Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ochtendoefening om gear te testen


Trooper

Aanbevolen berichten

Vandaag wilde ik weer eens wat gaan doen en aangezien ik nog wat ongebruikte voorwerpen had liggen moest er het een en ander uitgetest worden.

 

Eerst ff met de Cold Steel Kukri machete een blok hout wat kleiner gemaakt. Ik had in eerdere reviews gelezen dat mensen het handvat niet fijn vonden en merkte dat ook al snel toen ik hem in mijn handen had. Heb daarom wat touw om het handvat gewikkeld waardoor het een stuk comfortabeler was en ook een los er aan gemaakt zodat hij niet uit mijn handen kan vliegen. De machete deed wat van hem verwacht werd en is bij deze goed gekeurd.

ochtendthee-1.JPG.da0e01e664e56921f6b717ee0e4409d0.jpg

 

Daarna wilde ik nog eens mijn skills met de firesteel oefenen en besloot om de Light my Fire FireKnife nog eens te testen. Even wat stof uit de droger en dit keer ook de watten gebruikt en ingesmeerd met vaseline want dat had ik nog niet gebruikt.

ochtendthee-2.JPG.0bc4f1332fc96785c2d91af92e581318.jpg

 

Al snel stond de boel te vlammen. Weet niet wat er als eerst vlam vatten maar denk de watten met vaseline (het knetterde namelijk in het begin en dat was de vorige keren met alleen het stof niet). Omdat ik alleen was kon ik het aanmaken niet filmen maar zal dat volgende keer als mijn vrouw thuis is nog eens doen zodat ik een camera tijdens het aanmaken heb.

 

Zoals je hieronder kunt zien had ik snel goede vlammen.

 

ochtendthee-3.JPG.13e09d25fc3f1479e12c574df174c4d4.jpgochtendthee-4.JPG.38952efb689798d1585b3c53ca6ede9d.jpg

 

Ik had nog een oude metalen legermok uit een munitiekist die ik eens had gekocht en had ik hier gebruikt. Toen ik het water van het vuur haalde en mijn thee in schonk kwam er een klein soort schuimlaagje op de thee. Leek net of ik een biertje had getapt (al was de schuimkraag geen 2 vingers dik). Had dit nog niet eerder gezien maar weten jullie hoe dat komt? Ben helaas vergeten er een foto van te maken. Had de mok eerst schoon gespoeld.

Nadat ik met een lepeltje het ergste schuim er af had gehaald me thee opgedronken en smaakte heerlijk.

 

Daarna heb ik de nieuwe aanwinst welke ik van schoonvader heb gekregen uitgetest en dat ging ook redelijk goed al kreeg ik op een gegeven moment erg koude handen en zijn toen maar naar binnen gegaan.

buks-1.JPG.47eaac456d42d6f7e09c6239572c1f49.jpgdoel.JPG.9475099a8195749a15138dc68201d632.jpg

 

Dat was mijn ochtend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nice. Touwje aan de machette is een goed idee, zo kan ie inderdaad niet wegvliegen. Ik heb hetzelfde ding en ook omwikkeld met paracord net zoals jij. Pas wel op met dat touwje, als ie uit je handen vliegt hangt ie aan je pols en loop je 't risico jezelf te verwonden aan je benen oid. Als er niemand anders in de buurt loopt zou ik 'm liever laten wegvliegen en weer op gaan halen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amity het kloven ging echt heel goed en makkelijk. Ook over het FireKnife ben ik heel tevreden. Dit is de tweede keer dat ik met deze een vuurtje maak en beide keren was het vuur in enkele seconden aan. @R3mk0 het water was gloeiend heet dus dat lijkt me niet het geval in deze. @phaelin heb je misschien gelijk in maar heb mezelf wel aangeleerd eerst goed na te denken over hoe ik ga staan etc voordat ik begin met zoiets want weet van mezelf dat ik niet de meest handige persoon ben en dus let ik altijd wel dat ik mezelf niet ga/kan verwonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leesaanwijzing vooraf: mijn opmerkingen hieronder zijn constructief bedoeld!

 

- Machetes zijn niet bedoeld om deze formaten hout kleiner te maken. Dat is op den duur niet goed voor de levensduur van je machete.

- Het formaat van je vuur is veel te groot voor het verhitten van een beetje water. Je verbruikt nu veel brandstof, en je verhit tevens de handgrepen van je legermok.

- Met een dekseltje voor je legermok, vrij gemakkelijk te maken van blik of buigbaar aluminium (een windscherm bijvoorbeeld), is je water veel sneller aan de kook. Bovendien scheelt het brandstof.

- Je luchtbuks lijkt een afwijking naar links(boven) te hebben. Ik weet niet of het mogelijk is dat bij deze luchtbuks bij te stellen (is er ergens een draaimechanisme?).

 

Veel plezier verder!

 

Benedictus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leesaanwijzing vooraf: mijn opmerkingen hieronder zijn constructief bedoeld!

 

- Machetes zijn niet bedoeld om deze formaten hout kleiner te maken. Dat is op den duur niet goed voor de levensduur van je machete.

- Het formaat van je vuur is veel te groot voor het verhitten van een beetje water. Je verbruikt nu veel brandstof, en je verhit tevens de handgrepen van je legermok.

- Met een dekseltje voor je legermok, vrij gemakkelijk te maken van blik of buigbaar aluminium (een windscherm bijvoorbeeld), is je water veel sneller aan de kook. Bovendien scheelt het brandstof.

- Je luchtbuks lijkt een afwijking naar links(boven) te hebben. Ik weet niet of het mogelijk is dat bij deze luchtbuks bij te stellen (is er ergens een draaimechanisme?).

 

Veel plezier verder!

 

Benedictus

 

Geen probleem hoor en je hebt ook groot gelijk. Wilde de machete uittesten een aangezien ik niet in staat ben vanwege fysieke ongemakken kon ik dat alleen thuis en had ik alleen dat hout voor handen. Dat het vuur te groot was kreeg ik ook in de gaten toen ik bezig was en is iets om volgende keer op te letten. Het was echter wel lekker warm. haha De handgrepen vielen op zich wel mee want kon de mok nog gewoon dragen (al is dat dan misschien mazzel geweest). De buks lijkt inderdaad een kleine afwijking te hebben. Is wel een draaimechanisme maar is ook mee geverfd dus moet ff kijken wat ik daarmee kan als ik hem ga opknappen.

 

bedankt voor je tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amity het kloven ging echt heel goed en makkelijk. Ook over het FireKnife ben ik heel tevreden. Dit is de tweede keer dat ik met deze een vuurtje maak en beide keren was het vuur in enkele seconden aan. @R3mk0 het water was gloeiend heet dus dat lijkt me niet het geval in deze. @phaelin heb je misschien gelijk in maar heb mezelf wel aangeleerd eerst goed na te denken over hoe ik ga staan etc voordat ik begin met zoiets want weet van mezelf dat ik niet de meest handige persoon ben en dus let ik altijd wel dat ik mezelf niet ga/kan verwonden.

 

Was maar even een tip. Ik ben zelf ook niet erg handig dus... :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...