Ga naar inhoud
GENEGEERD

Je verstaanbaar maken in een andere taal: een handige app!


hayauchi

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@hayauchi

 

Bij de prepshop hebben ze een talenwaaier die met plaatjes werkt. 1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden :)

http://prepshop.nl/communicatie/boxo-talenwaaier

 

en het werkt ook als de batterij leeg is :-)

 

(verder zijn die vertaaldingen prima, ik gebruik google translate ook af en toe als ik naar het buitenland moet voor het werk en in een land terechtkom met een taal waar ik niet mee bekend ben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ook beetje ervaring met vertalings apps maar toch vaak dat ze worden niet goed vertalen of zelfs helemaal niet kennen

 

en niet goed als in de zin van het worden ronduit beledigingen

 

 

en preppers deden toch alles onder het mom 2 is 1 1 is geen?

ik zeg leer er een taal bij al is het maar basis niveau

Link naar reactie
Delen op andere sites

en niet goed als in de zin van het worden ronduit beledigingen

 

 

en preppers deden toch alles onder het mom 2 is 1 1 is geen?

ik zeg leer er een taal bij al is het maar basis niveau

ik gebruik hem zelf voor pools en ken zeker de basis taal en meer. maar nog niet vloeiend en sommige woorden moet ik opzoeken en het is me een keer overkomen met die app toen ik een schapen scheermachine wou kopen zijn vrouw een harig schaap heb genoemd ja met dank aan de app. gelukkig kon di er om lachen

Link naar reactie
Delen op andere sites

en niet goed als in de zin van het worden ronduit beledigingen

 

en preppers deden toch alles onder het mom 2 is 1 1 is geen?

ik zeg leer er een taal bij al is het maar basis niveau

 

als je zoals ik soms 1-2x per week in een ander land komt wereldwijd is het vrij lastig om voor élk land de basistaal te gaan kennen, dan is een translate app handig (kan je op zijn minst bordjes of het menu op restaurant lezen oid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je zoals ik soms 1-2x per week in een ander land komt wereldwijd is het vrij lastig om voor élk land de basistaal te gaan kennen, dan is een translate app handig (kan je op zijn minst bordjes of het menu op restaurant lezen oid)

 

goed voor jouw ;)

 

maar als je meer richting 1 regio gaat kan 1 taal al een heel eind helpen

grote delen afrika spreken frans erbij

voor america spaans of portugees

ik noem maar wat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu weer toeval he . In mijn favoriete weekblad staat deze week . En ik citeer .

NEDERLANDS geen wereldtaal? Dat valt nog te bezien . In meer dan 40 landen wordt de taal van Vondel onderwezen.

Niet alleen in universiteiten, maar ook in basis en middelbare scholen .

 

Nu vraag ik mij dikwijls af waarom wij , mensen van nederland en vlaanderen steeds de moeite en de opoffering moeten doen om zich verstaanbaar te maken . Of komen wij alleen de domme en luie anderstalige tegen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken 3 universele gebaren die in elke taal worden begrepen:

 

1. De duim omhoog, met een glimlach. = Het is goed, alles komt in orde.

2. De middelvinger omhoog, eventueel met een glimlach. = Flikker op.

3. Houd een pistool voor iemands gezicht, eventueel met een glimlach. = Deel AUB Uw preps met mij en met delen bedoel ik geef alles aan mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...