Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vraag survival voedsel, maximale calorieën in kleinst mogelijke verpakking !


chrisje110

Aanbevolen berichten

Hallo preppers !

 

Ik zit al een tijdje met het volgende dilemma. Stel ik trek de bossen in, en ik plan daar een aantal weken te blijven, alles wat ik mee kan nemen moet ik op mijn rug dragen, (+ misschien wat extra tassen die ik nog vast kan houden)

 

Wat is voor deze situatie de ideale voeding ? Ik heb het dan voornamelijk over dingen die ik niet hoef op te warmen. Ik zoek zeg maar de maximale calorieën in de kleinst mogelijke verpakking. Houdbaarheidsdatum is wat mij betreft geen extreem issue, voor de BOL waarvoor ik plannen maak is een goede bron aan drinkwater dus dat hoeft niet in het vraagstuk meegenomen te worden !

 

Dus in het kort: Maximaal aantal calorieën, in de kleinst mogelijke verpakking. Het liefst ook gewoon iets wat ik in een gewone winkel/supermarkt kan kopen !

 

Input word zeer gewaardeerd !

 

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Redelijk gezond, variatie aan smaken, zo meteen uit de verpakking te eten. Chocolade, studentenhaver, iets als beef jerky/gedroogde worst en gedroogde groente (vezels, al heeft kruidvat ook vezelpillen). Neem in zo'n geval ook een pot goede multivitamine mee, want volledige maaltijden zijn dit niet. De gedroogde groente zal je hoogst waarschijnlijk zelf moeten maken, ik ben ze in de winkel nog niet tegen gekomen.

 

Blik is in zulke omstandigheden veel te zwaar en enkel verpakking, dus je krijgt er niks voor terug. Meenemen van je afval is in zo'n situatie sterk aan te raden (geen sporen achter laten) en dan is blik lastig/gevaarlijk ivm scherpe randen en kans is groot op vlekken in je andere spullen.

 

Aanvulling : ultralight hikers eten vaak een handje nootjes voor het slapen gaan omdat het vet helpt om je warm te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo preppers !

 

Ik zit al een tijdje met het volgende dilemma. Stel ik trek de bossen in, en ik plan daar een aantal weken te blijven, alles wat ik mee kan nemen moet ik op mijn rug dragen, (+ misschien wat extra tassen die ik nog vast kan houden)

 

Wat is voor deze situatie de ideale voeding ? Ik heb het dan voornamelijk over dingen die ik niet hoef op te warmen. Ik zoek zeg maar de maximale calorieën in de kleinst mogelijke verpakking. Houdbaarheidsdatum is wat mij betreft geen extreem issue, voor de BOL waarvoor ik plannen maak is een goede bron aan drinkwater dus dat hoeft niet in het vraagstuk meegenomen te worden !

 

Dus in het kort: Maximaal aantal calorieën, in de kleinst mogelijke verpakking. Het liefst ook gewoon iets wat ik in een gewone winkel/supermarkt kan kopen !

 

Input word zeer gewaardeerd !

 

Chris

 

Als je toch naar je BOL gaat, dan zou ik daar voldoende voedsel verstoppen (zo vochtvrij mogelijk). Kan dus in van die waterdichte tonnen of een koelbox, eventueel een goede verstop plaats maken in de grond.

 

Blikken en potten lang houdbaar voedsel; krachtbouillon, soepen, groente in conserven etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je leest het kan van alles zijn. Wat belangrijk is CALORIEËN!! Als daar veel van inzit kan je meenemen omdat het gewoon veel energie geeft. Maar je hebt natuurlijk ook al kant en klaar pakketten bv in de prepshop. http://prepshop.nl/noodvoeding/spaghetti-bolognese

Deze heeft bijna 3000 kj. Voordeel is dat het kant en klaar is, gedroogd waardoor heel lang houdbaar. Je kan natuurlijk ook proberen zelf zoiets samen te stellen maar omdat er dan nog wel meestal wat vocht in het vlees zit word deze minder lang houdbaar dan gedroogd vlees.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je leest het kan van alles zijn. Wat belangrijk is CALORIEËN!! Als daar veel van inzit kan je meenemen omdat het gewoon veel energie geeft. Maar je hebt natuurlijk ook al kant en klaar pakketten bv in de prepshop. http://prepshop.nl/noodvoeding/spaghetti-bolognese

Deze heeft bijna 3000 kj. Voordeel is dat het kant en klaar is, gedroogd waardoor heel lang houdbaar. Je kan natuurlijk ook proberen zelf zoiets samen te stellen maar omdat er dan nog wel meestal wat vocht in het vlees zit word deze minder lang houdbaar dan gedroogd vlees.

 

Ik kijk ook naar betaalbaarheid en het moet goed te eten zijn. Inmiddels weet ik welke blikken\pakken\zakken ik wel en niet te nassen vind.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Chrisje,

 

ik wijs je graag op soylent en (de nederlandse versie) joylent.

 

de nederlandse website is joylent.eu

joylent-277e7282e45f57714428e951ed71fab4.png.bc1d86da5a162cec49e486b32cf3062e.png

 

wikipedia:

Soylent is een open source voedselvervanger bedoeld om te voldoen aan alle dagelijkse voedingsbehoeften van een menselijk lichaam. Het is voornamelijk gemaakt van maltodextrine, rijstproteïnen, haverbloem, koolzaadolie, visolie en essentiële vitaminen.[1]

 

Soylent is gemaakt door software-ontwikkelaar Rob Rhinehart; het is bedoeld om een menselijk lichaam van alle nutritionele behoeften te voorzien zonder tijd, geld of moeite te spenderen aan het bereiden ervan.[2] Na het onderzoeken van nutritionele vereisten ontwikkelde Rhinehart de formule door het op zichzelf uit te proberen, gebaseerd op eigen onderzoek online, in boeken en in wetenschappelijke publicaties.[3][4] Rhinehart noemde het naar het fictieve voedsel van de sciencefictionroman Make Room! Make Room! uit 1966,[5] verder gepopulariseerd in de film Soylent Green uit 1973.

 

Een commerciële versie van Soylent is gemaakt met behulp van een crowdfundingcampagne en durfkapitaal waarin meer dan US$3.500.000 is opgehaald.[1] Het geld financiërde verder onderzoek en aanpassingen aan de formule. De eerste bestellingen van Soylent werden in Amerika verzonden in de eerste week van mei 2014.[6]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe wat zeer nuttige tips gekregen, bedankt iedereen ! Nee ik besef dat ik niet voor weken aan eten in mijn rugzak kan duwen, het doel word denk ik voor 1 week aan voedsel in de rugzak, en voor de rest opslag maken in de BOL. Heeft iemand ideeën om voedsel op te slaan in het bos ? Gewoon ondergronds in een munitiekist, of hebben jullie nog andere ideeën ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe wat zeer nuttige tips gekregen, bedankt iedereen ! Nee ik besef dat ik niet voor weken aan eten in mijn rugzak kan duwen, het doel word denk ik voor 1 week aan voedsel in de rugzak, en voor de rest opslag maken in de BOL. Heeft iemand ideeën om voedsel op te slaan in het bos ? Gewoon ondergronds in een munitiekist, of hebben jullie nog andere ideeën ?

 

Stash tubes zijn genoemd. Gebruik de zoekfunctie !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Voedseltonnen bij de boerenbond/welkoop vandaan.

Die witte met de rode deksel hebben een oring en zijn waterdicht.

beetje vaseline op de o ring doen helpt de waterdichtheid nog extra te garanderen.

munitie kistjes zijn totaal ongeschikt ivm roest en zijn niet 100% waterdicht.

 

het is mij nog steeds te veel moeite ik haal alles zo veel mogelijk uit de natuur want als je weet waar je naar moet zoeken is er veel te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noten, druivensuiker, couscous (kan je ook koud laten wellen), honing, proteïne-repen of candybar met noten en/of cocos, marsepein,wheypoeder... eens goed gecombineerd volgens behoefte van je verbranding qua vetten, suikers en eiwitten, kan je een tijdje verder.

 

Wel oppassen met bv noten dat je geen 500 gram per dag en dit een paar dagen na elkaar eet, als dat niet gewend bent gaan je darmen daar vrij explosief op reageren (winderigheid en diarree).

 

In de bossen heb je met een goeie kledij geen 2500 calorieën nodig per dag tenzij je elke dag een boom gaat omhakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me recentelijk zitten verbazen over hoeveel callorien er in een simpel pak chocolate-chip-cookies van het supermarkt huismerk KOEKie zit!... Bijna 1900 geloof ik!... Weegt/kost geen drol en is zonder twijfel goed te nassen!

Als je het nog wat compacter kan inpakken (pringles koker of koffiepads-bewaar-bus) ben je letterlijk 'lekker bezig'... ;-p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Bij de vraag: Hoeveel calorieën per euro/kg moet tevens rekening worden gehouden met hoe effectief deze calorieën ook door het lichaam worden opgenomen. Puur vet/olie bevat zéér veel calorien per gram, maar puur vet wordt door het lichaam niet al te effectief opgenomen. In mindere mate geldt dit ook voor puur koolhydraten. Een mix van koolhydraten en vetten leidt tot emulsies die door het lichaam zéér effectief worden opgenomen....

Men kan dan met minder voedsel (minder gewicht) uit.........

Lees verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...