Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 119
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013

Kan de overheid burgers beschermen?

Zoals je al uitgebreid hoorde in de media is BelgiŽ een land waar heel veel Jihadi's actief zijn, en al helemaal in verhouding tot het bevolkingsaantal. De afgelopen jaren werd het paard van Troye binnengehaald. Daarbij de volgende bemerkingen :

Joden vragen om zich te mogen beschermen.
    http://www.gva.be/cnt/dmf20150116_01...zich-bewapenen

Politiediensten zijn bang voor hun gezin en zichzelf en mogen hun wapens meenemen naar huis.
    http://nieuws.vtm.be/binnenland/1239...aar-huis-nemen
    http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...huis-a2183459/

Overheidsinstellingen, politici en gezagsdragers krijgen verhoogde politiebescherming.
    http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...ebat-VTM.dhtml
    http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...leger-in.dhtml
    http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Brussel.dhtml

Maar voor de gewone burger is er geen probleem hoor.
    http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...k-zaaien.dhtml

Nee hoor, lekker rustig blijven en afwachten tot het eerste onschuldige gezin door een dolgedraaide Jihadibende de keel wordt doorgesneden. Zelfs een onschuldig kinderkarnaval durft de politie niet te beveiligen. De doorgedreven actie van de agenten bestond uit het OPSTUREN van een rol politielint.

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-z...toet-a2186617/

Of hoe BelgiŽ buigt voor terrorisme. Het is duidelijk dat je met een bloem of een balpen geen terroristen stopt. Een pen is niťt sterker dan een wapen. De boodschap is helder. Als het er om gaat spannen hoeven we niet te rekenen op de overheid. Duidelijk. Tijd om te anticiperen.
    Laatst gewijzigd door lewieke; 19-01-15 om 23:02.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Moeilijk onderwerp. Hier in Nederland is ook al een discussie gaande of de politie zwaardere wapens ter beschikking moet hebben. Vind ik persoonlijk een slecht idee omdat de gemiddelde diender slecht met een vuurwapen schiet. Ze krijgen slechts 32 uur per jaar training. (Terwijl een burger vuurwapenverlofhouder minstens 18 schietbeurten per jaar moet hebben...).
    Ik denk dat ze meer bijzondere bijstands eenheden moeten inzetten die snel ter plaatse kunnen zijn. Of terug naar vroegere tijden toe er nog een gewapende burgerwacht was. Mits goed getraind in vuurwapengebruik EN sociale vaardigheden. Maar ja, dat laatste vind onze overheid erg eng. Burgers die zichzelf kunnen verdedigen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ze moeten gewoon aan de burgers die dat willen, van onbesproken gedrag zijn en een blanco strafregister hebben, vergunningen uitdelen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Ze moeten gewoon aan de burgers die dat willen, van onbesproken gedrag zijn en een blanco strafregister hebben, vergunningen uitdelen.
    Dit vind ik persoonlijk wel een erg goede, maar dan alleen voor in huis of zoals de amerikanen een concealed carry permit?

zal ook wel een flinke boost zijn voor de wapenhandel

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    Dit vind ik persoonlijk wel een erg goede, maar dan alleen voor in huis of zoals de amerikanen een concealed carry permit?

zal ook wel een flinke boost zijn voor de wapenhandel
    Gewoon gelegaliseerde wapendracht ben ik van mening. Mochten er nog aanslagen komen, dan lijkt het me aangewezen dat op toegangsbeveiliging wordt ingevoerd, dat ziekenhuizen en warenhuizen en scholen gewapende bewakers krijgen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Zijt gij nu helemaal van de pot gerukt?
    Gaat ge ieder simpelaar die nog minder ervaring heeft met zulks dan onze politiediensten (waar ik me ook al veel vragen bij stel) zomaar een vergunning geven? Serieus?

Beter eerst zorgen dat burgers MEER rechten krijgen om zicht te verdedigen dan de bandieten (terwijl dit nu omgekeerd is).

Enne, met 'vergunningen' ben je niets... Je kan veel rijbewijzen uitdelen, dat maakt nog niet dat mensen dan direct een auto hebben en kunnen / zullen rijden.

Eerst nadenken, dan misschien iets voorstellen.

Wat wapendracht betreft, daar kan ik je misschien genuanceerd WEL in volgen...

Voordat je verder in de pen kruipt, lees eens waar in de VS altijd aanslagen plaatsvinden? Juist, in de 'gun free zones' ...

En we zijn weer aan het flirten met de forum regels...

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Zijt gij nu helemaal van de pot gerukt?
    Gaat ge ieder simpelaar die nog minder ervaring heeft met zulks dan onze politiediensten (waar ik me ook al veel vragen bij stel) zomaar een vergunning geven? Serieus?

Beter eerst zorgen dat burgers MEER rechten krijgen om zicht te verdedigen dan de bandieten (terwijl dit nu omgekeerd is).

Enne, met 'vergunningen' ben je niets... Je kan veel rijbewijzen uitdelen, dat maakt nog niet dat mensen dan direct een auto hebben en kunnen / zullen rijden.

Eerst nadenken, dan misschien iets voorstellen.

Je kan daar de voorwaarde van training aan koppelen, examen afleggen, tests afleggen. Helemaal niet van de pot gerukt en gemakkelijk realiseerbaar. Een screening moet vermijden dat wacko's wapens in handen krijgen. Meer rechten is inderdaad een must maar dat sluit andere maatregelen niet uit.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Je kan daar de voorwaarde van training aan koppelen, examen afleggen, tests afleggen. Helemaal niet van de pot gerukt en gemakkelijk realiseerbaar. Een screening moet vermijden dat wacko's wapens in handen krijgen. Meer rechten is inderdaad een must maar dat sluit andere maatregelen niet uit.
    In welke zin is dat dan anders met de huidige regelgeving voor vergunningen dan? Ik lees NIETS nieuws.

Eerst zeg je zomaar uitdelen, nu zeg je dat er voorwaarden kunnen gekoppeld worden en som je de voorwaarden op welke nu al worden gebruikt...

On-topic: We hebben voorbeelden genoeg waaruit blijkt dat als het er echt om spant, de overheid zwaar in gebreke blijft in het naleven van haar impliciete beloftes en in het beste geval veel te laat af komt met een doekje voor het bloeden.
    Laatst gewijzigd door wodan; 19-01-15 om 23:53.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Wapendracht is niet toegelaten op vandaag. Je hebt een wettelijke reden nodig voor het bezit van wapens. Je zou gewoon de reden zelfverdediging daaraan kunnen toevoegen. Gebruik je dat argument op vandaag, dan kan je het wel schudden als burger. De huidige regelgeving vind ik niet eens slecht. Ze biedt behoorlijk wat waarborgen. Ik heb nooit voorwaarden uitgesloten. Je kan de drempel wel verlagen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    de eerste vraag is volgens mij: wil de overheid burgers beschermen?
    de tweede vraag: waarom zijn wapens eigenlijk verboden?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Burgers staan op tegen criminelen en overheid.
    Door lewieke in forum Macro algemeen
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 15-01-14, 23:26
  2. Wie gaat jou beschermen ???
    Door ancestral-viking in forum Binnenland
    Reacties: 30
    Laatste Bericht: 23-05-13, 19:31
  3. Nederlandse overheid plaatst kritische burgers op lijsten
    Door schuilkelders in forum Binnenland
    Reacties: 46
    Laatste Bericht: 08-11-12, 20:10
  4. Hoe jezelf te beschermen?