Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 51 tot 57 van de 57
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Na vier theorie avonden en acht praktijk ochtenden, mag ik me eindelijk gediplomeerd imker noemen . Vanavond was het theorie examen om de cursus af te sluiten. Alle 16 deelnemers zijn geslaagd. Nu moet ik het alleen nog in het echt gaan leren .

Als je meer over bijen en bijenhouden wilt weten kan ik het echt aanraden om de cursus te gaan doen. In de basiscursus leer je de basis van gangbaar imkeren. Door de praktijk lessen wordt de theorie duidelijk. Wat me opviel is dat imkers allemaal een andere mening hebben en dat er veel gediscussieerd wordt binnen de club. Dus wat dat betreft lijken het wel preppers.

Ik heb zelf nog geen volkje. Wel staat er in onze tuin een top-latten kast klaar. In het voorjaar krijg ik een volk om daar in te doen.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tanfana Bekijk Berichten
    Na vier theorie avonden en acht praktijk ochtenden, mag ik me eindelijk gediplomeerd imker noemen . Vanavond was het theorie examen om de cursus af te sluiten. Alle 16 deelnemers zijn geslaagd. Nu moet ik het alleen nog in het echt gaan leren .

Als je meer over bijen en bijenhouden wilt weten kan ik het echt aanraden om de cursus te gaan doen. In de basiscursus leer je de basis van gangbaar imkeren. Door de praktijk lessen wordt de theorie duidelijk. Wat me opviel is dat imkers allemaal een andere mening hebben en dat er veel gediscussieerd wordt binnen de club. Dus wat dat betreft lijken het wel preppers.

Ik heb zelf nog geen volkje. Wel staat er in onze tuin een top-latten kast klaar. In het voorjaar krijg ik een volk om daar in te doen.
    Gefeliciteerd! Erg nuttige en nieuw bloed is hard nodig bij het imkersgilde.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Gefeliciteerd!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tanfana Bekijk Berichten

Gefeliciteerd, van een ongediplomeerd imker, die ooit voor wat bijen moest zorgen (niet moeilijk, je hoeft alleen maar te zorgen dat ze niet doodgaan werd me verteld). Ik zorg nu (met twee jongens die veel van het uitvoerende werk doen) voor zo'n 80 volken.
    Blijft leuk, al is er wel "altijd wat".

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2015
    Leuk!! Gefeliciteerd! Ik imker nu ook een jaar met 3 volken na de vursus. Heb er erg veel plezier in. Staan bij mij gewoon in de tuin. Erg leuke hobby en niet één volk gedraagt zich hetzelfde. Net als de imkers trouwens haha!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Gefeliciteerd, een nuttige cursus lijkt mij.

Waar ik naar benieuwd ben is zijn de kosten van zo'n cursus en de kosten aan materialen om te beginnen met imkeren?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION]

De cursus kost in hier bij de bijenclub €150. Er kunnen per jaar 16 cursisten mee doen. De cursus voor volgend jaar zit al vol.

De bijkomende kosten kunnen snel oplopen. Je kunt er honderden euro's aan uitgeven.

Ik heb de volgende dingen aangeschaft. Achter de spullen de winkelverkoopprijs, tussen haakjes wat ik betaald heb.

Pijp €32 (10)
    Tabak €5 (0)
    Rieten hoed met sluier €14 (0)
    Blouse ?? (0)
    Kastbeitel €9 (9)
    Topbar Hive €175 (100)

Qua kosten en opbrengsten kan het voor ons niet uit. Wij gebruiken twee potten honing per jaar . Maar ik wil graag bijen voor de bijen en niet voor de honing.
    Kennis is nog geen wijsheid.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten