Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2014

Vraag survival voedsel, maximale calorieŽn in kleinst mogelijke verpakking !

Hallo preppers !

Ik zit al een tijdje met het volgende dilemma. Stel ik trek de bossen in, en ik plan daar een aantal weken te blijven, alles wat ik mee kan nemen moet ik op mijn rug dragen, (+ misschien wat extra tassen die ik nog vast kan houden)

Wat is voor deze situatie de ideale voeding ? Ik heb het dan voornamelijk over dingen die ik niet hoef op te warmen. Ik zoek zeg maar de maximale calorieŽn in de kleinst mogelijke verpakking. Houdbaarheidsdatum is wat mij betreft geen extreem issue, voor de BOL waarvoor ik plannen maak is een goede bron aan drinkwater dus dat hoeft niet in het vraagstuk meegenomen te worden !

Dus in het kort: Maximaal aantal calorieŽn, in de kleinst mogelijke verpakking. Het liefst ook gewoon iets wat ik in een gewone winkel/supermarkt kan kopen !

Input word zeer gewaardeerd !

Chris

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Chocolade, pindakaas, suiker, gecondenseerde melk, ... .
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Vis in blik, knakworst in blik. rookworst in plastic. stoofvlees in blik (coertjens)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    In natuurvoedings winkels kan je energie repen kopen met verschillende smaken .
    Maar als je daar weken kan op leven in de bossen dat betwijfel ik sterk .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Redelijk gezond, variatie aan smaken, zo meteen uit de verpakking te eten. Chocolade, studentenhaver, iets als beef jerky/gedroogde worst en gedroogde groente (vezels, al heeft kruidvat ook vezelpillen). Neem in zo'n geval ook een pot goede multivitamine mee, want volledige maaltijden zijn dit niet. De gedroogde groente zal je hoogst waarschijnlijk zelf moeten maken, ik ben ze in de winkel nog niet tegen gekomen.

Blik is in zulke omstandigheden veel te zwaar en enkel verpakking, dus je krijgt er niks voor terug. Meenemen van je afval is in zo'n situatie sterk aan te raden (geen sporen achter laten) en dan is blik lastig/gevaarlijk ivm scherpe randen en kans is groot op vlekken in je andere spullen.

Aanvulling : ultralight hikers eten vaak een handje nootjes voor het slapen gaan omdat het vet helpt om je warm te houden.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Ik heb een pop pindakaas in mijn bob compact en goed voor zo'n 2500 calorieŽn! Misschien is meergranen rijst en havermout iets voor je. Ik kan me uit de documantaire Alone in the wild herinneren dat hij deze ook mee heeft!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    we zeggen wel pindakaas maar zou jijzelf pindakaas zo uit de pot eten?

wat dacht je van beefjerky? kun je erg lang op sabbelen dus een constante toevoer van calorieŽn.

verder wat meel en zout mee misschien wat olie en je kunt gaan bakken en frituren.
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Pindakaas... [MENTION=2431]MyronPrps[/MENTION] en ja er zit er hier 1 tegen over me die ik regelmatig betrap met een pot pindakaas en lepel op de bank hahaha
    Even a tiny acorn becomes a mighty oak..............

If you dont take care of your gear, How can your gear take care of u

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object

ghostwhiper
    Guest
    De kennis om eten te vinden in de natuur heeft de meeste calorieŽn per gram gewicht
    Vissen, paddestoelen, eetbare planten.

http://preppers.nl/forum/threads/120...kill-test-2015

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 87
    Laatste Bericht: 07-10-14, 21:51
  2. De survival vraag en antwoord show
    Door Tom in forum Preppers in de Media
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 30-09-13, 07:56
  3. Drogen van voedsel, vraag voor gebruikersdeskundigen
    Door gebruikersnaam in forum Eten en drinken
    Reacties: 13