Pagina 3 van de 71 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 707
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    We krijgen straks weer een hoop drachmen voor onze euries.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    We krijgen straks weer een hoop drachmen voor onze euries.
    Als dat land op eigen kracht verder moet dan zal het in eerste instantie financieel imploderen. Dat weten ze zelf ook en daarom zullen ze dit keer niet zo hoog van de toren blazen. lijkt mij.....

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Bekijk Berichten
    Toen een paar jaar geleden de economische misère van Griekenland volop aan de orde was hadden veel landen en private partijen veel financiele belangen in Griekenland (veel exposure). Het Griekse probleem werd daarmee het probleem van die betreffende partijen. Met de "leningen" is tijd gekocht om die exposure af te bouwen. En reken maar dat men dat heeft gedaan en daarmee ligt het probleem daar waar het hoort namelijk in Griekenland. Natuurlijk zag een Grexit niet zonder slag of stoot gaan maar we worden niet meer zo met de rug tegen de muur gezet als destijds.
    Hmm goed argument. Leer je toch weer eens wat bij.

Toch valt me op dat er genoeg mensen blijven die zeggen dat het voldoende is om de de europese economie om te gooien.

Ander alternatief is dat de situatie aangegrepen wordt nog meer macht naar Brussel te trekken (zoals bij veel ander financieel slecht nieuws ook al het geval was).

Geen ontwikkelingen waar ik om sta te jubelen.
    Tip: zorg voor genoeg lampolie

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saved Bro Bekijk Berichten
    Hmm goed argument. Leer je toch weer eens wat bij.

Toch valt me op dat er genoeg mensen blijven die zeggen dat het voldoende is om de de europese economie om te gooien.

Ander alternatief is dat de situatie aangegrepen wordt nog meer macht naar Brussel te trekken (zoals bij veel ander financieel slecht nieuws ook al het geval was).

Geen ontwikkelingen waar ik om sta te jubelen.
    Dit soort toekomstige ontwikkelingen is geen wetenschap. Niemand weet hoe het zich precies gaat ontwikkelen. Natuurlijk weten "zij" dicht bij het vuur meer. Maar zelfs die weten niet hoe " de markt" er op gaat reageren. Net zomin dat niemand weet wat de stand van de DJIA of de AEX is op 31 december.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Toch doe ik deze dans als landen als Griekenland die de boel belazerd hebben uit de EU gaan.

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Toch doe ik deze dans als landen als Griekenland die de boel belazerd hebben uit de EU gaan.
    Korreltje zout lijkt mij. Griekenland had / heeft haar eigen problemen als soevereine staat maar omdat de Grieken net als de Hollanders gedwongen werden om in de fascistische organisatie van de EU te stappen, werden hun problemen ineens de problemen van de hele EU.

My 2 cents.
    it is better to be prepared 3 years too early than 3 days too late

tom666
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Verbal Kint Bekijk Berichten
    Korreltje zout lijkt mij. Griekenland had / heeft haar eigen problemen als soevereine staat maar omdat de Grieken net als de Hollanders gedwongen werden om in de fascistische organisatie van de EU te stappen, werden hun problemen ineens de problemen van de hele EU.

My 2 cents.
    Beetje kort door de bocht he...
    Griekenland is zeker geen korrel zout...er zit verdomd heel veel geld in ..zowel ook van jou als van mij want het is belastingsgeld...
    De gedachte van een goed werkend EU is zeker niet slecht.
    Als zo een verhaal draait kan dat heel mooi uitvallen. Het is een mooie democratische gedachte die er achter zit maar die in de tijd waarin we nu leven niet zal werken;
    We zitten mondiaal in een (nog steeds ) zeer grote crisis en dat kost gewoon te veel geld.

Het is makkelijk om van aan de zijlijn te roepen dat het niet werkt en dat het fascisten zijn maar niemand blijkt een oplossing te hebben of een alternatief...
    En neen als land alleen kom je er niet meer vandaag...je maakt geen schijn van kans economisch gezien als je er alleen voor staat...
    Het is niet allemaal zo simpel...

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom666 Bekijk Berichten
    Beetje kort door de bocht he...
    Griekenland is zeker geen korrel zout...er zit verdomd heel veel geld in ..zowel ook van jou als van mij want het is belastingsgeld...
    De gedachte van een goed werkend EU is zeker niet slecht.
    Als zo een verhaal draait kan dat heel mooi uitvallen. Het is een mooie democratische gedachte die er achter zit maar die in de tijd waarin we nu leven niet zal werken;
    We zitten mondiaal in een (nog steeds ) zeer grote crisis en dat kost gewoon te veel geld.

Het is makkelijk om van aan de zijlijn te roepen dat het niet werkt en dat het fascisten zijn maar niemand blijkt een oplossing te hebben of een alternatief...
    En neen als land alleen kom je er niet meer vandaag...je maakt geen schijn van kans economisch gezien als je er alleen voor staat...
    Dus...jij gelooft werkelijk dat een samenraapsel aan culturen en mensen kunnen fungeren onder één centraal bestuursorgaan? Get real. De volgende stap is één wereldwereld één overheid.

Tom, een steeds toenemende overheid die supranationaal haar wetten een plichten aan burgers oplegt, is niet de oplossing en er is ook niets goed aan. Meer regels meer kosten. Zo simpel is het. Belangen van kleine groepen die prima kunnen functioneren zonder regels van Brussel raken bedolven onder wetten en plichten en gedwongen belasting.

Als er geen EU was hadden we nooit voor Griekenland hoeven dokken zo simpel is het.
    it is better to be prepared 3 years too early than 3 days too late

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Kijk, dit is precies wat ze willen dat je (= de bevolking) denkt. Dat is hetzelfde als roepen dat een goeie kaaswinkel geen schijn van kans heeft als er een Albert Heijn aan de overkant zit. Mijn buurtwinkels kunnen je bewijzen dat dit onjuist is. (Tuurlijk, veel middenstanders hebben het zwaar. Maar daar vooral ook veel andere oorzaken voor, is een andere discussie). Los van de interne markt (die in de basis natuurlijk veel belangrijker moet zijn dan de buitenlandse markt, maar ook dat is weer een andere discussie) kan elk land voldoende producten en diensten creëeren om er toe te doen.

Maar dat gaat inderdaad niet werken als die pennelikkers cq politieke carrieretijgers in Brussel e.o. ons blijven "framen" dat we - als soevereine staat - waardeloos zijn op de wereldmarkt. En al helemaal niet als we die bullshit van ze aannemen.

Yo, volop oplossingen en alternatieven! Om te beginnen, er was weinig (of in ieder geval veel minder) mis met de EEG of andere samenwerkingsverbanden tussen de soevereine, Europese landen. We zijn een EU ingelogen met bangmakerij en onzinargumenten. Idem met de Euro. Goh, we hoeven nu niet meer aan de grens te wisselen ... lekker belangrijk. Ja, voor multinationals is het wat handiger. Maar zelfs voor hen viel er prima mee te werken, net zoals dat we gewoon kunnen blijven omwisselen naar ponden en dollars.

En bottom line qua oplossingen: kleinschaligheid en duurzaamheid. I dare you to prove me wrong
    Prepping is a statement of independence

In Omnia Paratus ~ Preppers.nl admin

http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Met betrekking op de quote uit het nieuws dat eurolidmaatschap onherroepelijk is;
    dik verkeerd, de KOERS is onherroepelijk vastgelegd, je lidmaadschap niet, dat kan volgens artikel 50 prima.

Bron:
    http://www.europarl.europa.eu/sides/...F%2BV0%2F%2FNL

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 6
    Laatste Bericht: 19-03-14, 19:01
  2. Opwarming aarde zorgt voor veel sneeuw en strenge winter
    Door Dristal in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 22-11-12, 19:41
  3. Voor of tegen Europa?
    Door DQA in forum Europa
    Reacties: 48