1. De microbiologische verontreiniging van kraanwater is 2.

 

Chloortablet of Hadex (PREPSHOP !!!) verlengt de houdbaarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@Geert misschien dat het een combinatie is van luchtdicht (of onder een inert gas) verpakken van gesteriliseerd water.

Ben er zelf ook wel benieuwd naar hoe dat zit.

 

Edit: NSN nummer gevonden maar verder is er weinig info.

Water wat tenminste 5 jaar houdbaar is zal wel een behandeling gehad hebben om alle bacteriën er in dood te maken.

NSN: 8960-25-134-0625

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert zo maar een idee, als je zakjes vacuüm verpakt dan knappen ze toch open onder gewone atmosfeer?

 

waarom zou je water vacuum moeten verpakken? in een emmer water zit onderin ook geen lucht, water luchtvrij verpakken is dus eigenlijk een koud kunstje

@Geert, lucht neemt zinloze ruimte in, dus alle lucht die je kwijt bent hoef je ook niet op te slaan

lijkt me trouwens ook lastig om water vacuum te verpakken, het apparaat wat een vaccuum kan trekken in een zak kan ook water opslurpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

???? dit verdiend meer uitleg, want giftig? Ik vind dat wat anders dan onvoldoende om als water te nuttigen. Bij scheikunde mochten we pure H2O proeven.

 

Er is verschil tussen proeven en drinken.

 

Zuiver water (Milli-Q kwaliteit) onttrekt mineralen en zouten aan je lichaam.

 

Uitleg op 1:24 en verder in de volgende link.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6608619/199d40ac/ultra_puur_water_drinken.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is verschil tussen proeven en drinken.

 

Zuiver water (Milli-Q kwaliteit) onttrekt mineralen en zouten aan je lichaam.

 

Uitleg op 1:24 en verder in de volgende link.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6608619/199d40ac/ultra_puur_water_drinken.html

 

Ik heb ook even gegoogld. En het komt erop neer als je zouten en mineralen op een andere manier ook binnen krijgt dat er gewoon niks aan de hand is.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gedemineraliseerd_water

 

Vind dat dus echt wat anders dan giftig. Ongezond zonder andere en de juiste extra's is dan een betere omschrijving

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vraag is zeker niet dom, voor wat ik me er nog van kan herinneren. Vergeef me als ik er naast zit, maar lang geleden toen ik op de hogere zeevaartschool zat (1980) is mij verteld dat het luchtdicht verpakt behandeld water was.

Waarmee of hoe het behandeld is, zou ik echt niet meer weten. De zakjes water van tegenwoordig heb ik geen ervaring mee, maar ik denk dat je die kunt vergelijken met zakjes Capri-Sun. Wat manier van verpakken betreft.

 

Ik heb even zitten googelen. http://www.isurvive.nl/Seven-Oceans-noodrantsoen-water hier zit er Certisil Combina in als concerveermiddel

Certisil Combina wordt gebruikt in een dosering van 100 ml per 1000 l

 

http://www.all4boat.com/shop/boats-and-accessories/drinking-water/combina.html

 

Meer weet ik op dit moment even niet

 

P.S. dit is een reactie op post #7 van @Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...