Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 48
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik zal je zeggen waarom het niet gaat werken, de meeste mensen (zo ook hier op het forum) zijn alleen maar in staat ieder idee direct negatief af te knallen. Klagers hebben werkelijk nog nooit iets goeds bedacht of uitgevoerd, die mensen zijn er alleen maar om negatief commentaar te geven. De florijn bestaat bij ons ook, ik weet niet of het om hetzelfde concept gaat maar er zijn behoorlijk wat winkeliers/horecazaken die deze munt gewoon accepteren net als de euro.

Het word tijd voor klagers die negatieve houding van zich af te schudden, zelf met een goed idee te komen of voor de verandering eens een concept te steunen. Puur om te kijken of iets in de praktijk kan werken. Heb je daar als klager geen zin in, hou dan gewoon je waffel!!
    George Carlin Critical Thinking https://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q

J.F.K. Secret Societies Speech https://www.youtube.com/watch?v=zdMbmdFOvTs

The rabbithole for beginners https://www.youtube.com/watch?v=G_Lu_Fl6_IA

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik heb hier een paar maanden geleden een TV programma over gezien, waarin momenteel met name kleinere ondernemers en kunstenaars elkaar in Florijn betalen of deels betalen. Dit werkt kan ik je zeggen.

Banken zijn er niet blij om want die lopen veel mis, zoal rente en andere kosten die ze je toerekenen. Net als de overheid.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten
    Ik zal je zeggen waarom het niet gaat werken, de meeste mensen (zo ook hier op het forum) zijn alleen maar in staat ieder idee direct negatief af te knallen. Klagers hebben werkelijk nog nooit iets goeds bedacht of uitgevoerd, die mensen zijn er alleen maar om negatief commentaar te geven. De florijn bestaat bij ons ook, ik weet niet of het om hetzelfde concept gaat maar er zijn behoorlijk wat winkeliers/horecazaken die deze munt gewoon accepteren net als de euro.

Het word tijd voor klagers die negatieve houding van zich af te schudden, zelf met een goed idee te komen of voor de verandering eens een concept te steunen. Puur om te kijken of iets in de praktijk kan werken. Heb je daar als klager geen zin in, hou dan gewoon je waffel!!
    Ik moet zeggen dat dit iets is waar ik ook al een tijd tegenaan loop.
    Het valt me op dat problemen vaak destructief worden aangepakt ipv constructief: bij ieder probleem wordt er een hele lijst opgesomd met punten die niet kloppen, in plaats van alternatieven te bedenken, of oplossingen aan te dragen.

Dat zie ik bijv ook bij al die sites/fb-groepen die oproepen tot het omver werpen van het systeem, ze weten haarfijn uit te leggen waar ze het niet mee eens zijn, maar komen niet met oplossingen.

Persoonlijk denk ik dat als je echt dingen wil veranderen, je de nadruk moet leggen op hoe het beter kan. Zoals gezegd, constructief ipv destructief.
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Ik heb een aantal jaar geleden een docu gezien over hetzlfde concept.

Zie nog die man met een hotel voor me die een berg alternatief geld had maar het niet uit kon geven omdat hij niets nodig had van de andere ondernemers die meededen.

En probeer het dan maar eens in te wisselen voor ÄÄ om je "normale" rekeningen te betalen.....

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Ik moet zeggen dat dit iets is waar ik ook al een tijd tegenaan loop.
    Het valt me op dat problemen vaak destructief worden aangepakt ipv constructief: bij ieder probleem wordt er een hele lijst opgesomd met punten die niet kloppen, in plaats van alternatieven te bedenken, of oplossingen aan te dragen.

Dat zie ik bijv ook bij al die sites/fb-groepen die oproepen tot het omver werpen van het systeem, ze weten haarfijn uit te leggen waar ze het niet mee eens zijn, maar komen niet met oplossingen.

Persoonlijk denk ik dat als je echt dingen wil veranderen, je de nadruk moet leggen op hoe het beter kan. Zoals gezegd, constructief ipv destructief.
    En ik maar wachten op je oplossing ...

Florijn werkt, zie het als de bonnen met Carnaval waarmee je kun betalen ..... dat werkt ook. Dus als er dekking en vertrouwen is, geen enkel probleem. Goedkoper, rentevrij en zonder geldcreatie vanuit het bankwezen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten

Florijn werkt, zie het als de bonnen met Carnaval waarmee je kun betalen ..... dat werkt ook. Dus als er dekking en vertrouwen is, geen enkel probleem. Goedkoper, rentevrij en zonder geldcreatie vanuit het bankwezen.
    Haha nee hoor, voor heel veel dingen heb ik geen oplossing. Daarom hou ik mijn mond er gewoon over

-edit:
    Even ter aanvulling: het zoeken naar een oplossing begint natuurlijk vaak met het constateren van een probleem. In mijn ogen is er dan ook niets mis met problemen aankaarten. Ik denk alleen persoonlijk dat het daar niet bij moet blijven
    Laatst gewijzigd door Loreen; 27-12-14 om 15:19.
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten

Heb liever geld dat gecreŽerd wordt door de banken dan door een organisatie die helemaal niet gecontroleerd wordt

Als je een bonnensysteem wil introduceren die je met €€ afrekent kan je net zo goed in €€ blijven betalen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Ik begrijp niet waarom deze centrale oplossing (1 stichting waar je euro's inwisselt voor andere muntjes) beter zou zijn dan een decentrale oplossing die cryptocurrencies (bijv bitcoin) gebruiken. Het centraliseren van macht levert, volgens mij, uiteindelijk altijd problemen op. Hoe succesvoller deze stichting wordt, hoe meer euro's in hun kas en hoe groter de verleiding om "off the books" wat extra muntjes te maken voor jezelf.

Wel fijn dat deze mensen (een deel van) de problemen van het huidige geld-systeem zien, werken aan alternatieven en aandacht voor die problemen generen.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Ik ga zeker op korte termijn en kleine schaal participeren. Op zich is met een in-zichzelf waardeloos middels ruilmiddels als geld niets mis - het is de bakermat van elke economie. Ik ben alleen benieuwd of De Florijn houdbaar blijft, omdat De Nederlandsche Bank met eenzelfde plan loopt. Dijsselbloem kan wel ontkennen dat er een plan B is voor herinvoering van de gulden, de regering heeft wel degelijk een backup plan voor een eurocrisis. Laat dat nu toevallig ook net 'Florijn' heten:

http://www.human.nl/medialogica/rege...ndse-munt.html
    http://www.rtlnieuws.nl/economie/hom...rugkeer-gulden

Uit informele bron weet ik dat het plan veel verder is uitgewerkt dat men denkt. En dat plan is geen vergeten dossier uit 2012.

M.b.t. het rentevrij lenen bij De Florijn: zie ook het businessplan "Bovendien kunnen grote tegoeden aangetrokken worden doordat mensen die grote bedragen storten het recht krijgen familieleden aan te wijzen als de volgende die een rentevrije hypotheek moeten krijgen uit de gezamenlijke spaarpot." Vanuit een privť persoon mag dit niet, want dan wordt er 'fictief inkomen' genoten waarover belasting moet worden betaald. Mogelijk zijn er vanuit De Florijn mogelijkheden, waarbij er veel kortere lijnen worden gelegd tussen geld-inzet en geld-uitleen en dat is zeer interessant, zowel privť als zakelijk.

De negatieve teneur vind ik teleurstellend; juist dit soort initiatieven verdienen symphatie en ondersteuning.
    Hora est.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    [MENTION=2155]f150[/MENTION],

Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in de "Florijn" van een bank dan die van een of andere stichting of groepje.
    Als je het filmpje dat de TS plaatste bekijkt en het weer heeft over geld creŽeren heb ik zware bedenkingen.
    Wanneer komt er iemand met het lumineuze idee om een "munt" uit te brengen die gedekt is door het ťťn of ander?

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Vergelijkbare onderwerpen

1. China wil nieuwe reserve munt ipv dollar
    Door Kans in forum Macro algemeen
    Reacties: 54
    Laatste Bericht: 15-01-15, 00:09
  2. [Vraag] Wat is dit voor munt?
    Door houthe in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 01-02-14, 12:59