Ga naar inhoud
GENEGEERD

(Voor)deur barricaderen met een handige design gadget: goed bezig!


hayauchi

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@hayauchi

 

Heel leuk, maar ik zie er het nut niet van in. Aan een fatsoenlijke keg heb je net zoveel. Ook 3x niks. Een deur trap je zo in.

 

Linkdumping ? Dat laat ik aan anderen over.

 

[MOD] TS heeft in dit geval de moeite genomen om korte beschrijving toe te voegen. Dat plus het feit dat sommige dit als handige gadget of safety feature kunnen zien maakt het voor mij geen linkdumping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hayauchi

 

Heel leuk, maar ik zie er het nut niet van in. Aan een fatsoenlijke keg heb je net zoveel. Ook 3x niks. Een deur trap je zo in.

 

Een keg dient op een gladde vloer wel voldoende grip te kunnen krijgen om effectief te werken. Deze gadget schijnt dusdanig grip te hebben dat deze zelfs op gladde vloeren zou werken. Bovendien vermoed ik persoonlijk dat je met deze gadget meer neerwaartse druk hebt en dat deze daardoor op een gladdere ondergrond dubbel zo effectief is.

 

Zowel een keg als de DoorJammer zie ik meer als iets voor een buiten- of toegangsdeur van een woning overigens. Als je dit voor een (veelal holle/kartonnen) binnendeur gaat gebruiken sla je de plank behoorlijk mis naar mijn mening. Het idee is mogelijke indringers te weren uit je woning of verblijf en als deze al binnen is ben je mijn inziens al te laat. Voor een back-up zijn dan andere betere middelen te vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het filmpje kun je goed zien wat er gebeurd. Het meisje zet niet eens echt kracht en de deur buigt aan de bovenkant al om. Een paar flinke trappen en de deur lig eruit.

Op zich wel een leuk ding om tijd te winnen maar meer dan een paar seconden win je niet.

 

Goedkoop is het niet dus ik zou gaan voor een flinke (alu) keg met anti-slip aan de onderkant. Zelfde effect, een stuk goedkoper en makkelijker mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich wel een leuk ding om tijd te winnen maar meer dan een paar seconden win je niet.

 

Dat is toch precies de bedoeling?

 

Als je wilt dat er echt niemand binnenkomt zul je toch de complete deur + kozijnen moeten verstevigen en daar is dit gadget duidelijk niet voor bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch precies de bedoeling?

 

Als je wilt dat er echt niemand binnenkomt zul je toch de complete deur + kozijnen moeten verstevigen en daar is dit gadget duidelijk niet voor bedoeld.

Klopt maar in de rest van mijn bericht maak ik duidelijk dat dit veel te veel geld is voor zoiets. Een simpele keg doet het nog zo goed en is bovendien makkelijker mee te nemen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hayauchi

 

In het filmpje zie op 0:26 en duidelijker op 1:21 dat je het moet fixeren door de voet uit te draaien om grip te creëren. Daarmee til je dus ook je deur op de hoek omhoog.

Als je dat geregeld doet plaats je (omhoog drukkende) krachten op de scharnieren die dat niet aankunnen en die je daarmee verzwakt of zelfs vernield.

Tevens werkt dit alleen op massieve deuren, holle of honingraad binnendeuren kunnen die kracht nooit houden.

 

Koop/monteer gewoon een goede muurpunstsluiting, die "haakt" boven en onder in het kozijn. Dat heeft een veel hoger effect tegen ongewenst inbreken.

 

Maar voor éénmalig gebruik, prima extra ding (mits geen gladde ondergrond).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar voor éénmalig gebruik, prima extra ding (mits geen gladde ondergrond).

 

ik denk dat deze net WEL prima werkt op een gladde ondergrond, in tegenstelling tot een standaard wig.

 

het ding is ook eerder gericht om te gaan gebruiken voor deuren waar je zelf niets van slot op kan/mag monteren, maar toch wil afsluiten tegen ongewenste personen (al dan niet kwaadwillig, kan goed zijn dat het enkel tegen accidenteel openen is, zoals bvb het voorbeeld met de ladder dat eerder naar boven kwam, of gewoon thuis voor wat privacy)

 

qua omhoog wrikken, mijn scharnieren hebben daar geen probleem mee, die schuiven wel omhoog, tot de deur tegen het kozijn vast zit zoals de meeste hier in belgie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

qua omhoog wrikken, mijn scharnieren hebben daar geen probleem mee, die schuiven wel omhoog, tot de deur tegen het kozijn vast zit zoals de meeste hier in belgie.

 

Dan heb jij Paumelle scharnieren:

 

spaanse-paumelle.jpg.a038815941f530d54371051741998d2a.jpg

 

paumelle_scharnier_rvs_rgb.jpg.bf38f6a483f7653b2642470c3dc029f3.jpg

 

In Nederland hebben buitendeuren kogellagerscharnieren, die gaan niet omhoog.

 

2_Scharnier_Kogellagerscharnier_1.jpg.57743578d18a6f4f9af9876a96299006.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...