Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 48
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    [MENTION=69]Greener[/MENTION]
    Die opmerking over het creŽren van geld is kort door de bocht. Ik vermoed dat ze geen geld gaan creŽren, maar uit de cash flow zaken gaan financieren. En door de korte lijnen tussen geldverstrekker en geldlener, 1:1 lijntjes leggen. Ik heb vorig jaar nog een bestelbus gefinancierd voor mijn neef, die een bouwbedrijf startte. Garanties? Geen. Behalve dat hij eerlijk zaken doet, hard werkt en de bus in de helft van de tijd had terugbetaald. Dat geld was gedekt door een busje, dat bij executieverkoop nog niet de helft waard was.
    Als de jongens achter 'De Florijn' de breedbeeld tv van werkloze minima wil financieren, ben ik er natuurlijk ook snel klaar mee. Helaas is de hoeveelheid informatie op de website nog erg beperkt, en zijn de kosten in het businessplan nogal optimistisch (eufemisme voor naÔef) ingeschat. Ik zie genoeg zwakke plekken, maar ook kansen.
    Hora est.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten
    Ik zal je zeggen waarom het niet gaat werken, de meeste mensen (zo ook hier op het forum) zijn alleen maar in staat ieder idee direct negatief af te knallen. Klagers hebben werkelijk nog nooit iets goeds bedacht of uitgevoerd, die mensen zijn er alleen maar om negatief commentaar te geven. De florijn bestaat bij ons ook, ik weet niet of het om hetzelfde concept gaat maar er zijn behoorlijk wat winkeliers/horecazaken die deze munt gewoon accepteren net als de euro.

Het word tijd voor klagers die negatieve houding van zich af te schudden, zelf met een goed idee te komen of voor de verandering eens een concept te steunen. Puur om te kijken of iets in de praktijk kan werken. Heb je daar als klager geen zin in, hou dan gewoon je waffel!!
    het gaat niet werken omdat de begrippen "bank" en "rente" de laatste jaren een zeer negatief imago hebben gekregen, mensen vinden banken en rente daardoor slecht, dus elk initiatief daarvoor krijg applaus van grote groepen.."geld zonder bank en zonder rente = geweldig".....maar men gaat voorbij aan het echte probleem (ťťn ervan...) n.l. dat men niet weet wat "geld" is of zou moeten zijn en wat goed geld is en wat niet.....

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Ik moet zeggen dat dit iets is waar ik ook al een tijd tegenaan loop.
    Het valt me op dat problemen vaak destructief worden aangepakt ipv constructief: bij ieder probleem wordt er een hele lijst opgesomd met punten die niet kloppen, in plaats van alternatieven te bedenken, of oplossingen aan te dragen.

Dat zie ik bijv ook bij al die sites/fb-groepen die oproepen tot het omver werpen van het systeem, ze weten haarfijn uit te leggen waar ze het niet mee eens zijn, maar komen niet met oplossingen.

Persoonlijk denk ik dat als je echt dingen wil veranderen, je de nadruk moet leggen op hoe het beter kan. Zoals gezegd, constructief ipv destructief.
    in tegendeel....problemen worden juist helaas te vaak constructief aangepakt.....ipv ze uit te roeien worden ze dan groter.....

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nu even niet Bekijk Berichten
    in tegendeel....problemen worden juist helaas te vaak constructief aangepakt.....ipv ze uit te roeien worden ze dan groter.....
    Wat een onzin.
    Constructief een probleem aanpakken is niet hetzelfde als de oude situatie steeds maar aanpassen. Het kan ook betekenen voor iets nieuws te gaan. In mijn ogen is het alleen wel effectiever om dan na te denken over wat je wel wil, ipv alleen maar over wat je niet wil.

edit:
    En van de dingen die je niet wil dus bedenken hoe je ze wel wil.

kortom dus een probleem (proberen te) oplossen ipv alleen constateren.
    Laatst gewijzigd door Loreen; 27-12-14 om 17:45.
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    En ik maar wachten op je oplossing ...

Florijn werkt, zie het als de bonnen met Carnaval waarmee je kun betalen ..... dat werkt ook. Dus als er dekking en vertrouwen is, geen enkel probleem. Goedkoper, rentevrij en zonder geldcreatie vanuit het bankwezen.
    zeer goede vergelijking....

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f150 Bekijk Berichten
    [MENTION=69]Greener[/MENTION]
    Die opmerking over het creŽren van geld is kort door de bocht. Ik vermoed dat ze geen geld gaan creŽren, maar uit de cash flow zaken gaan financieren. En door de korte lijnen tussen geldverstrekker en geldlener, 1:1 lijntjes leggen. Ik heb vorig jaar nog een bestelbus gefinancierd voor mijn neef, die een bouwbedrijf startte. Garanties? Geen. Behalve dat hij eerlijk zaken doet, hard werkt en de bus in de helft van de tijd had terugbetaald. Dat geld was gedekt door een busje, dat bij executieverkoop nog niet de helft waard was.
    Als de jongens achter 'De Florijn' de breedbeeld tv van werkloze minima wil financieren, ben ik er natuurlijk ook snel klaar mee. Helaas is de hoeveelheid informatie op de website nog erg beperkt, en zijn de kosten in het businessplan nogal optimistisch (eufemisme voor naÔef) ingeschat. Ik zie genoeg zwakke plekken, maar ook kansen.
    Uiteraard begrijp ik het idee achter de Florijn.
    Kijkende naar het filmpje en dus de marketing vind ik dit persoonlijk niet erg professioneel overkomen.
    Mogelijk dat ik dan direct de gedachte heb al dan niet correct dat hun werkwijze net zo zal zijn.
    Dit kan kortzichtig worden genoemd.

De financieringsmanier die is toegepast met je neef is uiteraard de beste oplossing mogelijk.

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Wat een onzin.
    Constructief een probleem aanpakken is niet hetzelfde als de oude situatie steeds maar aanpassen. Het kan ook betekenen voor iets nieuws te gaan. In mijn ogen is het alleen wel effectiever om dan na te denken over wat je wel wil, ipv alleen maar over wat je niet wil.

edit:
    En van de dingen die je niet wil dus bedenken hoe je ze wel wil.

kortom dus een probleem (proberen te) oplossen ipv alleen constateren.
    tuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in. maar....."we" zijn nog ver verwijderd van het oplossen omdat "we" nog absoluut niet in staat zijn de bestaande problemen te constateren....."we" denken dat banken en rente de problemen zijn, dus daar klagen "we" over, en voor die twee "problemen" zoeken "we" vervolgens de oplossingen.....ik denk dat "we" daarin te voorbarig zijn en iets meer de tijd moeten nemen voor het "constateren".....volgens mij zijn de problemen niet "banken en rente" maar "overheid en geld".....en daarvoor moet dus een oplossing worden gevonden....

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Tussen gewone mensen (particulieren) kan je 'betalen' of ruilen zoals je wil, daar worden in principe geen taksen op geheven, dus een tweedehands grasmachine tegen een tweedehandse frigo, werkt prima.
    Ook het gebruik van edelmetalen als ruilmiddel werkt prima. Wil je zaken doen met een bedrijf, dan moet er weer omgerekend worden, kan prima, tot een controleur afkomt met het lulverhaal
    dat ie vindt dat er een andere omrekenfactor moet gehanteerd worden en je bent vertrokken. Je moet maar een aan edelmetalenhandelaren vragen hoe het allemaal boekhoudkundig verloopt.
    Als gewoon bedrijf sta je er niet voor te springen. (In de prepshop kan je betalen met Bitcoin, juist? Hoe lossen zij dat op? Hebben zij al een BTW en andere fiscale controle overleefd? [MENTION=173]Simurgh[/MENTION])

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dR3 Bekijk Berichten
    Ik begrijp niet waarom deze centrale oplossing (1 stichting waar je euro's inwisselt voor andere muntjes) beter zou zijn dan een decentrale oplossing die cryptocurrencies (bijv bitcoin) gebruiken. Het centraliseren van macht levert, volgens mij, uiteindelijk altijd problemen op. Hoe succesvoller deze stichting wordt, hoe meer euro's in hun kas en hoe groter de verleiding om "off the books" wat extra muntjes te maken voor jezelf.

Wel fijn dat deze mensen (een deel van) de problemen van het huidige geld-systeem zien, werken aan alternatieven en aandacht voor die problemen generen.
    Die stichting heeft geen winstoogmerk. In eerste instantie kunnen alleen bedrijven krediet krijgen, maar zij betalen in het begin ook contributie. Als de munt goed voet aan de grond krijgt en aanslaat, dan kunnen ook burgers lenen en zelfs een hypotheek nemen... renteloos. Zij willen een munt die weer doet waar die voor bedoeld is: dienen als ruilmiddel.
    Het wordt munt vrij van inflatie of deflatie. Maar jullie moeten mij niet op mijn blauwe ogen geloven, jullie (die het op voorhand afknallen).

Met zo een systeem breek je de macht van de banken. Een andere oplossing is er niet. De politiek gaat het in ieder geval niet aanpakken, zoveel is wel duidelijk.

Charlie
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Die stichting heeft geen winstoogmerk. In eerste instantie kunnen alleen bedrijven krediet krijgen, maar zij betalen in het begin ook contributie. Als de munt goed voet aan de grond krijgt en aanslaat, dan kunnen ook burgers lenen en zelfs een hypotheek nemen... renteloos. Zij willen een munt die weer doet waar die voor bedoeld is: dienen als ruilmiddel.
    Het wordt munt vrij van inflatie of deflatie. Maar jullie moeten mij niet op mijn blauwe ogen geloven, jullie (die het op voorhand afknallen).

Met zo een systeem breek je de macht van de banken. Een andere oplossing is er niet. De politiek gaat het in ieder geval niet aanpakken, zoveel is wel duidelijk.

Charlie

de enige macht die de banken hebben is de macht die de overheid (=wij dus) ze heeft gegeven......

aanrader: "wat heeft de overheid met ons geld gedaan?
    http://www.rothbard.be/boeken/105-geld-rothbard

Vergelijkbare onderwerpen

1. China wil nieuwe reserve munt ipv dollar
    Door Kans in forum Macro algemeen
    Reacties: 54
    Laatste Bericht: 15-01-15, 00:09
  2. [Vraag] Wat is dit voor munt?
    Door houthe in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 01-02-14, 12:59
  3. Wereld reserve munt voor hoelang ?
    Door Kans in forum Macro algemeen