Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lauren! Bushcraften


Trooper

Aanbevolen berichten

Iemand gisteren op NPO 3 Lauren! gezien? Een aflevering waar Lauren met 4 jongens een weekend de Schotse bossen op zocht. Grappig om te zien hoe een echte stads mens die helemaal niets met de natuur heeft dit ervaart. Wat ik ook wel bijzonder vond is dat je hier goed kan zien hoe snel iemand die niet is voorbereid eigenlijk al opgeeft.

Wat vonden jullie er van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Iemand gisteren op NPO 3 Lauren! gezien? Een aflevering waar Lauren met 4 jongens een weekend de Schotse bossen op zocht. Grappig om te zien hoe een echte stads mens die helemaal niets met de natuur heeft dit ervaart. Wat ik ook wel bijzonder vond is dat je hier goed kan zien hoe snel iemand die niet is voorbereid eigenlijk al opgeeft.

Wat vonden jullie er van?

 

Gezien en wat mij betreft nu al een nominatie Dom Blondje van het jaar. Ook al hou je niet van bushcraft of de natuur, na nog geen 2 dagen aftaaien voor een programma doe je gewoon niet, om je hamburgertje te eten en mooie kleertjes te gaan bekijken. Voor mij een schoolvoorbeeld hoe vrouwen NIET in het leven zouden moeten staan.

 

Dit soort mensen zullen het niet redden tijdens een SHTF.:eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

nieuwsgierig gemaakt door jullie wilde ik het opzoeken

maar na het lezen van de beschrijving van dat programma weet ik al van te voren dat dat een verspilling van tijd zou zijn.

stereotiep gedoe "mannen wereld" en dan noemen ze zaken als strippers en poker body building ? als extreem ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verbaast me niets dat die Lauren het opgeeft. Ze leeft in een compleet andere wereld wat ze zelf ook aangaf. De "schok" is hierdoor te groot en met het vooruitzicht dat ze ook zo weer terug kan naar haar eigen wereld vind ik het nog "knap" dat ze er zelfs 2 nachten doorbrengt. Ze was daar compleet niet op haar plek en dat kan als een enorme bedreiging ervaren worden. Dan ook nog met een honger gevoel rondlopen maakt het er allemaal niet beter op. Ik vraag me af hoeveel "preppers" het langer uithouden...... Want er zullen ook situaties zijn die je niet kan voorbereiden/"preppen"....en dan.....? Kan jij omgaan met die "schok" ?

Die Lauren gaat het mogelijk niet redden in een SHTF situatie ben ik bang, maar ze heeft toch de lef getoont om dit eens te ervaren.....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig ook gezien. Als ik naar mezelf kijk zou ik ook niet snel vrijwillig 2 dagen op een paar besjes gaan leven als je weet dat er buiten het bos voedsel in overvloed tot je beschikking staat.

Wat ik daarentegen totaal niet herken is het missen van de stad. Ik heb een hekel aan winkelen en drukte.

In een situatie waarin je geen keuze hebt ga je in mijn beleving wel anders nadenken, je lichaam gaat dan meer in de survival modus.

Vind het leuk dat ze het gedaan heeft en hoe haar ervaring is, de eerlijkheid over hoe ze het beleefde als typisch stadsmeisje vond ik mooi om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de aflevering net bekeken, en vind het grappig om te zien hoe zij dit bushcraften nu ervaart. Ik heb inmiddels zelf een aantal leuke ervaringen achter de rug, maar ben bijlange na geen ervaren bushcrafter zoals die mannen op TV. Als ik op pad ga, zorg ik in elk geval dat ik water en voedsel bij me heb waarop ik het wel een aantal dagen kan volhouden, maar dat is dan ook waarschijnlijk het stukje 'prepper' in mij. Voorbereid zijn op het feit dat er geen eten te vinden is.

 

Lauren wordt op deze manier ineens in het diepe gegooid waardoor haar ervaring als schokkend en naar wordt ervaren. Wel willen genieten van de natuur, maar omdat ze scheel kijkt van de honger, staat ze er totaal niet bij stil, logisch...

Bushcraften is een leerproces waar je heel je leven over kunt doen. Ik vind het leuk om ervaring op te doen, maar dan nog wel met enige luxe. De opgedane kennis en vertoeven in de natuur tijdens deze trips, is onbetaalbaar.

 

Als er ooit een echte SHTF situatie zou zijn waardoor wij ook op deze manier in de natuur terecht komen, schat ik onze kansen ook klein in. Maar de kans dat we ooit in zo'n situatie terecht komen is in mijn ogen nog veel kleiner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de meesten van ons wel zorgen dat ze wat drinken/voedsel bij hebben als ze op pad gaan. Zij had dit niet maar voordat ze vertrok had ze een stevig ontbijt genomen. Verder heeft ze door de mannen die haar hielpen wel wat bessen etc binnen gekregen. Nu snap ik best dat ze honger heeft na 2 dagen maar vind dan wel dat ze snel opgeeft. Vind dan als je een aflevering wilt maken over deze mensen je dan ook iets meer inzet mag tonen om het tot het einde te brengen (wie weet had ze dan nog wel een visje of konijntje gehad). Het lijkt mij ook dat je jezelf ook een beetje voorbereid op het maken van zo'n programma en had desnoods (zoals wij preppers) wat repen ofzo in de tas gedaan voor "het geval dat" en je wellicht meer over de skills van deze mannen had kunnen laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te zien hoe andere dat doen. Vroeg mij gelijk af of die jongens hier ook op het forum zitten. Beetje jammer dat Lauren het zo snel opgaf.Geeft denk wel een beetje aan dat een hoop mensen, denk te gewend zijn aan het makkelijke winkelen...

 

Volgens mij zitten ze op het bushcraftnederland-forum: http://forum.bushcraftnederland.nl/index.php?topic=12354.0

 

Ook volgens die-hard bushcrafters zijn deze jongens nogal extreem, in die zin dat ze niets te eten meenemen voor de eerste dag. Lauren moet hebben geweten waar ze aan begon en ze zou drie dagen mee, dus wel wat flauw dat ze de tweede dag al afhaakt, maar waarschijnlijk is dat script, want ze wordt geportretteerd als zielig prinsesje. Ze mag blij zijn dat het niet regende!

 

Oja: Ik vind wel dat bushcraft hier positief in beeld wordt gebracht. Bushcrafters worden net als preppers in de media nogal eens voor gekkies versleten. Denk aan de bosjesmannen bij man bijt hond, die in dwdd hartelijk werden uitgelachen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat Lauren wel voor hetere vuren had gestaan. Ze deed toch ook die extreme oorlogs verslagen?

Leuk programma en inderdaad, ze hebben de Bushcrafters niet belachelijk gemaakt.

Voor mezelf ook een reality check, ik denk dat ik meer survivalist ben dan bushcrafter. Niet denk, weet. Want zonder de hulp van die heren zou ik het ook erg zwaar hebben die drie dagen.

Wel herken ik me in die gasten. Ik moet niks hebben van drukke (koop)steden, koopzondagen. 100 Soorten brood of yoghurt bij de supermarkt. Mensen die met 8 Primark tassen naar huis gaan, elke zaterdag.

Als het inderdaad zo'n cultuurshock is voor Lauren dan heeft ze het ofwel grof onderschat, of geen research gedaan. Zo zie je wat de mensen tegenwoordig voor lief nemen.

 

Bedankt voor de tip @Trooper!

 

Trouwens, kan ik dit ook verwachten op de SC? ^_~

Link naar reactie
Delen op andere sites

De heren zijn te vinden op facebook onder de groepsnaam: Living by nature.

 

Zelf ook wel eens gedaan met vrienden zonder eten, maar meestal hebben we wel als back up voedsel bij ons.

In het geval we Lauren zouden meenemen had ik in ieder geval wel een konijntje meegenomen voor de zekerheid.

Mooi programma was het :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze gewoon wat survivalvoer hadden meegenomen (beef jerky, pemmican, mueslirepen, noedels e.d.) was het voor Lauren een leukere ervaring geworden. En dus een betere uitzending. Nu worden bushcrafters opnieuw neergezet als een stel natuurmafkezen, en dat is jammer want het zijn juist heel aardige superrelaxte mensen die alleen daarom al een beter imago verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken deze jongens al een aantal jaartjes en ik kan me goed voorstellen dat ze geen concessies doen voor zoiets als een docu. Dit is wat ze zijn en daar wordt niet aan getornd.

Ik vind niet dat ze werden weggezet als natuurmafkezen, al zouden ze daar ook geen moment wakker van liggen.

Als het ooit goed fout gaat hoop ik ze in m'n buurt te hebben.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...