Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zomaar even een gedachte " Preppen toch Gevaarlijk ?? "


Gast

Aanbevolen berichten

Als je er over nadenkt dan is het eigenlijk gevaarlijk wat je doet.

Op korte termijn tijdens een (In ) een SHTF misschien nog niet.

Maar mensen krijgen vlug genoeg door waar wat te halen valt.

Mede door gedrag van jou zelf of verraden werk :(

 

Hier in Nederland mogen we geen wapens in ons bezit hebben om ons te verdedigen.

Laat staan er mee schieten als je al zelf iets gemaakt hebt.

In Amerika is dat wat anders ,als je ziet wat ze daar alleen al aan wapens in hun bezit hebben.

Zelfs de Budget preppers gaan daar eerst voor een Handwapen en Munitie.

Het is nog altijd beter om op afstand je huis te verdedigen dan op de persoon.

 

Een mens in Nood word een Beest,Kijk maar eens wat Honger doet of wat Wanhoop veroorzaakt.

Ziekte ... Apotheken worden massaal geplunderd,:Zelfs Dokters zijn hun leven niet meer veilig,Ze kunnen namelijk niet op tien plaatsen tegelijk zijn en iedereen oefend druk uit in de vorm van

ja Geweld/Agressie enz

En dan zit jij daar met je huis/Flat/Schuur vol met waar iedereen naar op zoek is.

Daar komt nog bij dat als zo'n SHTF situatie voorbij is dat je hier gerechtelijk vervolgt word voor je daden en wanneer er bewijs is voor(Dat jij iemand hebt vermoord)

Zelf verdediging:(:confused:

 

Het hele begrip Preppen is Volgens mij uit Amerika komen overwaaien.

En daar kan en mag alles.

 

In een echte situatie zijn wapens een eerste vorm van behoefte en Noodzaak.

Net als zoveel andere dingen.

 

Daarom vind ik dat Preppen eigenlijk levens gevaarlijk is.

 

Als ik niets meer heb en mijn kinderen huilen van de Honger of zijn ziek dan verander ik ook.

Dit geld ook voor jou partner en directe familieleden/Vrienden.Die bescherm je en probeer je voor te zorgen.

Criminelen lopen er al genoeg die dan vanalles van jou willen of die Info proberen te vergaren via een heel Assortie aan middelen.

Dan ga ik ook op zoek en dan doe ik ook dingen die ik waarschijnlijk nu niet voor mogelijk houd.

En dan kun je wel gaan zeggen dat als iedereen wapens heeft het een gekkentent word:confused:

 

Maar je hebt wel een kans.IK stimuleer hier niemand tot de aanschaf van ...

of het nadenken over een mogelijke aanschaf.

Mij gaat het er alleen om dat je je bewust word van het gevaar en het verschil met Landen zoals Amerika,

met ook hun eindeloze onbewoonde gebieden.En andere Wedgeving.

 

Kijk eens naar al die Films/series die er de laatste jaren voorbij zijn gekomen over dit onderwerp( Een ramp/oorlog ).

De Realiteit zal vele malen erger zijn dan in Films ,vooral in de steden hier in Europa.

Alle kooien in de Dierentuin staan open vooral die van de Jagers en Vleeseters en jij zit daar als zeldzaam Parkietje in je Hok vol met voer in de opslag van de Dierentuin.

 

Als je dan ook eens Bang bent tijdens dat preppen wat je nu doet dan ga je misschien ook nadenken over de Negatieve kant ervan en ga je een alternatief bedenken voor

 

Verhuizen naar Amerika :o:)

Ik plaats dit met een Lachje :confused: Maar toch

Teveel You Tube gekeken de laatste tijd en naar de vorm van Preppen en het verschil van Preppers in andere landen en hun uitrusting.

 

Misschien dat er al meerdere Topics zijn gerelateerd aan dit onderwerp ?

Het kan geen kwaad dat iets omtrent dit onderwerp af en toe eens opnieuw aandacht krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat het nog anders kan: Zoveel mogelijk mensen te motiveren om te gaan preppen. Begin in je vriendenkring, familie en buren. Zodat je een soort van community hebt. Daarnaast misschien toch een voorraadje extra om te kunnen delen.

 

Zoveel mogelijk mensen motiveren om te preppen kan echt geen kwaad!

Naturlijk.Zo denk ik ook.

Maar ben je jezelf ook bewust van het gevaar dat dat preppen met zich meebrengt:confused:

 

Een Bank vol met Geld moet zich ook beschermen tegen invloeden van buitenaf.

 

Hier in Nederland kunnen we dat slechts met beperkte middelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er over nadenkt dan is het eigenlijk gevaarlijk wat je doet.

Op korte termijn tijdens een (In ) een SHTF misschien nog niet.

Maar mensen krijgen vlug genoeg door waar wat te halen valt.

Mede door gedrag van jou zelf of verraden werk :(

 

Hier in Nederland mogen we geen wapens in ons bezit hebben om ons te verdedigen.

Laat staan er mee schieten als je al zelf iets gemaakt hebt.

In Amerika is dat wat anders ,als je ziet wat ze daar alleen al aan wapens in hun bezit hebben.

Zelfs de Budget preppers gaan daar eerst voor een Handwapen en Munitie.

Het is nog altijd beter om op afstand je huis te verdedigen dan op de persoon.

 

Een mens in Nood word een Beest,Kijk maar eens wat Honger doet of wat Wanhoop veroorzaakt.

Ziekte ... Apotheken worden massaal geplunderd,:Zelfs Dokters zijn hun leven niet meer veilig,Ze kunnen namelijk niet op tien plaatsen tegelijk zijn en iedereen oefend druk uit in de vorm van

ja Geweld/Agressie enz

En dan zit jij daar met je huis/Flat/Schuur vol met waar iedereen naar op zoek is.

Daar komt nog bij dat als zo'n SHTF situatie voorbij is dat je hier gerechtelijk vervolgt word voor je daden en wanneer er bewijs is voor(Dat jij iemand hebt vermoord)

Zelf verdediging:(:confused:

 

Het hele begrip Preppen is Volgens mij uit Amerika komen overwaaien.

En daar kan en mag alles.

 

In een echte situatie zijn wapens een eerste vorm van behoefte en Noodzaak.

Net als zoveel andere dingen.

 

Daarom vind ik dat Preppen eigenlijk levens gevaarlijk is.

 

Als ik niets meer heb en mijn kinderen huilen van de Honger of zijn ziek dan verander ik ook.

Dit geld ook voor jou partner en directe familieleden/Vrienden.Die bescherm je en probeer je voor te zorgen.

Criminelen lopen er al genoeg die dan vanalles van jou willen of die Info proberen te vergaren via een heel Assortie aan middelen.

Dan ga ik ook op zoek en dan doe ik ook dingen die ik waarschijnlijk nu niet voor mogelijk houd.

En dan kun je wel gaan zeggen dat als iedereen wapens heeft het een gekkentent word:confused:

 

Maar je hebt wel een kans.IK stimuleer hier niemand tot de aanschaf van ...

of het nadenken over een mogelijke aanschaf.

Mij gaat het er alleen om dat je je bewust word van het gevaar en het verschil met Landen zoals Amerika,

met ook hun eindeloze onbewoonde gebieden.En andere Wedgeving.

 

Kijk eens naar al die Films/series die er de laatste jaren voorbij zijn gekomen over dit onderwerp( Een ramp/oorlog ).

De Realiteit zal vele malen erger zijn dan in Films ,vooral in de steden hier in Europa.

Alle kooien in de Dierentuin staan open vooral die van de Jagers en Vleeseters en jij zit daar als zeldzaam Parkietje in je Hok vol met voer in de opslag van de Dierentuin.

 

Als je dan ook eens Bang bent tijdens dat preppen wat je nu doet dan ga je misschien ook nadenken over de Negatieve kant ervan en ga je een alternatief bedenken voor

 

Verhuizen naar Amerika :o:)

Ik plaats dit met een Lachje :confused: Maar toch

Teveel You Tube gekeken de laatste tijd en naar de vorm van Preppen en het verschil van Preppers in andere landen en hun uitrusting.

 

Misschien dat er al meerdere Topics zijn gerelateerd aan dit onderwerp ?

Het kan geen kwaad dat iets omtrent dit onderwerp af en toe eens opnieuw aandacht krijgt

 

 

Daarom hechten veel preppers aan hun privacy, en zorgen ze zich onopvallend gedragen, en niet te koop lopen met hun preppers activiteiten. De eerste lijn van verdediging is dus niet opvallen en geheimhouding. (OPS-SEC) door al je huisgenoten.

De tweede lijn, is een ontmoedigingsbeleid. Laat je verblijfplaats er uitzien alsof er niets te halen is en gedraag je alsof het slecht met je gaat.

De derde lijn van verdediging is, vroegtijdige signalering en er on opvallende hindernissen zijn waardoor men liever bij de buren gaat kijken

De vierde lijn van verdediging is zorgen dat je een team aan mensen om je heen hebt, die gewend zijn om met elkaar samen te werken.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom, lieve mensen, ik zeg het maar weer:

Preppers Heaven !

 

http://preppers.nl/forum/threads/6316-Preppers-Heaven-(BOL)-MUST-READ!?highlight=Heaven

 

Ik heb het gelezen.Zoiets is ook te doen.Als je vanuit het perspectief wereldwijde Ramp gaat denken dan heb je echt wel een groep /Commune nodig om te overleven.

Dus Met een Groep ..in het juiste gebied(Het best haalbare ).Dat is al een wapen op zich.

Maar dan heb je wel mensen nodig die 10000% te vertrouwen zijn.

Er zijn er helaas genoeg die dit niet willen of niet willen delen .En daar zit voor deze groep dan weer het gevaar(Huis vol met ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81

Niet in de stad zijn, maakt het leven ook een stuk veiliger (wshtf). Ik denk eigenlijk dat je een beetje veel (Amerikaanse) series en films hebt gekeken. Er zijn inderdaad gebieden waar het zo zal gaan als jij zegt, maar ook een heleboel waar mensen niet gek worden en 'in beesten veranderen'. Vooral daar waar mensen nog gewend zijn voor zichzelf te zorgen.

 

Iets wat mij de laatste tijd opvalt, is dat wanneer er iets te zien is op tv over een situatie waar wij preppers ons op voorbereiden, of het nu in het nieuws is of een serie/film, dat er altijd bijzonder uitgelicht wordt hoe slecht mensen zich gedragen. Ik snap dat dat is wat voor goeie kijkcijfers zorgt, maar het zorgt er ook voor dat het beeld dat mensen zich van anderen vormen beïnvloed wordt. Het is heel populair om te roepen dat mensen beesten zijn, maar dat maakt het nog geen waarheid. De waarheid ligt altijd ergens in het midden. De vicieuze cirkel die ontstaat door dit soort programma's vind ik wel zorgwekkend: Mensen denken: "ik zie niet anders (op tv) dan mensen die zich als beesten gedragen, dus moet ik me daar preventief tegen (leren) beschermen." Vervolgens zijn mensen bang én bewapend en áls er dan wat gebeurt, komen al die beelden van tv weer omhoog. Als er dan iemand bij zo'n persoon aanbelt dan kan diegene inderdaad het ergste verwachten. Angstpolitiek helpt niet om de boel rustig te houden. Hoe banger je bent, hoe gevaarlijker je bent. Pas op dat je niet diegene wordt waarover je nu zegt dat je je ertegen moet beschermen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom hechten veel preppers aan hun privacy, en zorgen ze zich onopvallend gedragen, en niet te koop lopen met hun preppers activiteiten. De eerste lijn van verdediging is dus niet opvallen en geheimhouding. (OPS-SEC) door al je huisgenoten.

De tweede lijn, is een ontmoedigingsbeleid. Laat je verblijfplaats er uitzien alsof er niets te halen is en gedraag je alsof het slecht met je gaat.

De derde lijn van verdediging is, vroegtijdige signalering en er on opvallende hindernissen zijn waardoor men liever bij de buren gaat kijken

De vierde lijn van verdediging is zorgen dat je een team aan mensen om je heen hebt, die gewend zijn om met elkaar samen te werken.

 

Ga ik helemaal in mee.

Maar of iedereen hier bij stilstaat ?.

En samenwerken ,voor mij geen probleem,maar voor anderen misschien wel ??

Een Zwaarder Kaliber wapen in bezit mogen hebben zoals in Amerika wel is toegestaan zie ik echt niet als overbodige luxe.

Maar als pure Noodzaak.Je onderschat vaak de werkelijke vorm van Geweld/Hebzucht/Honger/Dorst.En wat dat met zich meebrengt.

Vroeg of laat zoek je overal naar eten /water/medicijnen.Vooral daar waar je eerst dacht dat er niets te halen valt of waar het te moeilijk was om erbij te komen.

Hindernissen moet je nemen om iets te bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81

Niet in de stad zijn, maakt het leven ook een stuk veiliger (wshtf). Ik denk eigenlijk dat je een beetje veel (Amerikaanse) series en films hebt gekeken. Er zijn inderdaad gebieden waar het zo zal gaan als jij zegt, maar ook een heleboel waar mensen niet gek worden en 'in beesten veranderen'. Vooral daar waar mensen nog gewend zijn voor zichzelf te zorgen.

 

Iets wat mij de laatste tijd opvalt, is dat wanneer er iets te zien is op tv over een situatie waar wij preppers ons op voorbereiden, of het nu in het nieuws is of een serie/film, dat er altijd bijzonder uitgelicht wordt hoe slecht mensen zich gedragen. Ik snap dat dat is wat voor goeie kijkcijfers zorgt, maar het zorgt er ook voor dat het beeld dat mensen zich van anderen vormen beïnvloed wordt. Het is heel populair om te roepen dat mensen beesten zijn, maar dat maakt het nog geen waarheid. De waarheid ligt altijd ergens in het midden. De vicieuze cirkel die ontstaat door dit soort programma's vind ik wel zorgwekkend: Mensen denken: "ik zie niet anders (op tv) dan mensen die zich als beesten gedragen, dus moet ik me daar preventief tegen (leren) beschermen." Vervolgens zijn mensen bang én bewapend en áls er dan wat gebeurt, komen al die beelden van tv weer omhoog. Als er dan iemand bij zo'n persoon aanbelt dan kan diegene inderdaad het ergste verwachten. Angstpolitiek helpt niet om de boel rustig te houden. Hoe banger je bent, hoe gevaarlijker je bent. Pas op dat je niet diegene wordt waarover je nu zegt dat je je ertegen moet beschermen.

 

Die Films zijn echt niet overdreven!Die laten slechts het puntje van de ijsberg zien.

Ik ben trouwens geen Serie kijker.Maar als ik iets zie dan denk ik er wel over na.

Onze laatste wereld oorlog was al een voorbeeld.

Vanuit een Hobby heb ik ontzettend veel mensen gesproken die in die tijd geleefd hebben en hoe ze dat ervaren hebben.

Vele van hen zijn inmiddels gestorven.Ze hebben mij dingen verteld met de tranen in hun ogen van pijn en verdriet.

Mensen van toen(Ik met ze gesproken heb over) al over de 70/80 jaar.Ze beleefden het tijdens zo'n gesprek bijna opnieuw.

Wat Fictie ,niet rieel.Daar hoef je echt niet voor naar Films te kijken.

Wat het met hun als mens gedaan heeft en hoe mensen van elkaar vervreemd zijn geraakt.Familie leden die elkaar niet meer vertrouwden.

Elkaar de Haren uit hun hoofd trokken om een lik uit een afvalbak.Enz enz

Zelfs elkaar verraden hebben voor een Maaltijd! Twee broers in dit geval.1 van hen zat in het Verzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Films zijn echt niet overdreven!Die laten slechts het puntje van de ijsberg zien.

Ik ben trouwens geen Serie kijker.Maar als ik iets zie dan denk ik er wel over na.

Onze laatste wereld oorlog was al een voorbeeld.

Vanuit een Hobby heb ik ontzettend veel mensen gesproken die in die tijd geleefd hebben en hoe ze dat ervaren hebben.

Vele van hen zijn inmiddels gestorven.Ze hebben mij dingen verteld met de tranen in hun ogen van pijn en verdriet.

Mensen van toen(Ik met ze gesproken heb over) al over de 70/80 jaar.Ze beleefden het tijdens zo'n gesprek bijna opnieuw.

Wat Fictie ,niet rieel.Daar hoef je echt niet voor naar Films te kijken.

Wat het met hun als mens gedaan heeft en hoe mensen van elkaar vervreemd zijn geraakt.Familie leden die elkaar niet meer vertrouwden.

Elkaar de Haren uit hun hoofd trokken om een lik uit een afvalbak.Enz enz

Zelfs elkaar verraden hebben voor een Maaltijd! Twee broers in dit geval.1 van hen zat in het Verzet.

Ik heb het al vaak gezegd, het laagje beschaving bij de mensen is flinterdun... (Als het er al is... Al eens naar de voetbal geweest? )

En leven an sich is eigenlijk al heel gevaarlijk, uiteindelijk ga je er zelfs aan dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

Gevallletje omgekeerde logica, ik ben voorbereid en daarom in gevaar?? Er staan op het forum veel tips en tricks voor je veiligheid en om je onopvallend te gedragen. Lijkt me een beter startpunt dan films. Ik snap je gedachte en de gevaren die je noemt. Maar als je je helemaal niet voorbereid ben je waarschijnlijk dood voor je overvallen kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom, lieve mensen, ik zeg het maar weer:

Preppers Heaven !

 

http://preppers.nl/forum/threads/6316-Preppers-Heaven-(BOL)-MUST-READ!?highlight=Heaven

 

...

 

Er zijn er helaas genoeg die dit niet willen of niet willen delen

 

Kom eens naar een SC, dan zal je zelfvertrouwen een opkikker krijgen :o De preppers die daar samen komen delen bijna alles met de ander. Mensen zorgen daar voor elkaar en zijn behulpzaam. Er is meer saamhorigheid dan dat jou angst je laat denken.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je voorraad kun je het langer vol houden dan degene die niets heeft. Bij een grootschalige ramp, dus zonder water voorziening ligt na 1 week de niet prepper op apegapen. Dus dan zal de dreiging al een stuk minder zijn. Hoe langer je het volhoud zonder ontdekking hoe groter de overlevingskans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar volgens mij haal je een paar dingen door elkaar.

 

Als ik naar mezelf kijk, ik ben alleenstaand moeder met twee kinderen. Nou heb ik bij lange na niet de preps die ik zou willen hebben, maar ik heb iig een redelijke voedsel- en watervoorraad in huis. Mocht er iets gebeuren waardoor de schappen leeg blijven, kan ik dus een tijdje met mijn kinderen binnen blijven zonder te verhongeren. De kans bestaat dat er dan plunderaars komen, op zoek naar voedsel, en dat dan vinden bij mij thuis. Het kan ook dat plunderaars mijn huis overslaan omdat het een dertien-in-een-dozijn huis is en niets er op wijst dat er hier iets te halen valt. Ge wit ooit nooit nie.

 

Jij stelt dat preppen gevaarlijk is, alternatief zou dan zijn niet preppen. Als ik niet geprept zou hebben, zou ik dus geen voedsel- en watervoorraad in huis hebben. Als de schappen om wat voor een reden dan ook leeg blijven, hebben mijn kinderen en ik dus een probleem. Dan zal ik naar buiten moeten om eten en drinken te vinden. Dan heb ik de keuze, of mijn kinderen alleen thuis achterlaten als ik op pad ga, met het risico dat er plunderaars komen als zij alleen zijn, of dat ik niet meer terug kom en zij daar alleen op mij zitten te wachten zonder eten en drinken. Of ik neem ze mee als ik op stroopjacht ga. Nou kan ik nog wel verder gedetailleerd in gaan op wat er allemaal zou kunnen gebeuren, feit blijft dat ik door me voor te bereiden er voor kan zorgen dat de kans minder groot is dat ik het gevaar hoef op te zoeken. Of het gevaar mij op zoekt, tja dat weet je natuurlijk nooit maar kan in beide situaties gebeuren.

 

Een SHTF is (in potentie) gevaarlijk, niet het preppen zelf. Door te preppen bereid je je juist voor op potentieel gevaar zodat je dat gevaar zo goed mogelijk kan vermijden.

 

Een topic als dit is denk ik heel wat gevaarlijker dan preppen. Hoe meer mensen zich voorbereiden, hoe meer mensen zichzelf weten te redden in een SHTF, en hoe minder mensen dus de noodzaak hebben om te gaan plunderen, en hoe veiliger iedereen dus is. Er zal nu maar net 1 persoon zijn die dit topic leest, die denk "potjandikkie hij heeft gelijk, preppen is gevaarlijk", die zich dus niet voorbereidt, die als pleuris uitbreekt geen voedsel heeft, honger krijgt, op plunderpad gaat, en uiteindelijk bij jou binnen staat en je de keel doorsnijdt voor een blikkie soep. Dat zou behoorlijk ironisch zijn. En kut natuurlijk, dat ook.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen iets minder tv kijken . Amerika en de term doom.... preppen vergeten en jou voorbereiden op wat je denkt dat komen zal . Vooral niet bang zijn .

 

Ik kijk nauwelijks TV.Staat geen 3 uur aan per dag.

En echt bang ...Nu nog niet.

Bang zijn is nadenken, is ook een reddingsmiddel.

En ik heb dit eigenlijk niet geplaats vanuit het Perspectief mijzelf maar vanuit hun die zich in een Stad begeven en daar hun Flat/Appartement hebben volgepropt.

ER zijn veel steden hier in Nederland!

Ik bereid mij evengoed voor op wat komen kan.Woon in een Dorpje :):o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar volgens mij haal je een paar dingen door elkaar.

 

Als ik naar mezelf kijk, ik ben alleenstaand moeder met twee kinderen. Nou heb ik bij lange na niet de preps die ik zou willen hebben, maar ik heb iig een redelijke voedsel- en watervoorraad in huis. Mocht er iets gebeuren waardoor de schappen leeg blijven, kan ik dus een tijdje met mijn kinderen binnen blijven zonder te verhongeren. De kans bestaat dat er dan plunderaars komen, op zoek naar voedsel, en dat dan vinden bij mij thuis. Het kan ook dat plunderaars mijn huis overslaan omdat het een dertien-in-een-dozijn huis is en niets er op wijst dat er hier iets te halen valt. Ge wit ooit nooit nie.

 

Jij stelt dat preppen gevaarlijk is, alternatief zou dan zijn niet preppen. Als ik niet geprept zou hebben, zou ik dus geen voedsel- en watervoorraad in huis hebben. Als de schappen om wat voor een reden dan ook leeg blijven, hebben mijn kinderen en ik dus een probleem. Dan zal ik naar buiten moeten om eten en drinken te vinden. Dan heb ik de keuze, of mijn kinderen alleen thuis achterlaten als ik op pad ga, met het risico dat er plunderaars komen als zij alleen zijn, of dat ik niet meer terug kom en zij daar alleen op mij zitten te wachten zonder eten en drinken. Of ik neem ze mee als ik op stroopjacht ga. Nou kan ik nog wel verder gedetailleerd in gaan op wat er allemaal zou kunnen gebeuren, feit blijft dat ik door me voor te bereiden er voor kan zorgen dat de kans minder groot is dat ik het gevaar hoef op te zoeken. Of het gevaar mij op zoekt, tja dat weet je natuurlijk nooit maar kan in beide situaties gebeuren.

 

Een SHTF is (in potentie) gevaarlijk, niet het preppen zelf. Door te preppen bereid je je juist voor op potentieel gevaar zodat je dat gevaar zo goed mogelijk kan vermijden.

 

Een topic als dit is denk ik heel wat gevaarlijker dan preppen. Hoe meer mensen zich voorbereiden, hoe meer mensen zichzelf weten te redden in een SHTF, en hoe minder mensen dus de noodzaak hebben om te gaan plunderen, en hoe veiliger iedereen dus is. Er zal nu maar net 1 persoon zijn die dit topic leest, die denk "potjandikkie hij heeft gelijk, preppen is gevaarlijk", die zich dus niet voorbereidt, die als pleuris uitbreekt geen voedsel heeft, honger krijgt, op plunderpad gaat, en uiteindelijk bij jou binnen staat en je de keel doorsnijdt voor een blikkie soep. Dat zou behoorlijk ironisch zijn. En kut natuurlijk, dat ook.

 

 

Je bekijkt dit dus vanuit het verkeerde perspectief.Nu heeft het dus de betekenis gekregen dat het 100% veilig is en dat er helemaal geen gevaar is en dat jeje niet hoef voor te bereiden op eventuele plunderaars.

Ik wou dat ik mijzelf zo voor de gek kon houden.Mensen die Honger hebben worden beesten.

Wat zei een Mede forumlid een keer in een Tv programma toen ze bij hem kwamen Filmen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bekijkt dit dus vanuit het verkeerde perspectief.Nu heeft het dus de betekenis gekregen dat het 100% veilig is en dat er helemaal geen gevaar is en dat jeje niet hoef voor te bereiden op eventuele plunderaars.

Ik wou dat ik mijzelf zo voor de gek kon houden.Mensen die Honger hebben worden beesten.

Wat zei een Mede forumlid een keer in een Tv programma toen ze bij hem kwamen Filmen....

 

Oké nou weet ik niet of je nou loopt te fucken of dat je gewoon niet goed gelezen hebt, of dat je een beetje interpretatie probleempjes hebt.

in ieder geval sla je met jouw reactie de plank volledig mis. Jammer hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gemakkelijk is het om via dit Forum een adres te achterhalen van iemand:confused:

Veel gemakkelijker dan de meeste denken.

Ook ! en vooral de op de achtergrond,zich begevende niet Actieve leden. houden zich misschien bezig met het achterhalen van.

 

Ik wil hier niet mee gaan duidelijk maken dat er iemand verkeerd bezig is !Integendeel!Ga zo door.

Prep wat je kunt.

 

Maar hou rekening met wat kan. Daar gaat het mij om.

Als jullie denken dat ik overdrijf in hoe het wel eens kon gaan.

Kritiek is welkom en alles behalve beledigend.

 

Zoals ik al vermelde heb ik veel gesprekken gevoerd met Bejaarden die De Tweede Wereldoorlog hebben overleeft en als je dat dan hoort wat er zoal gebeurd is en wat een tekort aan voedsel doet dan word je wakker.

Die mensen liegen niet.Dat is de Harde waarheid.Dat was een Oorlog.

 

Mocht er iemand zijn die vind dat dit onderwerp(Topic) verwijderd moet worden(Moderator).

Ik sta er voor open en wil er ook nog begrip voor tonen als het gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie Preppen dan in iedergeval als een voorsprong. Verder denk ik dat de nuchtere Nederlanders zich heel anders gaan gedragen tijdens een SHTF dan dat de Amerkaan zou doen ;-) Ach, en verder hier over nagedacht te hebben... Lijkt het me verstandig nog meer en beter te Peppen... En dan wel opsec!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké nou weet ik niet of je nou loopt te fucken of dat je gewoon niet goed gelezen hebt, of dat je een beetje interpretatie probleempjes hebt.

in ieder geval sla je met jouw reactie de plank volledig mis. Jammer hoor.

 

Ik doelde vooral op het laatse stukje Tekst.Dat dit geplaatste Topic gevaarlijk is.

Mijn Excuses als ik jou beledigt heb.En lopen te Fucken doe ik niet.Schiet ik niets mee op.

Loreen nogmaals Sorry als ik jou beledigt heb :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

En echt bang ...Nu nog niet.

Bang zijn is nadenken, is ook een reddingsmiddel.

 

Nooit vergeten: Angst is en blijft een slechte raadgever.

Je moet proberen in een noodsituatie rationeel te blijven denken, en dat is precies het probleem bij angst, dat de rationele gedachtegang onderdrukt zal worden door de angst.

Nu heb ik het hier niet over een vluchtreactie (dat zit in ons oerinstinct en valt niet te onderdrukken tenzij je zwaar getraind bent daarop, en dan nog), want die kan in bepaalde gevallen wel je leven redden. Als er bijvoorbeeld een leeuw op je afkomt heb je er niet veel aan om eerst even helder te staan nadenken wat nu de beste reactie is :-)

 

Voor de rest heb je wel ergens een punt. Als je je gaat openbaren als prepper ben je als het er op aankomt een leuk doelwit als SHTF. Maar zoals er anderen al zeiden, je moet je daarom niet "openbaren".

Er zijn weinig, echt weinig mensen die weten dat ik een "prepper" ben. Zelfs in mijn nabije omgeving zijn er slecht enkelen op de hoogte. Die enkelen mogen ook aankloppen als het ergens misgaat.

@Scratch: Ik ga me voorbereiden op de Amerikaan en hopen dat er een nuchtere Nederlander voor mijn deur staat als het zo ver komt ;-)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...