[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 45
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ketel temperatuur is toch 67į . Of hebben we het over iets anders .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Wel bizar dat de temperatuur zo snel daalt. Wij zijn weliswaar met 5 in een vrij modern huis met veel glas (zelfs in de winter soms te warm), maar ik moet goed mijn best doen om onder de 17 graden te komen en we stoken normaliter alleen maar beneden.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Toppie. Dan zitten jullie er weer warmpjes bij.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Wel bizar dat de temperatuur zo snel daalt. Wij zijn weliswaar met 5 in een vrij modern huis met veel glas (zelfs in de winter soms te warm), maar ik moet goed mijn best doen om onder de 17 graden te komen en we stoken normaliter alleen maar beneden.
    Een vriend van mij moet maar zelden de verwarming op . Hij woont boven een gezondheidscentrum met sauna's enzo dat heeft schijnbaar genoeg warmte af om bij hem ook de temperatuur omhoog te krijgen .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    oudere huizen zijn vaak minder goed geisoleerd. Zoals jezelf zegt woon jij in een vrij modern huis, dat betekent vrijwel zeker een betere isolatie en hoger energielabel
    Slechts een reiziger in de tijd
    Si vis pacem, para bellum

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Hier een oud huis, jaren 30, gedeeltelijk geisoleerd, dus als ik niet stook zak ik vermoedelijk terug richting de 10 graden, beetje afhankelijk van de buiten temparatuur natuurlijk.
    Nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig, dus heb zojuist besloten om 1 januari de kachel maar eens uit te zetten en eens te kijken waar we eindigen met de temparatuur.
    Dat is pas cool het nieuwe jaar beginnen, oke oke het is nog geen nieuwjaarsduik in zee natuurlijk

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2014
    paar jaar geleden woonde ik in een appartement op 2de verdieping. hoefde ik nooit te stoken want dat deed mijn onderbuur voor me. haha
    What do you do when all hell breaks loose?

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Als het een combi is is waarschijnlijk de driewegklep stuk, motoren kun je simpel vervangen. De driewegklep schakelt over van CV naar warmwater op het moment van watervraag. De ketel brandt waarschijnlijk alleen op zijn warmwater.
    Wisdom and Respect, the Art of Peace and Harmony

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    Nog een CV tip
    Als je je CV installatie elke week moet bijvullen en er verdere geen leksporen zijn.
    Dan is hoogstwaarschijnlijk je warmtewisselaar stuk.
    Dat had ik vorige winter, CV installatie niet ouder als 10 jaar dus ik had garantie op arbeid en onderdeel(nieuwe warmtewisselaar).

Elementary prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trooper Bekijk Berichten
    de druk etc was goed dat had ik zelf al gecheckt. het was het motortje wat (als ik het goed begrepen heb) voor de verdeling tussen het water en de cv moet zorgen. nu stond hij alleen op het water. de ketel zelf was nu ook 90 graden wat normaal rond de 20 zal zijn (als ik het goed begrepen heb). Met een nieuw motortje was het snel verholpen.

bedankt voor de tips en aanbiedingen allemaal. hebben zelf wel genoeg dekens etc liggen dus hadden het wel ff volgehouden hoor maar wilde eens kijken op wat voor manieren ik het huis wat kon verwarmen.
    Defecte klepsteller dus.
    Heb inmiddels de derde in mijn ketel, gelukkig allemaal binnen de garantie periode.
    Dit onderdeel is overigens van Honeywell en zit in 80% van de ketels, ook van andere merken.
    De eerste keer had ik geen warm water maar liep de temperatuur in de huiskamer op tot 30+ graden, ook geen geweldige situatie.
    Ik heb via Marktplaats een Zibro kachel gekocht, en stook Farmlight olie, en dat werkt prima.
    Goed genoeg om ons warm te houden.

Succes

Vergelijkbare onderwerpen

1. Hoeveel verwarming heb je nodig?
    Door Raycoupe in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 122
    Laatste Bericht: 07-01-15, 07:52
  2. DIY airconditioning en verwarming
    Door hamster in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 22-03-14, 08:28
  3. Reacties: 61
    Laatste Bericht: 18-09-13, 12:15
  4. Verwarming in je serre
    Door Chinaka in forum Tuinieren
    Reacties: 31
    Laatste Bericht: 14-06-13, 14:18
  5. Verwarming/koken
    Door jobs in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 27-11-12, 15:24