Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014

Vreemd gedrag A'damgold rond feestdagen

Het weekend voor de feestdagen heb ik een bestelling zilveren munten gedaan bij een ons bekende bullion dealer. Eerdere ervaring was helemaal prima, maar aangezien ik oudejaarsdag nog niets vernomen had van een ophanden zijnde levering heb ik contact met ze opgenomen.

Dit leverde een merkwaardig gesprek op... Kwam erop neer dat hij eerst vermoede dat de munten in kwestie niet op voorraad waren, maar aangezien ik enkel 'direct uit voorraad leverbaar' bestel was dat niet het geval. Sterker nog had ik de dag daarvoor (30e) de munten nog op voorraad leverbaar zien staan. Toen kwam de aap uit de mouw. Sinds de 19e was de logistiek dicht gegaan en dit zou tot de 5e januari het geval zijn. Na mijn ongenoegen kenbaar gemaakt te hebben daar niet van op de hoogte te zijn gebracht heeft men mij excuses gemaakt, maar ik was hierin een 'bijzonder geval' en was helaas ertussendoor geglipt. Ze zouden namelijk vanaf de maandag daarop (23e) de klanten ervan op de hoogte te hebben gehouden. Vandaag keek ik even op de site en zag ik voor het eerst (na ook tijdens het telefoongesprek op de site te hebben gekeken) de opmerking dat het magazijn gesloten is tot de 5e. Kan uiteraard zijn dat de andere klanten persoonlijk op de hoogte zijn gebracht via mail, maar dit met dan na het plaatsen van de order zijn geweest (i.a.w. eigenlijk al wat aan de late kant). Toen ik opteerde de bestelling nog even op te halen (want inmiddels wisten we wel dat er genoeg munten voor mijn bestelling waren) bleek dit niet mogelijk, omdat ze ivm de balans de kluis dicht hadden zitten en dat ze vanwege het einde van het jaar zowiezo al véél minder voorraad hadden...

Toen ik aangaf het heel vreemd vind dat ze drie weken uitgaand 'dicht zitten' (3 weken op een jaar?, omzetderving etc etc) zij hij dat de klanten gewoon nog konden bestellen . Laat ik dat nu niet helemaal eerlijk vinden naar de klant. Ik heb hen naar aanleiding van dit alles verweten de gebrekkige communicatie zeer kwalijk te vinden, maar ook de manier van handelen in deze niet prettig te vinden (zeker voor een bedrijf dat in waardemetaal handelt). Vervolgens heb ik aangegeven de bestelling te willen annuleren en mijn geld per direct terug te krijgen. Dit heb ik dezelfde dag nog terug gestort gekregen (daarvoor uiteraard dank!).

Het terugvragen van mijn geld kan uiteraard wat paranoia overkomen (is het misschien ook wel), maar gevoelsmatig klopte het verhaal van geen kant (feitelijk misschien wel, maar logisch beschouwd imho niet). Mijn eigen mening is dat de economie er op het moment zo slecht aan toe is dat ik geen risico wil nemen met dit soort vreemde voorvallen.

Maar goed toen ik het geld ging opnemen bij de balie van de ING ving ik een gesprek pal naast mij op. De ING medewerker had al een telefoontje van de persoon gehad en dat hij had begrepen dat meneer een bedrag kwam opnemen, omdat het geld bij het ING kantoor in ... (middelgrootte plaats klein half uurtje verder) op was!!!

Mijn geld ligt weer in de kluis en zilver was er al dus ik vind het allemaal wel weer best, maar wilde jullie het verhaal toch niet onthouden.
    Ben heel benieuwd wat iedereen zijn gedachten erover zijn en of er nog anderen zijn met soortgelijke ervaringen.

Greetz Bro
    Tip: zorg voor genoeg lampolie

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Zo schokkend vind ik het verhaal persoonlijk niet.
    Er zijn wel meer bedrijven die "druk" zijn rond deze tijd van het jaar.
    Dat ze het niet hadden doorgegeven is idd niet al te netjes richting jou als klant geweest.

Greener

Ps: reden Adamgold? Aardig duur in mijn optiek
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013

Het was mij ook opgevallen dat ze tot 5 januari dicht zijn. Ik heb overigens goede ervaringen (uitsluitend) met AmsterdamGold. Het was destijds van mede-eigenaar Willem Middelkoop, maar de toko is al een tijdje verkocht aan Peter Paul de Vries, oud voorzitter van de VEB.

Ik overweeg bij HollandGold een bestelling te doen na de 5e, ze rekenen weinig kosten.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saved Bro Bekijk Berichten
    Vandaag keek ik even op de site en zag ik voor het eerst (na ook tijdens het telefoongesprek op de site te hebben gekeken) de opmerking dat het magazijn gesloten is tot de 5e.
    goed mogelijk dat dat door je lokale cache eerst niet getoond werd..

en veel bedrijven zijn dicht of draaien op een minimale bezetting tijdens de nieuwjaarsperiode, elk bedrijf heeft hier last van.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    [MENTION=69]Greener[/MENTION] Reden Adamgold: Munten per direct leverbaar t.o.v. de actuele prijs met de andere grote 3 waar preppers ons naar doorverwijst. Prijs staat altijd weer in verhouding tot volume.
    [MENTION=4369]fragalot[/MENTION] Klopt wel meer bedrijven doen dit, maar communicatie is cruciaal.

Wellicht wel interessant of voorgaande jaren de toko of toko's ook op zijn gat lag gedurende de feestdagen. Anyone?

WinkelWagenMuntje
    Guest
    [MENTION=4377]Saved Bro[/MENTION] Wellicht vind je het een vervelende situatie.

Doch rijst bij mij de vraag waarom zou je zilveren munten willen kopen.
    Ik vraag dit omdat ik redelijk nieuw ben en ik niet dit fenomeen niet kan bevatten.

Groet

WinkelWagenMuntje

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saved Bro Bekijk Berichten
    Het weekend voor de feestdagen heb ik een bestelling zilveren munten gedaan bij een ons bekende bullion dealer. Eerdere ervaring was helemaal prima, maar aangezien ik oudejaarsdag nog niets vernomen had van een ophanden zijnde levering heb ik contact met ze opgenomen.

Dit leverde een merkwaardig gesprek op... Kwam erop neer dat hij eerst vermoede dat de munten in kwestie niet op voorraad waren, maar aangezien ik enkel 'direct uit voorraad leverbaar' bestel was dat niet het geval. Sterker nog had ik de dag daarvoor (30e) de munten nog op voorraad leverbaar zien staan. Toen kwam de aap uit de mouw. Sinds de 19e was de logistiek dicht gegaan en dit zou tot de 5e januari het geval zijn. Na mijn ongenoegen kenbaar gemaakt te hebben daar niet van op de hoogte te zijn gebracht heeft men mij excuses gemaakt, maar ik was hierin een 'bijzonder geval' en was helaas ertussendoor geglipt. Ze zouden namelijk vanaf de maandag daarop (23e) de klanten ervan op de hoogte te hebben gehouden. Vandaag keek ik even op de site en zag ik voor het eerst (na ook tijdens het telefoongesprek op de site te hebben gekeken) de opmerking dat het magazijn gesloten is tot de 5e. Kan uiteraard zijn dat de andere klanten persoonlijk op de hoogte zijn gebracht via mail, maar dit met dan na het plaatsen van de order zijn geweest (i.a.w. eigenlijk al wat aan de late kant). Toen ik opteerde de bestelling nog even op te halen (want inmiddels wisten we wel dat er genoeg munten voor mijn bestelling waren) bleek dit niet mogelijk, omdat ze ivm de balans de kluis dicht hadden zitten en dat ze vanwege het einde van het jaar zowiezo al véél minder voorraad hadden...

Toen ik aangaf het heel vreemd vind dat ze drie weken uitgaand 'dicht zitten' (3 weken op een jaar?, omzetderving etc etc) zij hij dat de klanten gewoon nog konden bestellen . Laat ik dat nu niet helemaal eerlijk vinden naar de klant. Ik heb hen naar aanleiding van dit alles verweten de gebrekkige communicatie zeer kwalijk te vinden, maar ook de manier van handelen in deze niet prettig te vinden (zeker voor een bedrijf dat in waardemetaal handelt). Vervolgens heb ik aangegeven de bestelling te willen annuleren en mijn geld per direct terug te krijgen. Dit heb ik dezelfde dag nog terug gestort gekregen (daarvoor uiteraard dank!).

Het terugvragen van mijn geld kan uiteraard wat paranoia overkomen (is het misschien ook wel), maar gevoelsmatig klopte het verhaal van geen kant (feitelijk misschien wel, maar logisch beschouwd imho niet). Mijn eigen mening is dat de economie er op het moment zo slecht aan toe is dat ik geen risico wil nemen met dit soort vreemde voorvallen.

Maar goed toen ik het geld ging opnemen bij de balie van de ING ving ik een gesprek pal naast mij op. De ING medewerker had al een telefoontje van de persoon gehad en dat hij had begrepen dat meneer een bedrag kwam opnemen, omdat het geld bij het ING kantoor in ... (middelgrootte plaats klein half uurtje verder) op was!!!

Mijn geld ligt weer in de kluis en zilver was er al dus ik vind het allemaal wel weer best, maar wilde jullie het verhaal toch niet onthouden.
    Ben heel benieuwd wat iedereen zijn gedachten erover zijn en of er nog anderen zijn met soortgelijke ervaringen.

Greetz Bro
    als je mij een prive bericht stuurt wat je nodig hebt antwoord ik terug met een prijs en zorg ik dat je het de zelfde week nog in huis hebt! ik zit in de edelmetalen en wil je best helpen. preppen is ook elkaar helpen. ik hoor het wel indien nodig
    beter voorbereid dan te laat

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Ik vind dat je vooral als handelaar in edelmetalen ten alle tijden je voorraadbeheer op orde moet hebben. Mensen zoals wij vertrouwen op hen, als wij goud of zilver kopen dat wordt verkocht als zijnde 'op voorraad' dan mogen we onmiddelijke liquiditeit eisen. Anders is het gewoon pure misleiding / oplichting. Als de beurs crasht of wat dan ook moet je direct actie kunnen ondernemen. Ik begrijp dat mensen fouten maken maar zo'n verhaal van Amsterdamgold slaat nergens op.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ugh, en ik maar denken dat preppers nog wel menselijk waren. Blijkt dat ook hier weinig begrip voor elkaar meer over is.

Het is kerst! Er is zoveel gesloten rond kerst tot de 1e maandag van 't nieuwe jaar. Dat weet elk mens met een IQ hoger dan 50. Gun die mensen ook eens hun vakantie en reageer niet gelijk zo belachelijk door bestellingen te annuleren en geld terug te eisen.

Als je zo een haast had met zilver bestellen, dan had je 't eerder moeten doen. Het hele idee van preppen is dat je 't ruim van te voren doet en niet op 't laatste moment gaat paniekvoetballen. "Als de beurs crasht" ben je *ZELF* al veel te laat.

En "onmiddelijke liquiditeit eisen" slaat evenmin ergens op. Je gaat bij de aankoop toch echt akkoord met de voorwaarden van de winkel (die je natuurlijk niet gelezen hebt). Dat er tijdens kerst en nieuwjaar een wat langere levertijd is, ook voor zaken die op voorraad zijn, is doodnormaal.

Bah, wat een klote houding, ga je schamen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enki Bekijk Berichten
    Ugh, en ik maar denken dat preppers nog wel menselijk waren. Blijkt dat ook hier weinig begrip voor elkaar meer over is.

Het is kerst! Er is zoveel gesloten rond kerst tot de 1e maandag van 't nieuwe jaar. Dat weet elk mens met een IQ hoger dan 50. Gun die mensen ook eens hun vakantie en reageer niet gelijk zo belachelijk door bestellingen te annuleren en geld terug te eisen.

Als je zo een haast had met zilver bestellen, dan had je 't eerder moeten doen. Het hele idee van preppen is dat je 't ruim van te voren doet en niet op 't laatste moment gaat paniekvoetballen. "Als de beurs crasht" ben je *ZELF* al veel te laat.

En "onmiddelijke liquiditeit eisen" slaat evenmin ergens op. Je gaat bij de aankoop toch echt akkoord met de voorwaarden van de winkel (die je natuurlijk niet gelezen hebt). Dat er tijdens kerst en nieuwjaar een wat langere levertijd is, ook voor zaken die op voorraad zijn, is doodnormaal.

Bah, wat een klote houding, ga je schamen.
    Beste Enki,

Vind je reactie eigenlijk best bijzonder. Zelfs de medewerker van Agold gaf aan dat ze met de communicatie een zeer vervelende fout hebben gemaakt. Dat ze uiteindelijk tot annulering van de bestelling zijn overgegaan en direct hebben terugbetaald geeft aan dat ze me op zijn minst ten dele gelijk geven.

Geen sprake van paniekvoetbal overigens. Echter staat de economie zo ontzettend op het randje dat en klein duwtje genoeg zou kunnen zijn. In december was er ook al sprake van een gevestigde bullion dealer in londen die veel meer verkocht had dan daadwerkelijk uit te kunnen leveren. Dit verhaal staat niet alleen aangezien er meer mensen zijn waar de levertijden van bestelling op bleven lopen. De economie, de afgelopen crisis en de crisissen van het verleden zijn in mijn ogen 'man-made'. Door de geldstroom te controleren (of de schulden) hebben zij meer en meer macht naar zicht toe getrokken. Één druk op de knop is genoeg en ik denk signalen genoeg te zien dat de hand boven de knop hangt. Op basis van mijn visie hierover handel ik.

In ieder geval... Uit voorraad leverbaar is uit voorraad leverbaar toch? Zat bedrijven die ondanks kerst en oud en nieuw de dagen eromheen in bedrijf blijven (vaak met lagere capaciteit) dus in de hedendaagse economie zijn er mogelijkheden om de toko draaiende te houden. Prima als je dichtgaat, maar dan laat je dit gewoon even weten! Ik bestel enkel uit voorraad leverbaar, wordt er niet geleverd en niet gecommuniceerd dan haal ik mijn geld terug.

Als jij het weekend voor kerst bij BOL besteld (de site, niet je bunker) ga je er ook vanuit gewoon bediend te worden. Nee hoor Enki, ik schaam me niet. Zou me schamen als ik het niet even gemeld had hier. Wat een ieder er mee doet is aan henzelf.

[MENTION=4738]WinkelWagenMuntje[/MENTION] zilveren munten zijn naast een lange termijn investering (prijzen zijn belachelijk laag) een ruilmiddel in een eventuele SHTF situatie. De meeste munten hebben een vast gewicht (troy ounce) en dus een herkenbare waarde. Zie het als een vangnet als gewoon geld niets meer waard is. Je kiest voor munten (ipv baren o.i.d), omdat ze kleiner zijn en je dus ook kleine aankopen kunt doen, maar ook omdat er 6% (ipv 21% op baren) op geheven wordt aangezien het verzamelobjecten zijn

Vergelijkbare onderwerpen

1. Feestdagen 2014
    Door Cyberbeer in forum Koffiecorner
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 01-12-14, 17:04
  2. moeder schutter mogelijk schuldige door prepper gedrag
    Door Fluitketel in forum Preppers in de Media
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 17-12-12, 09:10

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten