Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke tas is voor mij geschikt


hailbaal

Aanbevolen berichten

Het is voor mij de bedoeling dat ik elke dag naar mijn werk fiets (mits het weer het toe laat (gladheid en fietsen is geen optie)). Mijn huidige rugzak van 26 liter is echt te klein.

 

Wat ik mee moet nemen:

Broek

Riem

Schoenen

T-shirt

Overhemd of trui

Ondergoed

Sokken

Handdoek

Washandje

Zeep

Binnenband

Buitenband

Fietspomp

Bandenlichters

Wat overig spul om mijn fiets te kunnen repareren

Laptop

Oplader

Diverse kabels

Touw

Multitool

Medic kit

en nog wat overig spul waarvan ik het logisch vind om het elke dag bij me te hebben.

 

Mijn hudige tas is echt op na 10 jaar, maar nog steeds waterdicht. Ik heb, zeker gezien de schoenen, een iets grotere tas nodig dan 26 liter. Ik kom zelf uit op de 5.11 Tactical Rush 24.

Nu is mijn laptop redelijk goed bestand tegen water, Maar ik wil wel zeker weten dat alles droog blijft.

 

Zou de Rush 24 goed genoeg zijn als ik langere tijd (zeg, 45 minuten) door een hoosbui moet fietsen? Zou deze ook comfortabel genoeg zijn? De zwarte versie met molle systeem spreekt mij zeer aan. Toch nog enigzins acceptabel voor looks, maar genoeg mogelijkheden om spullen te vervoeren (eventueel zelfs aan de buitenkant). Ik weet dat er gaten aan de onderkant zitten, deze kan ik eventueel wel dicht maken.

 

Wat zijn de ervaringen hier? Ik wil ook niet echt veel duurder gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

misschien slim om je meeste belangrijke spullen bij elkaar te pakken.

 

Dan koop je de grootste kussensloop (natuurlijk materiaal zoals katoen) die je kunt vinden, legt dit voor 24uur in een mengsel van lijnzaad olie en wasbenzine (1:1) 3 dagen laten drogen en je hebt oil cloth (oil cloth word zelfs gebruikt als emmer)

 

dan in een normale waterafstotende tas en klaar, kussensloop kan alleen vanaf boven open en anders knip je de zijkanten gedeeltelijk los en heb je een flap voor erover.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@hailbaal

Ik raad je aan met (een deel van) de spullen naar een buitensportzaak te gaan en daar tassen te gaan passen en ook daadwerkelijk aan doen, met gewicht.

Dan kun je zien of alles er goed in past, kun je voelen of de rugzak jou goed zit en je kan vergelijken met andere tassen.

 

Ik kan je wel merk x aanraden, maar wat mij lekker zit kan jou wel ergens knellen.

 

Mijn advies, ga je rugzak passen.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen mountain bike (staat op race bandjes) en fietstassen zijn ook geen mogelijkheid (geen bagagedrager). Ik wil mijn fiets zo simpel mogelijk houden (ook geen versnellingen, kettingkast en andere dingen die snel kapot kunnen).

Waterdichte hoes is misschien wel een optie. Enig idee waar je die kunt halen? Outdoor zaak misschien?

Oil cloth is niet echt een optie voor mij aangezien het een gevaarlijke manier is. Niet echt goed tegen brand bestendig, om het licht uit te drukken.

Buitensport tassen zijn vaak lelijk. Je komt dan aan met felle kleuren. Een zwarte tas vind ik dan makkelijker, zeker als er wat gebeurd. Molle is ook een voordeel voor mij. Handig systeem om er iets aan vast te maken. Dan is de 511 nog een enigzins rugged.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las even mee omdat ik zelf ook veel fiets.

Zijn van die fietstassen die aan je voorwiel kunnen geen optie voor de spullen die je niet voor je werk nodig hebt zoals bandenplakspul, reserveband enz. gezien je geen bagagedrager hebt?

Scheelt weer in het formaat/gewicht wat op je rug hangt.

Misschien vind je het niks, als ik het lees wil je het liefste een rugtas, probeer een beetje mee te denken :)

 

Ik heb zelf oude krantentassen, waterdicht en lekker groot om mijn werk in mee te kunnen nemen :D hoef ook niet verder dan 7km enkele reis te fietsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een zwarte 5.11 rush 24. Wat jij mee wil nemen geraakt daar nooit in, tenzij je gaat uitbreiden met extra pouches. Maar het is wel een fantastisch ding, ben er heel tevreden van.

 

Zo bij deze is mijn eerste post een feit, na vele weken meelezen en bijleren, waarvoor dank iedereen.

 

Zal me later nog even voorstellen op de juiste plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kilo-Glow-In-The-Dark-Bicycle-by-Pure-Fix-Cycles-1.jpg

 

Zo iets heb ik. Dus geen fietstassen of dingen aan mijn voorvork (nog gevaarlijk ook).

 

Past (gelukkig) ook niet.

 

Denk dat ik dan voor de Rush 24 ga. Mijn huidige tas is 26 liter en die is 33. scheelt toch een flink stuk. Med kit kan eventueel later als pouch er aan hangen net als een CAT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik dan voor de Rush 24 ga. Mijn huidige tas is 26 liter en die is 33. scheelt toch een flink stuk. Med kit kan eventueel later als pouch er aan hangen net als een CAT.

 

Als je een 17" laptop hebt wel dubbelchecken of 'ie past. Ik had ooit voor m'n 60L rugzak een losse regenhoes gekocht bij een outdoor winkel, geen idee of er ook kleinere modellen zijn. Andere goedkope oplossing is spullen in plastic zakken doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, ik lees al een tijd met veel plezier mee... Volgens mij heb ik zelfs nog nooit een bericht geplaatst of mij zelf voorgesteld... Mijn excuus hier voor. Ik zal dit later nog even doen op de juiste plek.

 

Ik heb zelf de 5.11 rush 24 en ik ben er heel erg tevreden over. Echt een aanrader. Mooie stevige tas met oneindig veel mogelijkheden. 5.11 wordt niet voor niets door heel veel afdelingen binnen verschillende overheden gebruikt. Ik zelf gebruik de rush 24 dagelijks. Heeft voor mij genoeg ruimte en zo als de naam het zeg je kan al je spullen voor de eerste 24 uur in kwijt. Met een paar aanvullingen nog wel meer. Heb er zelf nog een heupband aangezet zodat je de tas goed op / tegen je rug houden.

 

Ik zeg doen hij in het geld zeker waard. Wil zelf ook de kleiner versie er bij hebben.

 

Gr. Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Het is voor mij de bedoeling dat ik elke dag naar mijn werk fiets (mits het weer het toe laat (gladheid en fietsen is geen optie)). Mijn huidige rugzak van 26 liter is echt te klein.

 

Wat ik mee moet nemen:

Broek

Riem

Schoenen

T-shirt

Overhemd of trui

Ondergoed

Sokken

Handdoek

Washandje

Zeep

Binnenband

Buitenband

Fietspomp

Bandenlichters

Wat overig spul om mijn fiets te kunnen repareren

Laptop

Oplader

Diverse kabels

Touw

Multitool

Medic kit

en nog wat overig spul waarvan ik het logisch vind om het elke dag bij me te hebben.

 

Mijn hudige tas is echt op na 10 jaar, maar nog steeds waterdicht. Ik heb, zeker gezien de schoenen, een iets grotere tas nodig dan 26 liter. Ik kom zelf uit op de 5.11 Tactical Rush 24.

Nu is mijn laptop redelijk goed bestand tegen water, Maar ik wil wel zeker weten dat alles droog blijft.

 

Zou de Rush 24 goed genoeg zijn als ik langere tijd (zeg, 45 minuten) door een hoosbui moet fietsen? Zou deze ook comfortabel genoeg zijn? De zwarte versie met molle systeem spreekt mij zeer aan. Toch nog enigzins acceptabel voor looks, maar genoeg mogelijkheden om spullen te vervoeren (eventueel zelfs aan de buitenkant). Ik weet dat er gaten aan de onderkant zitten, deze kan ik eventueel wel dicht maken.

 

Wat zijn de ervaringen hier? Ik wil ook niet echt veel duurder gaan.

 

Ik kon het niet laten...

 

AHtas.jpg.9e909a7946bd0bb9bfc672d761e0235e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...